Tottlå Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Er det noen av dere DOL-damer som har noen gode råd til meg? Jeg holder på å DØ for øyeblikket! Jeg har så inni granskauen mens-smerter!!! Har prøvt ALT nå..... alt fra å gå laaaang tur, ligge på magen med ei pute under, varme og kulde behandling, paracet, ibux, paracet OG ibux, naproxen, naproxen OG ibux og pinex forte. INGENTING funker...... Mannfolkene skulle bare vist hvor mye vi kvinnfolk må lide!!!!! Noen som har noen gode råd til meg??? har hørt om noe som jeg kan kjøpe på helsekosten som skal hjelpe mot smertene, men jeg har øf cørs glemt hva det var! Anyone??? *phuu* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg har hørt at p-piller skal funke. Det er jeg i hvert fall ganske sikker på at en venninne engang fortalte meg. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Rødvin. Masse rødvin. Muskelavslappende og fint. 0 Siter
amber sun Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Har du prøvd p-piller? Det kan hjelpe en del ihvertfall. 0 Siter
nypa Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Hormonspiral! Er du heldig så slipper du mensen helt. Det har jeg gjort. 0 Siter
Tottlå Skrevet 10. august 2005 Forfatter Skrevet 10. august 2005 Rødvin. Masse rødvin. Muskelavslappende og fint. Hehehe.....likte ditt svar!!! *hive meg på flaska* 0 Siter
Gjest Mæmi Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Få barn ) Mine fæle menssmerter er nå en saga blott. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Du burde definitivt begynt med p-piller Tottlå hvis du sliter med skikkelig mens-smerter. 0 Siter
Line Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg er helt nødt til å holde meg i aktivitet, helst trene ganske iherdig, for å slippe unna den verste kneika. Tror noen nerver klemmer på isjiasnerven, for høyre beinet mitt blir helt håpløst. Det gjør vondt/dovner bort fra korsryggen, rundt låret og ned til kneet. Skal ikke være sånn, vel? Eh? Det hjelper veldig med trening, blir helt uutholdelig om jeg ligger eller sitter i ro... og det står som regel på i et par-fire timer i strekk. 0 Siter
Line Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Få barn ) Mine fæle menssmerter er nå en saga blott. Jeg fikk dem etter at mine søte små var kommet til verden - det var absolutt smertefritt før den tid 0 Siter
fresja Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg har vært så heldig at jeg har sluppet menssmerter, men middel som Nattlysolje, Superglandin og Omega 6 synes jeg å huske. Spør på helsekosten eller søk på nettet. 0 Siter
org Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Har du prøvd p-piller? Det kan hjelpe en del ihvertfall. Eller p-sprøyte, så kanskje slipper du mensen helt. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Har spiral. Har ikke hatt mens eller menssmerter på 15 år. Anbefales på det sterkeste. 0 Siter
Gjest isbjørnen Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg har hørt at p-piller skal funke. Det er jeg i hvert fall ganske sikker på at en venninne engang fortalte meg. Ja og da må du være helt sikekr på at det er det enseste riktige hvis en dame fortalte deg det engang. Lenge leve naivitetet...................... 0 Siter
Gjest i samme båt. Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Det eneste jeg har god erfaring med, og som legen også anbefaler meg, er Voltaren som jeg kombinerer med Paralgin Forte. Så legger jeg meg til sengs med en varmeflaske på magen (viktig!) og venter til det går over. Er det om natten i tillegg, tar jeg også en innsovningstablett (7,5 mg immovane). DA slukner jeg ihvertfall, og da kjenner jeg ikke smertene. Voltaren er det forresten viktig å begynne å ta litt i forkant, feks en tablett hver av de siste dagene før forventet mens. Da kommer ikke smertene så brått. Ellers er det mange som har god erfaring med å bruke nattlysolje daglig for å redusere menssmerter. Men du må ha ganske store doser de første 3 månedene, og de er dyre. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Ja og da må du være helt sikekr på at det er det enseste riktige hvis en dame fortalte deg det engang. Lenge leve naivitetet...................... Ja, jeg skrev jo over at det er det eneste riktige. Iq er et fint dyr. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Uffda,men god bedring.. Har ingen superradikaleråd akkurat, men det pleier jo å ta toppen av det å varme lokk og rulle det inn i håndkle og ha så varmt som mulig på magen, sammen med, la oss si en ibux 400? Og sånn for selvsympati faktoren, masse cola og litt chps? Jeg swynes også det kan hjelpe å alternativt varme korsryggen, eller å få massaje av samme. 0 Siter
Gjest isbjørnen Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Ja, jeg skrev jo over at det er det eneste riktige. Iq er et fint dyr. Eq er et finere dyr;) 0 Siter
zapata Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Uffda,men god bedring.. Har ingen superradikaleråd akkurat, men det pleier jo å ta toppen av det å varme lokk og rulle det inn i håndkle og ha så varmt som mulig på magen, sammen med, la oss si en ibux 400? Og sånn for selvsympati faktoren, masse cola og litt chps? Jeg swynes også det kan hjelpe å alternativt varme korsryggen, eller å få massaje av samme. Også sjokolade! Ikke glem det da!! Eller skjønner jeg godt hvordan tottlå har det, er av typen som har - det selvkomponerte tilnavnet - KNIPETANG i en uke før m kommer, driiitvondt de første 3-5 timene etter at jeg har fått den, og så går det værste over... PM jeg??? NEIIIDAAA!! ;-) 0 Siter
zapata Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Har spiral. Har ikke hatt mens eller menssmerter på 15 år. Anbefales på det sterkeste. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.