Gå til innhold

BI høgskole, nye folk. Hvordan bli kjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne snart på BI (til mandag) og jeg kjenner ingen som skal begynne der (litt nifst) så jeg både gleder og gruer meg. Jeg vet ikke om jeg har problemer i sosiale sammenhenger, tror ikke det. Jeg er ikke så veldig utadvendt når det er mange nye mennesker rundt med samtidig, er litt sjenert. Kan ha litt problemer med å "nå" folk på en måte også. Bli skikkelig kompiser liksom. Jeg tiltrekker kun folk som er samme som meg, har litt samme personlighet osv. Dette er jo normalt? Jeg husker at jeg på allmenn var litt utenfor, men dette valgte jeg selv av forkjellige årsaker (eldre enn de andre osv, var litt barnslige), men jeg fikk litt bedre kontakt med flere i 3. klasse.

Men uansett nå er jeg innstilt på å bli kjent med andre og nye mennesker på skolen og i klassen min. Så hvordan skal jeg gjøre dette? Kanskje litt dumt spørsmål. Men noen åpningsreplikker eller noe hadde jo kunne vært kjekt, bare for å få i gang en samtale, når det er gjort så vil det jo forhåpentligvis flyte av seg selv...

Hvordan kan man også bli mer utadvendt? Jeg føler jeg ser bra ut, så det er ikke selvtilliten det går på her.

Du kjenner deg kanskje igjen selv også? Du begynner på en høgskole og kjenner ingen. Hva gjorde du og hvordan ble du kjent med folk? :-)

Skrevet

jeg skal også begynne. gruer meg litt jeg også men det går nok bra. er det ikke den 22 vi begynner?

hva skal du gå på og hvor gammel er du?

Skrevet

hmm, jeg trodde BI begynte samtidig som NHH jeg og vi begynner 22.august

Gjest Bil og industri
Skrevet

Begynn med seiling, golf eller tennis, og vips!, du er med i gjengen.

Skrevet

jeg skal også begynne. gruer meg litt jeg også men det går nok bra. er det ikke den 22 vi begynner?

hva skal du gå på og hvor gammel er du?

mene neste mandag... men hva med noen tips? hehe

Gjest ferdig diplomøkonom
Skrevet

Delta i gruppearbeid og bli kjent med noen på den måten. I noen fag fordrer det nesten at du er med i en gruppe når eksamensformen tillater det. Da er det viktig at du finner noen som er flittige og flinke å jobbe sammen med. Det finnes også free-raidere (gratispassasjerer, gjør lite eller ingenting). Ikke jobb sammen med de.

Noen eksamener er et kjemperace for å klare bra resultater. Da er det ikke alltid lett å være alene om eksamensformen tillater det. Studentforeningen ved din skole arrangerer fester og sånn. Lesehestene holder gjerne en lav profil der, deltar ikke eller er med lite.

Skrevet

mene neste mandag... men hva med noen tips? hehe

su kan møte meg på hjørnet så går vi sammen og adopterer venner

Skrevet

Jeg har aldri hatt problem med å bli kjent med folk, verken på reise eller i skolesammenheng. Som regel er man en hel del folk fra hele landet som samles, og da er det jo greit å finne ut hvor de andre er fra, og prate litt rundt det... spørre om hva de har gjort tidligere, og fortelle litt om seg selv.

Man blir gjerne delt inn i faddergrupper, fester litt sammen, har mye sosialt "på fritida"... bli med, vis at du er interessert, og vær positiv og åpen for å bli kjent med andre.

Plutselig kjenner du alle sammen. Kanskje ikke alle blir nære venner, men noen gode venner og mange bekjente er kjempemessig i studiesammenheng. Noen å slå av en prat med eller spøke litt med under kjedelige forelesninger ;)

Begynner på ny skole nå jeg og. Gleder meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...