Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonyma

Jeg har en sønn på snart 13 som bor sammen med sin far, han flyttet til faren etter mye trakkassering fra barnets farmor og tante(søster til far),jeg orket ikke kjempe,fordi denne familien er meget,meget farlig psykologisk sett. De har alltid vært (ikke alltid faren) proviserende og truende.Jeg har tidligere-for noen år siden-prøvd å få til en samværsordning gjennom utallige ganger hos advokat.

For snart 4 år siden fikk jeg meg en kjekk mann som jeg nå bor ilag med, vi prøvde for 2 1/2 år siden å imøtekomme min ex. ang.samvær, vi reiste ned til den byen gutten bor og var sammen med han der. Etter hvert så ville han komme på besøk til meg også:-) Først var det hver tredje helg,så ble det hver 14.dag m/ferier. Nå har det seg slik at jeg hadde gutten forrige helg, og jeg mener bestemt at gutten ikke skal komme før søndag kveld denne uke-det er jo vinterferie nå- mener jeg da skal ha han til søndag neste helg(dette er min helg). Nå er det slik at ex`en har bestemt med sin samboer å reise bort fra fredag til neste søndag,noe jeg mener er feil iforhold til samværsavtale. Jeg er den som har gitt etter hele tiden for min ex ønsker, har alltid bøyd meg i støvet. Nå har jeg sagt imot han og han sender meg veldig sårende og truende meldinger, som at jeg har jo aldri vært en en omsorgsfull mor,så samboeren hans er villig til å adoptere!

Hun er handicappa så det er jo utelukka,hun har også barn i fosterhjem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjerringskinn

Spørsmålet er hva som er viktigst: Å tolke samværsreglene matematisk, eller ta hensyn til gutten, som du jo tross alt ikke ser så ofte.

Hvis det er sånn at det har vært en hard kamp å kjempe igjennom retten til samvær, så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem å ha han på besøk to dager ekstra!

Å tolke samværsavtalen så firkantet at man finregner på dager i helgen før og etter en ferie synes jeg høres mer ut som et forsøk på å stikke kjepper i hjulene for faren som skal reise bort enn å ta hensyn til guttens beste.

Gled deg heller over to dager ekstra med sønnen din. Ønsker deg god ferie!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/#findComment-85357
Del på andre sider

Gjest anonyma

Spørsmålet er hva som er viktigst: Å tolke samværsreglene matematisk, eller ta hensyn til gutten, som du jo tross alt ikke ser så ofte.

Hvis det er sånn at det har vært en hard kamp å kjempe igjennom retten til samvær, så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem å ha han på besøk to dager ekstra!

Å tolke samværsavtalen så firkantet at man finregner på dager i helgen før og etter en ferie synes jeg høres mer ut som et forsøk på å stikke kjepper i hjulene for faren som skal reise bort enn å ta hensyn til guttens beste.

Gled deg heller over to dager ekstra med sønnen din. Ønsker deg god ferie!

Joda, jeg vil gjerne ha sønnen min:-) Det er bare det at alt skal gå etter ex`ens behov og ønsker bestandig. Min samboer og jeg må ALLTID bøye oss for hans forslag,hvis det er noe han skal. Han er ikke medgjørlig i det hele tatt.

Samboeren min og jeg skal inn i nytt hus nå snart og ex`en har ringt å mast og mast på ferdigstillingsdatoen lenge før jul. Han ville at sønnen skulle flytte til meg. jeg ordnet alt med ny skole og det praktiske, får da telefon for et par uker siden og han sier han vil ikke at sønnen skal flytte allikevel!

Jeg blir så såret og frustrert. HAN kan forandre på avtaler, men når jeg trenger to dager ekstra så er det et HELVETE......uff, ikke lett....

Jeg får vel bare sende en mld og si han får sette gutten på bussen imorra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/#findComment-85361
Del på andre sider

Joda, jeg vil gjerne ha sønnen min:-) Det er bare det at alt skal gå etter ex`ens behov og ønsker bestandig. Min samboer og jeg må ALLTID bøye oss for hans forslag,hvis det er noe han skal. Han er ikke medgjørlig i det hele tatt.

Samboeren min og jeg skal inn i nytt hus nå snart og ex`en har ringt å mast og mast på ferdigstillingsdatoen lenge før jul. Han ville at sønnen skulle flytte til meg. jeg ordnet alt med ny skole og det praktiske, får da telefon for et par uker siden og han sier han vil ikke at sønnen skal flytte allikevel!

Jeg blir så såret og frustrert. HAN kan forandre på avtaler, men når jeg trenger to dager ekstra så er det et HELVETE......uff, ikke lett....

Jeg får vel bare sende en mld og si han får sette gutten på bussen imorra

Her er det nok hauger av MENN som kjenner seg igjen. De får jo somregel lite sympati synes jeg. Sånn generelt sett mener jeg?

Håper dine erfaringer blir lest av maaaaange enslige mødre som driver med samme manipulering og styggedom mot fedrene.

PS. Før dere går av hengslene, jeg mener ikke at ALLE alenemødre er fæle.

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/#findComment-85370
Del på andre sider

Gjest anonyma

Her er det nok hauger av MENN som kjenner seg igjen. De får jo somregel lite sympati synes jeg. Sånn generelt sett mener jeg?

Håper dine erfaringer blir lest av maaaaange enslige mødre som driver med samme manipulering og styggedom mot fedrene.

PS. Før dere går av hengslene, jeg mener ikke at ALLE alenemødre er fæle.

Mvh.

Ja, det skulle kommet mer frem hvordan en mor har det, som har barnet boende hos far som saboterer samværsretten og kaller sønnens mor for lite omsorgsfull og kommer med trusler av ulike slag. Jeg har det på samme måte som de fedrene som blir nektet å se ungene sine, og jeg har forståelse for deres fortvilelse.

Enslige mødre (ikke alle) kan være de værste terrorister...enkelte av de tenker bare på seg selv og glemmer å sette barnet i fokus!

Flere kvinner som har barn boende hos far? Kanskje det hadde vært lurt å danne en forening? Man hører om fedre som sliter for samværsretten, men nesten aldri om mødre(som har barn hos far).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/#findComment-85372
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg leser mellom linjene at du har jobbet mye med å få til gode forhold for barnet ditt. Jeg tror du er en god mor. Men jeg forstår at du nå synes det er dårlig gjort av faren å bruke denne siste episoden om neste samvær mot deg.

Det blir dessverre ofte krangler om små ting når foreldre ikke bor sammen.

Klarer du å jenke deg nå, av hensyn til barnet? Kan du møte faren på halvveien for når gutten skal være hos deg neste gang?

På sikt kan det være bra for barnet ditt, og for deg selv også.

Prøv å vende blikket bort fra barnets far og hans måte å takle deg på. Se på forholdet du har til din sønn, og bygg på det videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/#findComment-85759
Del på andre sider

Annonse

Ja, det skulle kommet mer frem hvordan en mor har det, som har barnet boende hos far som saboterer samværsretten og kaller sønnens mor for lite omsorgsfull og kommer med trusler av ulike slag. Jeg har det på samme måte som de fedrene som blir nektet å se ungene sine, og jeg har forståelse for deres fortvilelse.

Enslige mødre (ikke alle) kan være de værste terrorister...enkelte av de tenker bare på seg selv og glemmer å sette barnet i fokus!

Flere kvinner som har barn boende hos far? Kanskje det hadde vært lurt å danne en forening? Man hører om fedre som sliter for samværsretten, men nesten aldri om mødre(som har barn hos far).

Det finnes allerede en forening..

http://www.f2f.no/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/#findComment-86031
Del på andre sider

Hei!

Jeg leser mellom linjene at du har jobbet mye med å få til gode forhold for barnet ditt. Jeg tror du er en god mor. Men jeg forstår at du nå synes det er dårlig gjort av faren å bruke denne siste episoden om neste samvær mot deg.

Det blir dessverre ofte krangler om små ting når foreldre ikke bor sammen.

Klarer du å jenke deg nå, av hensyn til barnet? Kan du møte faren på halvveien for når gutten skal være hos deg neste gang?

På sikt kan det være bra for barnet ditt, og for deg selv også.

Prøv å vende blikket bort fra barnets far og hans måte å takle deg på. Se på forholdet du har til din sønn, og bygg på det videre.

Takk for svar!

Det har skjedd en aldri så liten positiv forandring her, jeg fikk textmld i går om sønnen min kommer idag(Søndag). Sønnen min ringte også igår- det jeg ikke liker er at exen og nye dama sitter å dikterer han i bakgrunnen.

Lørdag mottok jeg ennå flere meldinger på mobiltlf, meldinger som er sååå sterke at det kalles psykisk terror, sjikane og æreskrenkelse, dette har ingenting med samvær med gutten å gjøre, men går på meg som person.

Guttens navn er også nevt mange ganger i meldingene, noe jeg syns er skrekkelig! Jeg har tatt vare på alle meldinger og har latt være å svare på en eneste en av de. Neste siste meld, den 8.mld var en unnskyld melding fra venninnnen til exen...hun har skrevet alle meldingene, fra to forskjellige mobiler.

Nå går jeg til advokat, får satt opp en skikkelig samværskontrakt. Jeg tar med meg min sønn, så advokaten kan få snakke litt med han for å ivareta hans ønsker og behov. Vil samtidig vise meldingene jeg har fått...

Nå håper jeg at alt vil bli som tidligere, bare mer strukturert m/samværskontrakt. Alt har fungert bra i 2 år nå ang. samvær, men det er fordi min samboer og jeg har vært fleksible, vi har vært det for guttens skyld, ikke for exen min sin skyld (noe han får tro).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19363-samv%C3%A6r-langt/#findComment-86408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...