Gå til innhold

PowerDVD .- redskap for redigering av film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en DVD film som er laget i barnehagen. ser der at det er noe som heter PowerDVD. Er dette verktøyet de har brukt for å lage filmen??

Og er dette et ok redskap.

Har endel video (og oså digitalsnutter) som bør redigeres.. og er på utkikk etter enkelt og fint brukerredskap..

poster dette innlegget også på Åpent da det kanskje er noen svar der å få også..

På forhånd takk for tips som kommer inn..

Skrevet

Power DVD er et avspillingsprogram for DVD. Ikke et redigeringsprogram.

Skrevet

Skal du redigere film/video på PC'en, så kan jeg anbefale Pinnacle Studio 9.

Du kan lese mer om den her:

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction=artikkel&id=AB6A0155-0B4C-7BDB-684DE297EC2B97C1

Det er et meget bra og rimlig program som er svært enkelt å bruke - samtidig som det også er avansert for de som ønsker mange muligheter.

Jeg bruker det selv, og anbefaler det på det varmeste:-)

takk for tipset..

Skal sjekke det ut..

Skrevet

Power DVD er et avspillingsprogram for DVD. Ikke et redigeringsprogram.

Okey, da var det oppklart.:-)

FÅr satse på Goliath sitt gode tips:-)

Skrevet

Skal du redigere film/video på PC'en, så kan jeg anbefale Pinnacle Studio 9.

Du kan lese mer om den her:

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction=artikkel&id=AB6A0155-0B4C-7BDB-684DE297EC2B97C1

Det er et meget bra og rimlig program som er svært enkelt å bruke - samtidig som det også er avansert for de som ønsker mange muligheter.

Jeg bruker det selv, og anbefaler det på det varmeste:-)

Nå har jeg vært inne på Elkjøp sine hjemmesider og ser at de selger en variant til 695,- og PINNACLE STUDIO9 AVDV til 1695,- Vet du noe om forskjellene på disse??

Jeg har jo drevet litt med redigering for en gooood stund siden... men er den til 1695,- for proffer??

Skrevet

Nå har jeg vært inne på Elkjøp sine hjemmesider og ser at de selger en variant til 695,- og PINNACLE STUDIO9 AVDV til 1695,- Vet du noe om forskjellene på disse??

Jeg har jo drevet litt med redigering for en gooood stund siden... men er den til 1695,- for proffer??

Jeg kjenner ikke til det produktet, men tipper at selve softwaren er tilnærmet den samme.

Tror kanskje det inneholder noe hardware som gjør at du også kan koble deg til analoge kilder for opptak/avspilling?

Selv bruker jeg Studio9 pluss som koster en 100 lapp mer enn Studio9.

Men vært ops på at det finnes en rekke opsjoner som du ikke får tilgang til uten å betale ekstra for det.

Det gjelder blandt annet de mer avanserte 3D effekter, redigering i surround lyd (5.1) osv.

Der ligger det "låser" som du må kjøpe "nøkler" over internett for å få tilgang til (koster ikke så mye for hver nøkkel, men ønsker du all funksjonalitet så blir det litt. Dog vil det kun være for de "helt interesserte".

Du kommer veldig langt med bare Studio9 eller 9 pluss i "standardutgaven".

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"PINNACLE STUDIO9 AVDV"

Kommer med kort og muligens kabler for å koble kamera til PC'en, varianten til 695,- er kun software. Langt de fleste greier seg med sistnevnte, i alle fall hvis de har FireWire på maskinen og kabel til overføring fulgte med kameraet. Mangler man kun kabel er det langt billigere enn å kjøpe hardware/software-versjonen av Pinnacle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...