collins Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg siterer fra en artikkel i Nettavisen: "Hvis Hagen går inn får og kaste Bondevik" (sitat slutt) Kreves det ikke noe mht rettskriving blant journalister nå for tiden? 0 Siter
favn Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Nei, det gjør ikke det. Journalistikk tilfaller litt for unge mennesker hvis fremste egenskap er at de er småfrekke i kjeften og har spisse albuer. 0 Siter
Spirea Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Neei, al denne retskrivinga vil jo gå utåver inholdet. 0 Siter
flisa Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Nei, det gjør ikke det. Journalistikk tilfaller litt for unge mennesker hvis fremste egenskap er at de er småfrekke i kjeften og har spisse albuer. På nærbutikken er det en godt voksen dame som skriver tilbudslappene på varene -hehe, med slyngskrift og litt skjelvent: "UTGODT pga DATO" 0 Siter
collins Skrevet 10. august 2005 Forfatter Skrevet 10. august 2005 På nærbutikken er det en godt voksen dame som skriver tilbudslappene på varene -hehe, med slyngskrift og litt skjelvent: "UTGODT pga DATO" Får meg til å tenke på en interiørbutikk som annonserte tepper med UTGÅTTE mønstre... Finnes det virkelig et secondhand-marked for nedslitte tepper...?? 0 Siter
flisa Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Får meg til å tenke på en interiørbutikk som annonserte tepper med UTGÅTTE mønstre... Finnes det virkelig et secondhand-marked for nedslitte tepper...?? HOHO! 0 Siter
morsan Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Får meg til å tenke på en interiørbutikk som annonserte tepper med UTGÅTTE mønstre... Finnes det virkelig et secondhand-marked for nedslitte tepper...?? Hvis det finnes et slikt marked, er jeg rimelig sikker på at min første hybelvertinne i Oslo hadde kjøpt teppet til hybelen der! ;-) Ute i hjørnene kunne man såvidt skimte at teppet ahdde vært blått en gang i tiden, så det var et temmelig UTGÅTT teppe, ja! *S* 0 Siter
morsan Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Neei, al denne retskrivinga vil jo gå utåver inholdet. ja, de viktiste ær jo at vi sjønner va fålk snakker åmm. De ær uriæit å bry sæj om rettskrivin! 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Problemet er vel at da avisene var papiraviser og ikke hadde rasjonalisert driften hadde de korrekturlesere som luket bort sånt. Med nettavisene og slankere avishus er vel sånt rasjonalisert bort, og dermed må vi vel leve med sånt. Men et sted bør jo grensen gå...? 0 Siter
collins Skrevet 10. august 2005 Forfatter Skrevet 10. august 2005 Problemet er vel at da avisene var papiraviser og ikke hadde rasjonalisert driften hadde de korrekturlesere som luket bort sånt. Med nettavisene og slankere avishus er vel sånt rasjonalisert bort, og dermed må vi vel leve med sånt. Men et sted bør jo grensen gå...? *LOL* ....av nicket ditt...!! Jævlig kreativt! 0 Siter
flisa Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 *LOL* ....av nicket ditt...!! Jævlig kreativt! Mr.Vette er også bra *skryter* 0 Siter
Gyda Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Den der er den groveste jeg har sett! Helt ufattelig. Send mail til journalisten og påpek det. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Avisene har kvittet seg med korrekturleserne for lenge siden. Dessuten blir det stadig færre ledd mellom skribent og publisering, takket være stadig tibakevendende innsparinger. I nettaviser skriver journalistene som regel direkte for publisering. Kombinert med knappe tidsfrister og unge mennesker som gikk inn i journalistikken for å bli kjendiser eller "jobbe med noe i media", blir resultatet ofte begredeligig. Hva kan publikum gjøre? Klage, klage, klage. Forbrukermakt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Det er bare et tidsspørsmål før journalistene begynner å skrive sms-språk. 0 Siter
fresja Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Et datakorrekturprogram finner dessverre ikke og får., da dette er ord som finnes... Vi har en lokalavis med meget dårlig språk, delvis fordi journalistene bruker et annet språk enn de er oppvokst med. Det ser ikke ut til at de kjører korrektur, for det vrimler av rare ikke-eksisterende ord og bøyninger. Det var en fryd å lese en annen lokalavis, hvor en ungjente jeg kjenner jobber. Hun skrev et nydelig nynorsk. 0 Siter
nomen_necio Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Nei, det gjør ikke det. Journalistikk tilfaller litt for unge mennesker hvis fremste egenskap er at de er småfrekke i kjeften og har spisse albuer. applaus ! :-) Folka i Nettavisen liker å henge ut andre for tabber og forsnakkelser o.l. under "Stang ut" (overskrift til høyre, et godt stykke ned på siden). Men de er ikke bedre selv. Kjekt å vite at jeg ikke er alene om å ha sånne folk langt "ned i vrangstrupen". (PS. epost sent til deg.) 0 Siter
Gemini Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 applaus ! :-) Folka i Nettavisen liker å henge ut andre for tabber og forsnakkelser o.l. under "Stang ut" (overskrift til høyre, et godt stykke ned på siden). Men de er ikke bedre selv. Kjekt å vite at jeg ikke er alene om å ha sånne folk langt "ned i vrangstrupen". (PS. epost sent til deg.) NB! Det heter sendt, ikke sent på norsk... hihi 0 Siter
monass Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg vil påstå at det er ytterst få journalister i nettavisen... Når det er sagt, så er det så ymse blant korrekturlesere i aviser. I en dødsannonse skulle det stå en liten hilsen fra familien med "vi er så glade i deg"... På trykk kom det "vi er så glade i dag"... Jovisst er det interessant å lese aviser..også dødsannonsene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.