Gjest trultemor25 Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 For de av dere som tror det har tiltet for meg nå, så mener jeg dager i en ferieuke. Jeg har brukt 2 dager ferie hittil i år, spørsmålet er da hvor mye jeg har igjen. 5 uker minus 2 dager. Er det 6 dager i en ferieuke? 7? 5? 0 Siter
Excelsion Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 En ferieuke regnes som 5 dager de fleste plasser jeg vet om iallefall. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Jobber du turnus, fulltid eller deltid? turnus 0 Siter
cecily Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 turnus Da er reglene slik at du aller helst skal ta ut en ferieuke i hver turnusuke. La oss si at dere har en turnus på fem uker og du skal ta ut fem uker ferie. Du jobber kanskje full uke (=5 dager) i uke 1, og ingen dager i uke 2 og 3, og så noen dager i de siste to turnusukene. Ferien din må tas ut også i uke 2 og 3, selv om du egentlig ikke skulle møtt på jobb disse ukene. Si at du i løpet av fem uker jobber 14 dager, da har du kun 14 feriedager å ta ut, for det er så mange som du har blitt trukket for. En kan (dessverre) ikke plukke ut de mest strevsomme ukene og så ta ut ferie bare på disse utover sommer og høst. Skjønte du litt i hvertfall? 0 Siter
cecily Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Og ikke avslutt ferien med en søndag, for da må du jobbe denne søndagen. Søndag telles ikke som feriedag, men dersom søndagen er midt i ferien, så er det ingen som krever at du skal jobbe akkurat den søndagen. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Da er reglene slik at du aller helst skal ta ut en ferieuke i hver turnusuke. La oss si at dere har en turnus på fem uker og du skal ta ut fem uker ferie. Du jobber kanskje full uke (=5 dager) i uke 1, og ingen dager i uke 2 og 3, og så noen dager i de siste to turnusukene. Ferien din må tas ut også i uke 2 og 3, selv om du egentlig ikke skulle møtt på jobb disse ukene. Si at du i løpet av fem uker jobber 14 dager, da har du kun 14 feriedager å ta ut, for det er så mange som du har blitt trukket for. En kan (dessverre) ikke plukke ut de mest strevsomme ukene og så ta ut ferie bare på disse utover sommer og høst. Skjønte du litt i hvertfall? hmm.. nei, ikke mye. Jeg driver og skal putte ferie inn i permisjonen, må jeg da gå ut i fra turnusen min da, åssen jeg plasserer ferien? Og hvor mange dager er en ferieuke minus 2 dager? 0 Siter
cecily Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 hmm.. nei, ikke mye. Jeg driver og skal putte ferie inn i permisjonen, må jeg da gå ut i fra turnusen min da, åssen jeg plasserer ferien? Og hvor mange dager er en ferieuke minus 2 dager? Du har jo fri fem hele uker, problemet er at dersom du har uker med ulikt antall timer, så må du fordele ferien, ikke sette f.eks turnusuke 4 hver fjerde uke, fordi den har flest jobbedager. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.