Gå til innhold

Kontakt med eksens familie?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i familien til eksen min! Og siden vi tross alt var sammen i nesten 20 år så føles de nesten som min egen familie en del av dem og vi holder kontakten fremdeles.

Hva synes dere om at partneren har kontakt med eksens familie? Heldigvis synes kjæresten min det er helt greit og sannsynligvis skal vi på besøk i forbindelse med en tur i høst. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193641-kontakt-med-eksens-familie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mener nå jeg da

Jeg skjønner godt det der. De har jo vært viktige personer i livet ditt i mange år og disse menneskene slutter jo ikke brått å være interessante for deg bare fordi du og mannen din brøt opp.

Synes det er fint om dere fortsatt har god kontakt. De er jo uansett farmor og farfar.

Når et langvarig forhold går til grunne syns jeg det er helt naturlig at partene kan holde kontakten med 'ekssvigerfamilien' hvis man føler for det.

Eksen til min kjære har god kontakt med hele familien hans - det hender også at han drar på besøk til sønnen og da bor han gjerne hos eksen. Jeg har derimot ingen kontakt med min eks og hans familie, det hadde blitt helt feil for meg.

Jeg skjønner godt det der. De har jo vært viktige personer i livet ditt i mange år og disse menneskene slutter jo ikke brått å være interessante for deg bare fordi du og mannen din brøt opp.

Synes det er fint om dere fortsatt har god kontakt. De er jo uansett farmor og farfar.

*Flirer* Nei, de er slett ikke farmor og farfar! De er ungenes tanter.

Jeg synes det er flott jeg! Det er jo tross alt du og eksen som ikke kan leve sammen, alle andre rundt velger jo ikke dette bruddet!

Min kjærste ville ikke hatt noe mot om jeg hadde kontakt med min ex' familie, men for meg føles det unaturlig. Men jeg har kontakt med ex'ens ex da... Altså mor til ett av hans andre barn... Og barnet selvsagt....

Annonse

Ok, men like viktig for det :)

Jepp. Jeg er veldig glad i de damene der og vet at uansett så står det en dør åpen for meg hos dem - og omvendt!

Fikk klar beskjed da vi skilte lag om at selv om jeg og eksen skilte lag så måtte jeg ikke finne på å tro at jeg skilte meg fra dem! :o)

Gjest Mener nå jeg da

Jepp. Jeg er veldig glad i de damene der og vet at uansett så står det en dør åpen for meg hos dem - og omvendt!

Fikk klar beskjed da vi skilte lag om at selv om jeg og eksen skilte lag så måtte jeg ikke finne på å tro at jeg skilte meg fra dem! :o)

Sånt er godt å vite og veldig hyggelig å få beskjed om :)

Ørkenvandreren

Dine barn er tross alt i slekt med de du omtaler, og dere har vært en del av hverandres liv i mange år. Så i utgangspunktet er det greit - men det avhenger litt av omfang og innhold i kontakten.

Det er forøvrig ikke sikkert at det er like greit for din ex sin nye partner? Men det mener jeg er underordnet/uinteressant.

Dine barn er tross alt i slekt med de du omtaler, og dere har vært en del av hverandres liv i mange år. Så i utgangspunktet er det greit - men det avhenger litt av omfang og innhold i kontakten.

Det er forøvrig ikke sikkert at det er like greit for din ex sin nye partner? Men det mener jeg er underordnet/uinteressant.

For ungenes stemor? Hva skulle hun ha imot at jeg drar på besøk til hans søsken når de bor flere ti-talls mil unna oss?! Det er ikke akkurat sånn at vi risikerer å treffes der. :o)

Dessuten har hun og jeg et veldig godt forhold så det er ikke noe problem. Hun har selv masse kontakt med sine eks-svigerforeldre. :o)

Ørkenvandreren

For ungenes stemor? Hva skulle hun ha imot at jeg drar på besøk til hans søsken når de bor flere ti-talls mil unna oss?! Det er ikke akkurat sånn at vi risikerer å treffes der. :o)

Dessuten har hun og jeg et veldig godt forhold så det er ikke noe problem. Hun har selv masse kontakt med sine eks-svigerforeldre. :o)

Ingen skal si at familiemønsterne i det moderne samfunn er enkle... :-)

Annonse

Så heldig du er da. Jeg har aldri hatt noe godt forhold til eks'ens familie, jeg har gjort det jeg kunne, men de har nærmest frøset meg ut, ikke har de brydd seg noe om guttene heller. Hun som han var sammen med før meg derimot hadde de veldig god kontakt med, og har det enda.

Moren hans er forferdelig urettferdig også både når det gjelder hennes egne barn og barnebarna.

Min nye kjærestes familie er kjempeskjønne, har jo i grunnen alltid kjent dem godt da, men nå etter at vi ble kjærester har de vært helt fantastisk.

Vi var på grillparty hos dem i ferien, jeg var selvsagt nervøs på forhånd, visste ikke hvordan de taklet bruddet med hans eks, og at vi ble sammen så fort etter. Men jeg hadde ingenting å grue meg for, det ble en kveld jeg sent kommer til å glemme, det var kjempekoselig og jeg følte at jeg gled rett inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...