Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=286365

Bensinprisen er nå godt over 11 kroner pr. liter. Av dette er 7-8 kroner avgifter til staten.

Du og jeg driter jo i hva bensinen koster, men dette må da ramme ubemidlede med gamle biler på en ugunstig måte?

Og får vi sosialister ved makten, blir jo situasjonen enda verre selvsagt.

Fordelen er naturligvis at vi får fattigfolk bort fra veien og over på kollektiv transport. Fremkommeligheten vil bedres og det vil unektelig oppstå en miljøgevinst, og det er jo en skikkelig sosialistisk valgkampsak.

Så hva kan vi vente oss etter valget? 12 kroner? 14 kroner?

Heia Jens, vi gleder oss til å få kjøre i fred.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

14

• favn

10

• flisa

9

• Goliath

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skrekk og gru, kommer SV i regjering blir det sikkert 20 kroner litern i bensin!

Skrevet

Blir ikke det der litt too much lissom?

Men de har jo andre Hummer som ikke er så til de grader radbrukket da. Billige er de også.

Ja, jeg så en i Oslo - begynte å sikle jeg! :) svart og krom - veldig harry!

Annonse

Skrevet

Skrekk og gru, kommer SV i regjering blir det sikkert 20 kroner litern i bensin!

SV har programfestet høyere bensinpris, men selvsagt ikke hvor mye høyere.

Det er grunn til å frykte det verste.

Skrevet

Ja, jeg så en i Oslo - begynte å sikle jeg! :) svart og krom - veldig harry!

Du finner flere fete vogner på hummer.com.

Legg plast over tastaturet når siklingen tar overhånd.

Skrevet

Hos oss er bensin prisen 11.59 :-((

Tja...den ver vel kanskje over 12 også, i mer grisgrendte strøk. Distriktspolitikk, skjønner du.

Skrevet

Du finner flere fete vogner på hummer.com.

Legg plast over tastaturet når siklingen tar overhånd.

*henter gladpacken fra bryllupsnatta*

Skrevet

SV har programfestet høyere bensinpris, men selvsagt ikke hvor mye høyere.

Det er grunn til å frykte det verste.

Sleipe og feige er de, spør du meg! (SV)

Ikke alle i dette landet bor slik at det er mulig å bruke tog, buss, trikk osv til jobb.

Skulle mennen min kjørt buss til jobb, ville han vel brukt 3 timer hver vei. Han bruker 40 min med bil. Jobber litt øde i forhold til der bussene går ofte.

Mange som vil få alt for store utgifter til bensin om Sv får det som de vil. SKREKK!!!

Skrevet

Ikke alle i dette landet bor slik at det er mulig å bruke tog, buss, trikk osv til jobb.

Skulle mennen min kjørt buss til jobb, ville han vel brukt 3 timer hver vei. Han bruker 40 min med bil. Jobber litt øde i forhold til der bussene går ofte.

Mange som vil få alt for store utgifter til bensin om Sv får det som de vil. SKREKK!!!

Vi kan velge mellom to samfunn; ett hvor du har Skoda og naboen Mercedes, og ett hvor begge har sykkel.

En skikkelig sosialist vil velge sistnevnte samfunn.

SV er skikkelige sosialister.

Følgelig vil de i sitt program heve bensinprisen for alle naturligvis, men påse at den blir lik i hele landet.

15 kroner for alle. Det er sosialisme, det.

Skrevet

He-he....dette er nettopp en av de ting som gjør at jeg ikke bare ser svart på det hvis sosialistene vinner valget.

Kjører hver dag gjennom Oslo, men ikke så langt - så for meg spiller bensinprisen liten rolle.

Trafikken er til vesentlig større ergrelse, så hvis høyere bensinpris kan gjøre noe for dette så helt OK.

Har for øvrig gjort mitt for å hjelpe miljøet. Nettopp chippet bilen en smule, og planlegger neste trinn.

A4'en begynner å bli vass nå, og mer morro blir det. En av "bivirkningene" er at bilen går renere/mindre avgasser - og det er jo et argument som kan brukes overfor de fleste:-)

Annonse

Skrevet

He-he....dette er nettopp en av de ting som gjør at jeg ikke bare ser svart på det hvis sosialistene vinner valget.

Kjører hver dag gjennom Oslo, men ikke så langt - så for meg spiller bensinprisen liten rolle.

Trafikken er til vesentlig større ergrelse, så hvis høyere bensinpris kan gjøre noe for dette så helt OK.

Har for øvrig gjort mitt for å hjelpe miljøet. Nettopp chippet bilen en smule, og planlegger neste trinn.

A4'en begynner å bli vass nå, og mer morro blir det. En av "bivirkningene" er at bilen går renere/mindre avgasser - og det er jo et argument som kan brukes overfor de fleste:-)

Chipping er særdeles morsomt.

Ikke bare får du mer krefter og bedre forbrenning, men den største gleden må jo være at man snyter staten for en pervers avgift.

Selv får jeg ikke gleden av dette, fordi jeg vanligvis skifter vogn før garantien utløper. Chipping i garantitiden blir det bare trøbbel av.

Skrevet

Vi kan velge mellom to samfunn; ett hvor du har Skoda og naboen Mercedes, og ett hvor begge har sykkel.

Følgelig vil de i sitt program heve bensinprisen for alle naturligvis, men påse at den blir lik i hele landet.

La for all del ikke SV komme til makta!

Sykle til jobb...to fluer i en smekk; sparer miljøet og får trim!

Men ikke alle "gidder" eller kan ta seg tid til å sykle fler mil hver vei til og fra jobb.

Gjest syt og klag
Skrevet

men så har jo gjerne dme som bor grissgrendt til mye rimeligere boliger enn dem som bor i nærheten av buss og trikk....

Skrevet

La for all del ikke SV komme til makta!

Sykle til jobb...to fluer i en smekk; sparer miljøet og får trim!

Men ikke alle "gidder" eller kan ta seg tid til å sykle fler mil hver vei til og fra jobb.

Såså..fortvil ikke. Sammen med Sp kan det kanskje ordne seg med moped.

SP (Senterungdommen) satser sterkt på å få fjernet fartssperren på mopeder, fordi moped er et slikt gunstig transportmiddel for folk i distriktene.

Så med Jens, SV og SP i fellesskap trenger du kanskje ikke sykle likevel.

Skrevet

men så har jo gjerne dme som bor grissgrendt til mye rimeligere boliger enn dem som bor i nærheten av buss og trikk....

Bor ikke i Oslo nei, men ikke landlig og billig heller!

Bor i Byen, og mannen jobber i litt utenfor nabobyen.

Klager ikke, sier bare det blir Dritdyrt med bensin om SV får bestemme!

Skrevet

Ja, og tvinge alle mammaer med melkesprengt bryst ut i jobb etter 6 måneder og far hjem til kjøkkenbenken med ISDN-linje. Og barnehagregning til millionæren på bare 1700 i mnd. Og hive oss ut av NATO. etc. etc.

Skrevet

Såså..fortvil ikke. Sammen med Sp kan det kanskje ordne seg med moped.

SP (Senterungdommen) satser sterkt på å få fjernet fartssperren på mopeder, fordi moped er et slikt gunstig transportmiddel for folk i distriktene.

Så med Jens, SV og SP i fellesskap trenger du kanskje ikke sykle likevel.

Godt forslag!

Kjøper skuter til mannen til jul!

Blir sikkert overbegeistret for gaven!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...