org Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 I dag har jeg vært flink. Har stekt kjøttkaker og lagt i fryseren og også stekt opp kjøttdeig og frosset ned. Det er så greit å ha ferdig, hjemmelaga mat i fryseren. Men hva mer kan lages opp i masser og fryses ned i porsjonspakker? Jeg står fast - hjelp meg! Lapskaus liker vi ikke... 0 Siter
Aryane Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Pizzaboller, lag opp haugevis og hiv i frysen, greit å ha hvis du skal ha en lettvindt middag, ungene elsker det, og det er god turmat. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Fiskekaker om du lager det selv. Div. gryteretter? Pølser? Boller? Kanelboller? Brød? Eller tenkte du bare middag kanskje? 0 Siter
frosken Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Ertesuppe (med poteter og skinke) er en av mine favoritter. Likeledes chili con carne. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Ertesuppe (med poteter og skinke) er en av mine favoritter. Likeledes chili con carne. Pizzadeig? 0 Siter
frosken Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Pizzadeig? Vi har en egen baker som skal komme jevnlig å lage italiensk pizza, så kanskje hun kan hjelpe oss med å bunkre opp? 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Gryteretter er fint, men ikke med poteter. Maismeljevning blir ikke så bra, den blir tynn som vann etter frysing. Frys kjøtt helst i kraft eller med meljevnet saus. Putt alltid i pose og sug all luften ut, så slipper du at det blir "frysetørret". Kjøkkenutstyrbutikker har vakumpumpe til det bruk. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Vi har en egen baker som skal komme jevnlig å lage italiensk pizza, så kanskje hun kan hjelpe oss med å bunkre opp? Det gjør hun selvsagt dersom hun får en kanelbolle i ny og ne... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Jeg pleier å lage og fryse ned lasagne i posjonsstørrelser. Det er veldig kjekt å varme igjen. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Pizza er uhyre takknemlig å fryse. Like god som nystekt etter 30 min på 100 grader i ovn. 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Pizzaboller, lag opp haugevis og hiv i frysen, greit å ha hvis du skal ha en lettvindt middag, ungene elsker det, og det er god turmat. Hmmm, har du tips om ingredisenser (fyll/ hvordan lage det? 0 Siter
Aryane Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Hmmm, har du tips om ingredisenser (fyll/ hvordan lage det? Vanlig rundstykke deig. Lag det som en vanlig firkantet pizza, rull sammen og skjær ut boller, samme måte som shillingsboller. Stekes i ovn ved ca 200 gr, 10-20 min 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Vanlig rundstykke deig. Lag det som en vanlig firkantet pizza, rull sammen og skjær ut boller, samme måte som shillingsboller. Stekes i ovn ved ca 200 gr, 10-20 min Så du kliner fyll oppå, og så ruller du, og skjærer skiver? Så lurt! Men holder fyllet seg på plass? Det må nok ikke renne for mye, eller blir det sugd opp i deigen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.