Gjest isbjørnen Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Leser den nå på engelsk og synes ikke noe særlig om den. Leste Da Vinci koden i fjor og den fenget meg. Er det meg som er noe i veien med elelr har flere samme erfareing 0 Siter
Gjest sun dower Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg syntes den var spennende! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg likte Da Vinci-koden, men likte Engler og Demoner mye bedre. Leste begge på norsk. 0 Siter
Jorunn Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg har lest både Da Vinci-koden (norsk) og Engler og Demoner (engelsk) og likte absolutt Engler og Demoner best. 0 Siter
Prozak Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg likte Da Vinci-koden, men likte Engler og Demoner mye bedre. Leste begge på norsk. Etter at alle feilene i Da Vinci koden har kommet frem, så er det vel nesten umulig å få fullt utbytte av den :-) "..................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Etter at alle feilene i Da Vinci koden har kommet frem, så er det vel nesten umulig å få fullt utbytte av den :-) "..................................." Jeg driter nå langt i feilene. Boka er vel knapt noe mindre troverdig enn bibelen. 0 Siter
Prozak Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg driter nå langt i feilene. Boka er vel knapt noe mindre troverdig enn bibelen. Bibelen er jo hinsides troverdighet, da - det er jo ikke akkurat en avhandling basert på et forskningsprosjekt :-) Greia med DaVinci koden er at den er veldig basert på Hellig Blod, Hellig Gral. Omtrent hele grunnlaget for denne boken er avslørt som juks og svindel (Sion-ordenen, mange detaljer rundt Templar-ridderne etc.), og da faller hele bunnen ut av DaVinci koden. I tillegg inneholder sistnevnte en del feil av faktiske historiske referanser, og mye annet. Men - det er en bra bok :-) "..............................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Bibelen er jo hinsides troverdighet, da - det er jo ikke akkurat en avhandling basert på et forskningsprosjekt :-) Greia med DaVinci koden er at den er veldig basert på Hellig Blod, Hellig Gral. Omtrent hele grunnlaget for denne boken er avslørt som juks og svindel (Sion-ordenen, mange detaljer rundt Templar-ridderne etc.), og da faller hele bunnen ut av DaVinci koden. I tillegg inneholder sistnevnte en del feil av faktiske historiske referanser, og mye annet. Men - det er en bra bok :-) "..............................." Men man må ta den for det den er. Det er ingen som begynner å pese med Spielberg fordi Indiana Jones finner den hellige gral i den siste filmen. Ja, jeg likte den veldig godt jeg også. Dessuten har jeg absolutt ingenting imot en forfatter som klarer å pese vatikanet så til de grader som han gjorde, og - uansett hvor mye som eventuelt er feil i boka - rokke ved kristendommen slik han har gjort. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg likte Angels & demons bedre enn Da Vinci-koden. Leste førstnevnte på engelsk, sistnevnte på norsk. 0 Siter
Prozak Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Men man må ta den for det den er. Det er ingen som begynner å pese med Spielberg fordi Indiana Jones finner den hellige gral i den siste filmen. Ja, jeg likte den veldig godt jeg også. Dessuten har jeg absolutt ingenting imot en forfatter som klarer å pese vatikanet så til de grader som han gjorde, og - uansett hvor mye som eventuelt er feil i boka - rokke ved kristendommen slik han har gjort. "Det er ingen som begynner å pese med Spielberg fordi Indiana Jones finner den hellige gral i den siste filmen" Nei, men så gjorde ikke Spielberg research i et år, og baserte filmen på dette. Mange av de ting Dan Brown omtaler som fakta i forbindelse med boken er feil eller hoaxes. Men, som sagt - boken er bra - jeg liker den veldig godt. Men jeg tror man nyter godt av å ikke vite om disse feilene når man leser den. ".................................." 0 Siter
Gjest ny på dol Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Men man må ta den for det den er. Det er ingen som begynner å pese med Spielberg fordi Indiana Jones finner den hellige gral i den siste filmen. Ja, jeg likte den veldig godt jeg også. Dessuten har jeg absolutt ingenting imot en forfatter som klarer å pese vatikanet så til de grader som han gjorde, og - uansett hvor mye som eventuelt er feil i boka - rokke ved kristendommen slik han har gjort. På hvilken måte synes du boka rokker ved kristendommen? Bare nysjerrig jeg altså :-) Synes alltid det er spennende med en sådann debatt!... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 På hvilken måte synes du boka rokker ved kristendommen? Bare nysjerrig jeg altså :-) Synes alltid det er spennende med en sådann debatt!... For min del rokker den ikke ved noe som helst. Bibelen er langt mindre troverdig enn Dan Brown. Men jeg ser jo at vatikanet og de gærningene rundt dem tok av ganske bra etter at boka ble en hit, så noe må den åpenbart ha gjort. Og det er alltid litt gøy når paven blir mobbet. 0 Siter
zapata Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 For min del rokker den ikke ved noe som helst. Bibelen er langt mindre troverdig enn Dan Brown. Men jeg ser jo at vatikanet og de gærningene rundt dem tok av ganske bra etter at boka ble en hit, så noe må den åpenbart ha gjort. Og det er alltid litt gøy når paven blir mobbet. Interessant når de fastgrodde og tradisjonelle konstellasjonene rokkes litt :-) Interessant å se reaksjonene, særlig til de som definerer seg innenfor det som liksom rokkes ved!... Men en liten kommentar til deg - du mener at bibelen er enda mindre troverdig en Dan Brown - men jeg vil nå tørre å påstå at D.B.forutsetter bibelens eksistens (ikke nødvendigvis troverdighet) i litteraturen sin da... noe som forutsetter noe annet kan vel ikke ha større troverdighet enn det det forutsetter? Mulig denne disjusjonen er foreldet nå... vi får ta det igjen - eller noe lignende - en annen gang. ;-) Hilsen - jeg er ny på dol - og har fått meg nick! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Interessant når de fastgrodde og tradisjonelle konstellasjonene rokkes litt :-) Interessant å se reaksjonene, særlig til de som definerer seg innenfor det som liksom rokkes ved!... Men en liten kommentar til deg - du mener at bibelen er enda mindre troverdig en Dan Brown - men jeg vil nå tørre å påstå at D.B.forutsetter bibelens eksistens (ikke nødvendigvis troverdighet) i litteraturen sin da... noe som forutsetter noe annet kan vel ikke ha større troverdighet enn det det forutsetter? Mulig denne disjusjonen er foreldet nå... vi får ta det igjen - eller noe lignende - en annen gang. ;-) Hilsen - jeg er ny på dol - og har fått meg nick! Du har naturligvis helt rett i det du skriver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.