Gå til innhold

Chatting - er jeg unormal, eller? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare så DET er sagt: Jeg er en forholdsvis sosial person, jeg digger å lese/skrive mer eller mindre velfunderte innlegg på DOL, mail og SMS - men altså....

Jeg synes det er

U*R*K*J*E*D*E*L*I*G

å chatte!!!

Jeg bruker for det meste MSN til nettmøter, men registrerer med økende bekymring at flere og flere legger meg til MSN-lista si.

Så sitter jeg her, i fred og ro, koser meg med kaffe og DOL - og før jeg vet ordet av det (og selvsagt FØR jeg rekker å taste "vis som ikke pålogget") så popper det opp en eller annen og vil prate om - absolutt ingenting.

Makan til intetsigende tidsfordriv, altså...! Nå har jeg endelig klart å kvitte meg med en hel gjeng (gode, faktisk!) venner som har sent meg en hel haug morsomme nudger eller hva faen det heter, ispedd en og annen "hva gjør'u?" og lignende pjatt. Hva jeg gjør???? Jeg sitter foran PC'en, selvfølgelig!!!!

Ti ganger verre er når jeg blir ferska av to-tre stykker som allerede har en samtale i gang. Så blir jeg invitert, og så skal jeg ta imot trippel dose av festlig animerte bokstavkombinasjoner, ristende kuker og mjauende kattunger og "hva gjør'u".

Gode Herre Jesus Kristus.

Nå er jeg endelig kvitt alle sammen for kvelden, som vanlig skylder jeg på at jeg må køye, hehe.

Si meg, dere Orakler: Er det bare jeg som ikke helt klarer å se sjarmen ved chatting? Er jeg unormal som foretrekker DOL eller mail der jeg kan svare når jeg vil? Eller aller helst face-to-face eller en telefon?

Er det kanskje best jeg oppsøker en psykolog? :o)

Skrevet

Åh, endelig en meningsfelle!!!

Jeg har vel kun sagt det til mannen min at jeg egentlig ikke liker å chatte. Tror liksom ikke at andre vil skjønne det ;-)

Jeg pleier ofte å droppe å svare alle som popper opp på skjermen og vil prate på MSN...

Skrevet

Hehe....må le litt av deg, nei det er nok sikkert ikke bare deg. Jeg syns det var spennende til å begynne med, men å chatte med de samme hver dag blir bare tull, som du sier; ristende kuker og mjauende katter :o) Det er vel mest for fjortiser?

Men msn er greit å ha da, bruk funksjonen "Logg alltid på som: vis som frakoblet" da ser ingen at du logger på, og du kan selv velge om du gidder å chatte.

Skrevet

Jeg har vel kun sagt det til mannen min at jeg egentlig ikke liker å chatte. Tror liksom ikke at andre vil skjønne det ;-)

Jeg pleier ofte å droppe å svare alle som popper opp på skjermen og vil prate på MSN...

det er det som er så greit med bredbånd, når man får spørsmål om hvorfor man var så overlegen på msn, kan man bare unnskylde seg med at det står på døgnet rundt uten at man nødvendigvis sitter foran skjermen.

Skrevet

Kom i mine armer, du min minoritetsfrende :o)

Skrevet

Hehe....må le litt av deg, nei det er nok sikkert ikke bare deg. Jeg syns det var spennende til å begynne med, men å chatte med de samme hver dag blir bare tull, som du sier; ristende kuker og mjauende katter :o) Det er vel mest for fjortiser?

Men msn er greit å ha da, bruk funksjonen "Logg alltid på som: vis som frakoblet" da ser ingen at du logger på, og du kan selv velge om du gidder å chatte.

Fjortisene det her er snakk om, er langt oppi tredveårene!!

Men takk for tipset. Skal se om jeg finner det, eller aller helst "Vis ikke som pålogget før 12.12.2020".

hehe :)

Skrevet

Fjortisene det her er snakk om, er langt oppi tredveårene!!

Men takk for tipset. Skal se om jeg finner det, eller aller helst "Vis ikke som pålogget før 12.12.2020".

hehe :)

Ja jeg har også sånne fjortiser i 30-40 årene på min msn.... Kommer vel av at vi ikke hadde msn da vi var fjortiser, så vi må ta det igjen nå? Da visste vi jo knapt nok hva en PC var...

Skrevet

Ja jeg har også sånne fjortiser i 30-40 årene på min msn.... Kommer vel av at vi ikke hadde msn da vi var fjortiser, så vi må ta det igjen nå? Da visste vi jo knapt nok hva en PC var...

komigjenchatmedmegellersmåjegleggemeg!

[email protected]

hehe

Skrevet

Etter å ha vært en ivrig chatter siden 98 - og vi er fremdeles de samme folka - har resultatet blitt at vi ikke snakker med hverandre med mindre vi faktisk har noe å snakke om.

Man trenger ikke fortsette, ville man si en setning så sier man det og så driter man i å snakke mer. Eller man ikke sier noe i det hele tatt med mindre man faktisk har noe man brenner inne med.

Og man gjør jo som regel andre ting samtidig, selvfølgelig.

Henger på irc jeg, med kanaler og noen tonn folk jeg har blitt veldig godt kjent med gjennom årene. Av og til kommer det tilogmed noen nye også!

Skrevet

hehe, festlig lesing, muriel ;)

Jeg liker godt å chatte, jeg, og det blir som regel en del av det gjennom uka. Hvis jeg ikke kan, setter jeg på opptatt, borte eller vis som frakoblet, alt etter hva som gjør at jeg ikke kan chatte akkurat der og da.

men jeg syns det er moro å chatte om alt og ingenting også jeg, da.

Kanskje du liker å snakke i telefonen? Det er nemlig noe jeg ikke orker. Det er _dritkjedelig_, rett og slett. Da vil jeg mye heller kunne chatte :)

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg har aldri logget meg på MSN og hva alle disse chatte-mulighetene heter. Dermed er det heller ingen som spør etter meg når jeg slår på PC'n.

Smak og behag, men chatting er ikke noe for meg. Lever helt greit uten... :-)

Skrevet

det er det som er så greit med bredbånd, når man får spørsmål om hvorfor man var så overlegen på msn, kan man bare unnskylde seg med at det står på døgnet rundt uten at man nødvendigvis sitter foran skjermen.

Jepp, sånn sett er det mye bedre nå som vi har bredbånd!

Skrevet

Jeg er en dame av mange ord, og foretrekker definitivt noe ala DOL fremfor chatting! :-)

Skrevet

Chatting suger. Jeg gidder ikke en gang chatte med de i familien som ikke har skaffet seg mikrofon. Audio, OK.

Taste piss? Nope!

Du kan stille in MSN til å logge på som frakoblet. Det har jeg gjort.

Skrevet

Jeg er en dame av mange ord, og foretrekker definitivt noe ala DOL fremfor chatting! :-)

Men det er moro med kamera og gjøre grimaser etc. *s*

Skrevet

Jeg har heller ikke blitt blitt av chattebasillen.

Elsker vanlig epost, yahoogrupper og steder som DOL, men chatting klarer jeg meg godt uten.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvorfor gidder du å ha msn hvis du ikke liker det?

Skrevet

"Jeg bruker for det meste MSN til nettmøter, men registrerer med økende bekymring at flere og flere legger meg til MSN-lista si."

Men - du får jo opp spørsmål fra dem som legger deg til, om du ønsker å legge dem til, om du vil at de kan se at du er pålogget, kontakte deg osv.

Du kan jo svare nei da, så slipper du å havne på alle listene du ikke vil.

Skrevet

Hvorfor gidder du å ha msn hvis du ikke liker det?

Bruker det i studiesammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...