Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må. Jeg kjører bare 500 meter.

Haha!

Du bor sikkert i Brasil. Søstra mi har kjøpt seg to tomter der borte...kosta ikkeno...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

14

• favn

10

• flisa

9

• Goliath

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du bor sikkert i Brasil. Søstra mi har kjøpt seg to tomter der borte...kosta ikkeno...

åååååååååå Brasil er Topp!

elsker det landet!

vært der to ganger, og vil gjerne tilbake!

Skrevet

Dette er kunnskap du absolutt bør ha:

Moderne motorers ytelser bestemmes av sammensetning av flere ulike elementer; bensinmengde, luftmengde, tenningstidspunkt osv osv. Alt dette styres av en computer som er programmert fra fabrikken.

Gjennom å endre dette forhåndsoppsettes, kan man øke motorens effekt.

Endringen skjer ved å bytte en liten databrikke "inni der" (chip) eller omprogrammere den.

Og vips så har du kanskje 30-60 hestekrefter mer.

Ombyggingen koster 5-10.000 kroner og lar seg svært vanskelig spore på noen som helst måte.

Som du kjenner til, består bilavgifter av tre elementer knyttet til vekt, volum og effekt (hk).

En økning av motorens effekt gjennom chip-tuning skal i prinsippet varslet til myndighetene, hvorpå du får en regning i posten på typisk 15-25.000 kroner for en 30 hesters økning (avhenger av bilens alder).

Imidlertid skjer ingen varsling fra dem som utfører tuningen og til tolletaten.

Dermed er det opp til enhver å melde fra til staten, og det er det selvsagt (nesten) ingen som gjør. Og for mange bidrar dette til å bevare sinnets munterhet i en skattepresset hverdag.

Jeg kan kanskje spørre deg noe åff tåpic her...

Kjenner du noe nettsted som har tatt seg bryet med å sette opp mange og viktige temaer der man svart på hvitt kan lese de respektive politiske partienes standpunkt?

Ja, jeg vet at det blir tabloid, men gud så enkelt det hadde vært for en vakler som meg å ta utgangspunkt i en slik sammenligning... Så bør man selvsagt lese videre i partiprogrammet.

Skrevet

Jeg kan kanskje spørre deg noe åff tåpic her...

Kjenner du noe nettsted som har tatt seg bryet med å sette opp mange og viktige temaer der man svart på hvitt kan lese de respektive politiske partienes standpunkt?

Ja, jeg vet at det blir tabloid, men gud så enkelt det hadde vært for en vakler som meg å ta utgangspunkt i en slik sammenligning... Så bør man selvsagt lese videre i partiprogrammet.

Kanskje denne?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=26039

Her kan du sjekke ut hva partiene mener om visse sentrale spørsmål og selv sjekke ut dine partipreferanser ut fra en enkelt "test".

Jeg har ikke gjennomgått den og vet ikke hvor bra dette er, men gikk meg på den her forleden.

Skrevet

Kanskje denne?

Her kan du sjekke ut hva partiene mener om visse sentrale spørsmål og selv sjekke ut dine partipreferanser ut fra en enkelt "test".

Jeg har ikke gjennomgått den og vet ikke hvor bra dette er, men gikk meg på den her forleden.

Takk, jeg skal ta en kikk selv om jeg ikke mener 'test' av noe slag

- men en grei, samlet og derved sammenlignende oversikt over partienes sentrale standpunkt i feks skolepolitikk, energi / miljø, skatt osv.

Skrevet

Kanskje denne?

*kremt* Sidene var fra 2001... :-)

Skrevet

Kanskje denne?

Ved lett ettertanke trenger jeg ikke gjøre det vanskeligere enn det er ettersom det aldri kan bli mer enn tre alternativer å velge mellom.

;-)

Skrevet

*kremt* Sidene var fra 2001... :-)

Så du tok den, altså...hehe, neida, det så jeg ikke. Sveipa bare innom overskriftene da, men du verden...pinlig :-)

Skrevet

Sør Amerika er det eneste kontinentet jeg ikke har vært på. Skulle gjerne ha dratt dit, men det har bare ikke blitt sånn.

Skrevet

Sør Amerika er det eneste kontinentet jeg ikke har vært på. Skulle gjerne ha dratt dit, men det har bare ikke blitt sånn.

De har i alle fall billige tomter der :)

Clue1365380406
Skrevet

men så har jo gjerne dme som bor grissgrendt til mye rimeligere boliger enn dem som bor i nærheten av buss og trikk....

Ja, men hvorfor har vi rimeligere boliger?

Fordi det ikke er så populært å bo der!

Og derfor har en heller ikke tilgang på alle de ting/goder dere i byene regner som en selvfølge,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...