Gå til innhold

Haster! Tannpine!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er på reise og ligger på hotel i Kristiandsund.

Han har fått skikkelig tannpine og ligger å vrir seg i senga,siden 17 har han spist 20 pinex uten virkning!

Noen som vet noen gode råd for det er vel ingen tannlege å oppdrive på natten?

Kan legevakten gi noe sterkere smertestillende kanskje?

Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg, men 20 pinex siden kl 17? Det var mye, tar man 2 pinex og de ikke hjelper, vil det heller ikke hjelpe å ta 1 eller 2 til, da må det nok sterkere saker til....

Skrevet

Han må ikke ta mer pinex da så store doser kan gi alvorlig leverskade! Derimot kan han ta store doser ibux, naproxen eller lignende. Forhåpentligvis finnes et døgnåpent apotek.

Skrevet

Ville ringt legevakten, typisk sånt kommer på kveld eller på en fredag ettermiddag:-)

Den tablettdosen er vel i høyeste laget, så nå burde han ikke fylle på med mer...

Skrevet

Ville ringt legevakten, typisk sånt kommer på kveld eller på en fredag ettermiddag:-)

Den tablettdosen er vel i høyeste laget, så nå burde han ikke fylle på med mer...

Han har ikke mer tabletter tilgjengelig.

Skrevet

Han må ikke ta mer pinex da så store doser kan gi alvorlig leverskade! Derimot kan han ta store doser ibux, naproxen eller lignende. Forhåpentligvis finnes et døgnåpent apotek.

Har sendt ham melding om ibux,så får jeg håpe han klarer å skaffe det.

Skrevet

La han ta tre ibux og to parazet. Det hjalp på meg :-))

Skrevet

La han ta tre ibux og to parazet. Det hjalp på meg :-))

Han klarer visst ikke å skaffe det nå.

Stakkar mannen min!

Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg, men 20 pinex siden kl 17? Det var mye, tar man 2 pinex og de ikke hjelper, vil det heller ikke hjelpe å ta 1 eller 2 til, da må det nok sterkere saker til....

Må nok tannlege til ja.

Typisk at han får tannpine nå midt på natten.

Han har aldri hatt tannpine før og nå måtte det sef. komme da når han skal reise videre kl 6 i morgen tidlig.

Stakkars mann!

Skrevet

Har sendt ham melding om ibux,så får jeg håpe han klarer å skaffe det.

jobbet på hotell for noen år siden, og vi hadde alltid smertestillende tilgjengelig i resepsjonen i tilfelle noen gjester skulle ha behov for det. Er jo verdt å høre med dem da?

Skrevet

Han klarer visst ikke å skaffe det nå.

Stakkar mannen min!

Har han noko varmt han kan legge på?

Eller å kunne ta cognac på ein q-tips og smørje rundt tanna? Me har aldri cognac i hus så eg fekk ikkje testa om det var hjelp i. Men fekk eit tips om at det skulle hjelpa...

Skrevet

Har han noko varmt han kan legge på?

Eller å kunne ta cognac på ein q-tips og smørje rundt tanna? Me har aldri cognac i hus så eg fekk ikkje testa om det var hjelp i. Men fekk eit tips om at det skulle hjelpa...

Takk for tips!

Tannpinen har gitt seg i løpet av natten fikk jeg høre,men cognac skal jeg huske til en annen gang!

Skrevet

jobbet på hotell for noen år siden, og vi hadde alltid smertestillende tilgjengelig i resepsjonen i tilfelle noen gjester skulle ha behov for det. Er jo verdt å høre med dem da?

Reknet med de hadde det jeg også.

Tannpinen ga seg i løpet av natten å nå kjenner han ingenting til den.

Sa han måtte oppsøke tannlege,men nei dit skule han ikke min lille pyse.

Gjest been there....
Skrevet

Reknet med de hadde det jeg også.

Tannpinen ga seg i løpet av natten å nå kjenner han ingenting til den.

Sa han måtte oppsøke tannlege,men nei dit skule han ikke min lille pyse.

Hvis sterk tannpine går over av seg selv, så betyr det at nerven er død. Men bakteriene som forårsaket verken er ikke døde, de kan slå til igjen når som helst - og da kan hende med enda mer smertefullt resultat. Betennelse i kjeven er 10 ganger vondere enn i en tannrot.

Skrevet

Hvis sterk tannpine går over av seg selv, så betyr det at nerven er død. Men bakteriene som forårsaket verken er ikke døde, de kan slå til igjen når som helst - og da kan hende med enda mer smertefullt resultat. Betennelse i kjeven er 10 ganger vondere enn i en tannrot.

Ja kanskje jeg skal håpe på at det skjer sånn at jeg endelig får ham til tannlege!?

Han har ikke vært der på 17 år ihvertfall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...