Gå til innhold

Ummm - dum med mus...

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Den gamle optiske logitechmusa mi gikk i stykker og i går fikk jeg en annen, Genius, litt mindre. Hånda mi strever med å venne seg til den, vondt i lillefingeren!

Av en eller annen grunn spriker jeg med den som om jeg lekte fin dame og holdt i tekopp!

Det er et skags lite hjul eller noe på toppen av den og jeg skjønner ikke hva det er til. Det er kanskje fordi jeg er redd for å komme borti der at jeg holder hånda så stivt.

Hva er det "hjulet" foran på toppen av muser?

Skrevet

Hvis maskina er stilt inn sånn så kan du scrolle opp og ned på skjermen med det - kjempesnedig! :o) Hvis ikke så skjer det ingen ting så det gjør ikke noe om du kommer borti det.

Skrevet
:) Prøv å snurre på hjulet og få en åpenbaring! Enda morsommere; Trykk hjulet ned og dra så musa rundt omkring. Siden beveger seg av seg selv!
Gjest LucySky
Skrevet

Hvis maskina er stilt inn sånn så kan du scrolle opp og ned på skjermen med det - kjempesnedig! :o) Hvis ikke så skjer det ingen ting så det gjør ikke noe om du kommer borti det.

Hjelp, den scrollet!

Men det som er litt dumt, er at jeg liksom ikke tør hvile hånda mi ordentlig på musa - enten fordi den da altså scroller, eller henter fram den derre ramma med kommandoer.

Ehm, nå føler jeg meg veldig blond her.

Hvordan holder dere på musa, da? Jeg får forferdelig fort musearm.

Skrevet

Hjelp, den scrollet!

Men det som er litt dumt, er at jeg liksom ikke tør hvile hånda mi ordentlig på musa - enten fordi den da altså scroller, eller henter fram den derre ramma med kommandoer.

Hold grisepraten Deres for Dem selv!

Skrevet

Du fant scrollen ser jeg ;)

Jeg holder tommel på venstre "side" av musa, pekefinger på venstre tast oppe, langfinger på høyre tast...da blir altså hjulet liggende "klemt" mellom de fingrene, ringfinger på "kanten" av musa og lillefinger på høyre "side" av musa.

Det hele blir et godt og avslappet grep om saken...

Prøv å slappe av, det skal jo litt til for å få rullet hjulet?

Er en vanesak dette, ta et godt grep og slapp av i arm og skulder.

:)

Gjest Calóni
Skrevet

:) Prøv å snurre på hjulet og få en åpenbaring! Enda morsommere; Trykk hjulet ned og dra så musa rundt omkring. Siden beveger seg av seg selv!

Hm...sånn er det ikke på min! At man kan trykke ned og få siden til å gå, altså

Skrevet

Hjelp, den scrollet!

Jeg har pekefingeren på venstre museknapp og langfingeren på høyre, slik at hjulet er midt imellom. Kommer da ikke borti det? Jeg har en ny Logitec-mus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...