Gå til innhold

Hjelp!var hos optiker i dag!!noen opplevd?

Anbefalte innlegg

Gjest øyeøya
Skrevet

Uff!!!

Hun målte trykket i øye, pga min far har høyt trykk.

Jeg er 30.

Hun foretok en test, og tok meg inn på kontoret før hun ville snakke. jeg hadde ekstremt lavt trykk. Var like ille som høyt og kunne skade øynene.

Jeg ble jo kjemperedd, og spurte om jeg kunne bli blind. Ikke ta sorger på forskudd sa hun bare. Jeg skulle jo bare sjekke linsene mine og fikk dette sjokket!

Har søkt på internett ikke funnet noe om øye og lavt trykk! Sikkert en mystisk og uhyre sjelden sykdom!

Skal til en ny test i morra.

Gruer meg og er redd, noen som har opplevd dette eller har hørt om det???

Skrevet

Vil råde deg til å gå til en øyelege. Moren min fikk samme beskjed som deg hos optiker, men legen kunne ikke finne noe galt.

Gjest øyeøya
Skrevet

Vil råde deg til å gå til en øyelege. Moren min fikk samme beskjed som deg hos optiker, men legen kunne ikke finne noe galt.

skal til en på brilleland, som ikke er øyelege, men som har en master i ett eller annet. takk flowy for at du skrev kan jo roe meg før jeg får høre noe..

Gjest teatrika
Skrevet

Tror ikke jeg ville ha stolt på en optiker i dette tilfellet, uansett hva slags utdannelse denne har. Brilleland er ikke kompetent til å stile diagnoser eller behandle disse. Bestill time hos en øyelege, som vet hva han driver med. Da er jeg sikkert på at du vil få beskjed om at det ikke er noe feil:-)

Lykke til...

Skrevet

Tror ikke jeg ville ha stolt på en optiker i dette tilfellet, uansett hva slags utdannelse denne har. Brilleland er ikke kompetent til å stile diagnoser eller behandle disse. Bestill time hos en øyelege, som vet hva han driver med. Da er jeg sikkert på at du vil få beskjed om at det ikke er noe feil:-)

Lykke til...

Mm.....*nikker helt enig*

Hadde absolutt oppsøkt en øyenlege, uansett hva det var jeg lurte på når det kommer til ting utenom briller og linser og sånt!!! Øyenlegene er ekspertene.......

Don`t worry..... bee happy!!! :D

Gjest øyeøya
Skrevet

Lykke til...

takk. skal gjøre det. min samboer var først hos brilleland så hos en øyelege og fikk to forskjellige svar på om han var langsynt og nærsynt. merkelig.

Skrevet

Jeg har hørt og erfart at optikere er flinkest med optikk, dvs. linser og brilleglass, men øyenleger er flinkest når det gjelder øyensykdommer. Be fastlegen om en henvisning til øyenlege!

Skrevet

Jeg synes det er rart ikke optikeren henviste deg videre til øyelege. Men en far med høyt trykk ville jeg ha fulgt opp avvik så fort som mulig. Jeg vet ingen ting om problemet mht lavt trykk og eventuell sammenheng med høyt trykk, altså. Lykke til og håper alt er ok med øynene dine!

Mvh

Gjest øyeøya
Skrevet

Jeg synes det er rart ikke optikeren henviste deg videre til øyelege. Men en far med høyt trykk ville jeg ha fulgt opp avvik så fort som mulig. Jeg vet ingen ting om problemet mht lavt trykk og eventuell sammenheng med høyt trykk, altså. Lykke til og håper alt er ok med øynene dine!

Mvh

ja jeg også. men testen i morgen på hos en med master innen øyer hos brilleland skal vist vise mer. så får vi se da. gruer meg. en time tar undersøkelsen. skal vel teste dette før de henviser meg. jeg skulle vel ha riingt til fastlegen min i dag. alt er jo litt tungvint det der med henvisning. kanskje på tide å forandre litt på systemet eller dra direkte til volvat å få det unna...

Gjest Brilllebruker
Skrevet

ja jeg også. men testen i morgen på hos en med master innen øyer hos brilleland skal vist vise mer. så får vi se da. gruer meg. en time tar undersøkelsen. skal vel teste dette før de henviser meg. jeg skulle vel ha riingt til fastlegen min i dag. alt er jo litt tungvint det der med henvisning. kanskje på tide å forandre litt på systemet eller dra direkte til volvat å få det unna...

Master innen øyer??!! Akkurat hva er det da?

Ring til en øyelege du heller. Synet skal man ikke spøke med!

Skrevet

Master innen øyer??!! Akkurat hva er det da?

Ring til en øyelege du heller. Synet skal man ikke spøke med!

Master er en faktisk grad innen optikk. Det vil si høy utdannelse utover det en trenger for å praktisere som optiker.

De bør absolutt ha like god greie på det som en øyelege - stol på det de sier. Og er de bekymret for deg henviser de deg jo videre.

Lykke til - det ordner seg nok!

Kizza1365380506
Skrevet

Optiker kan ikke henvise det til øyenlege. Gå til fastlegen din og få henvisning MED EN GANG!!

Øyene skal man ikke spøke med.

Husj med deg...

Kizza1365380506
Skrevet

Master er en faktisk grad innen optikk. Det vil si høy utdannelse utover det en trenger for å praktisere som optiker.

De bør absolutt ha like god greie på det som en øyelege - stol på det de sier. Og er de bekymret for deg henviser de deg jo videre.

Lykke til - det ordner seg nok!

Hvilke optikere har lov til å henvise til øyenlege. Har fått beskjed om at det ikke går. Og tro du meg, øyenlege, og optiker, er noe jeg går til!

Skrevet

Optiker kan ikke henvise det til øyenlege. Gå til fastlegen din og få henvisning MED EN GANG!!

Øyene skal man ikke spøke med.

Husj med deg...

Jeg har blitt henvist til øyelege av en optiker. Men det går kanskje fortere via fastlege, og er tryggere mht vurdering av hastegrad.

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg har blitt henvist til øyelege av en optiker. Men det går kanskje fortere via fastlege, og er tryggere mht vurdering av hastegrad.

Jeg måtte gå til en som var privat den gangen. Det førte ikke til noe. Ett år etter ble det innleggelse i hurten og styrten med netthinneløsning. Optiker så en flekk på netthinnen på løsningsstedet ett år før, så man kan tydeligvis stole på dem. Idiotisk at de ikke blir tatt på alvor på like fot med fastlegen synes nå jeg.

Skrevet

Jeg måtte gå til en som var privat den gangen. Det førte ikke til noe. Ett år etter ble det innleggelse i hurten og styrten med netthinneløsning. Optiker så en flekk på netthinnen på løsningsstedet ett år før, så man kan tydeligvis stole på dem. Idiotisk at de ikke blir tatt på alvor på like fot med fastlegen synes nå jeg.

Optikere kan nok sine ting, men de har jo et snevrere fagfelt enn det legene har. Men min optiker er svært habil, og jeg har tillit til ham.

Kizza1365380506
Skrevet

Optikere kan nok sine ting, men de har jo et snevrere fagfelt enn det legene har. Men min optiker er svært habil, og jeg har tillit til ham.

Veldig bra. Men man leker ikke med øynene. Misstanke om problemer - øyenlegen neste. Har altfor mange dårlig erfaringer. Fy flate

Skrevet

Veldig bra. Men man leker ikke med øynene. Misstanke om problemer - øyenlegen neste. Har altfor mange dårlig erfaringer. Fy flate

Jeg er helt på linje der. Jeg hadde sannsynligvis hatt time allerede, jeg, dersom en optiker kalte meg inn og fortalte om slike avvik. Jeg tuller _ikke_ med synet mitt. Og selv har jeg vært henvist til øyenlege på dagen, dog via fastelgen min. Synet sto heldigvis til å redde. Derfor er jeg her enda. :o)

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg er helt på linje der. Jeg hadde sannsynligvis hatt time allerede, jeg, dersom en optiker kalte meg inn og fortalte om slike avvik. Jeg tuller _ikke_ med synet mitt. Og selv har jeg vært henvist til øyenlege på dagen, dog via fastelgen min. Synet sto heldigvis til å redde. Derfor er jeg her enda. :o)

Takk gud for gode fastleger - ja og øyenleger da

Skrevet

Takk gud for gode fastleger - ja og øyenleger da

.. og alle andre gode leger. Og alle de andre gode, også, da.. *flirer*

Da skulle alle være inkludert. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...