Gå til innhold

Jammen fy faen da..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Her i huset får jeg kjeft om jeg dreper en brunsnegle men så er det også det eneste jeg dreper. Alt annet jeg finner inni huset bæres ut. Nå er jeg tilog med så tøff at jeg kan bære en langbein ut i hendene. Jobber litt med edderkopper. De små brune går greit men jeg liker ikke de store svarte, fy flate...

Jeg synes du høres supermodig ut!

*imponert*

:-)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

17

• Kizza1365380506

7

• Lillemus

5

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har løst det på den måten før..Mens jeg venter på modig person som kan løse det mere permanent..(jeg har aldri latt dyret omkomme..Ikke bare av rent etiske hensyn, men også fordi jeg ville finne det uestetisk å ha en døende bille på kjøkkenet mitt den tiden det tar..;-))

Det minner meg på den morsomste fobi & dyr historien jeg vet..: Mutter & bestemutter bor sammen, bestemutter på loftet og mutter i resten av huset, som er svært, gammelt og tidvis bebodd av digre, skumle flaggermus..(de kommer seg inn og bosoer seg på kottet..:-o)

Mutter & bestemutter er paniske for flaggermus, og pleier å tilkalle, meg, fatter eller min bror for fjerning av nevnte, om de forviller seg inn i bebodde områder av huset...

Overaskelsen var stor en dag fatter og jeg kommer hjem på likt og finner en FLOSSHATT spikret,med digre sånne husbyggingsspikre, rett på stueveggen..

Det viste seg at damene hadde blitt plaget av en gjenstridig flaggermus som nektet å benytte vinduene og andre fluktruter, og sett sitt snitt til ett realt bakholdsangrep (med flosshatt!) mens den hvilte ut litt på veggen..:-D..Og funnet ut at den kunne de jo ikke stå å holde på resten av dagen, og altså hentet spiker og nagla den fast inni hatten i påvente av fatter som derved kunne bære den ut, denne gangen i hatt & pose..Han var ikke helt begeistret for veggen, men selv han må, sånn i ettertid, glise litt av flaggerhatt historien..

Oj, det ble et langt svar, men jeg fikk sånn lyst til å dele historien. Bær over med meg..;-)

*Ler så jeg rister* Men tenk å ødelegge en flosshatt på den måten da!

Min søster fortalte en gang om en hun kjente som alltid pleide å velve en bolle eller et glass eller noe over insekter og sånt og la det stå til mannen kom hjem. En dag hadde hun satt en balje opp-ned i gangen for å stå på den så hun kunne nå opp i et skap. Mannen lurte fælt på hva det var hun hadde fanget i dag da han kom hjem og fikk se den stooore baljen! :o)

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg synes du høres supermodig ut!

*imponert*

Har hatt noen år å trene meg på. Min datter er 21. Da hun var 4 skulle jeg ta på henne luen. Der sto den feite edderkoppen, jeg skreik, lue for en vei - edderkoppen en annen og jenta var skrekkslagen. Jeg tok me i sammen etter det. Jeg har klart å fjerne edderkopper med glass og papir etc. før men ikke tatt de med hendene før. Jeg er litt imponert av meg selv men altså 17 år tok det. ;o)

laguna1365380434
Skrevet

*Ler så jeg rister* Men tenk å ødelegge en flosshatt på den måten da!

Min søster fortalte en gang om en hun kjente som alltid pleide å velve en bolle eller et glass eller noe over insekter og sånt og la det stå til mannen kom hjem. En dag hadde hun satt en balje opp-ned i gangen for å stå på den så hun kunne nå opp i et skap. Mannen lurte fælt på hva det var hun hadde fanget i dag da han kom hjem og fikk se den stooore baljen! :o)

*LOL* :-D

Det kunne vel skremt vettet av hvem som helst..;-)

Skrevet

Her i huset får jeg kjeft om jeg dreper en brunsnegle men så er det også det eneste jeg dreper. Alt annet jeg finner inni huset bæres ut. Nå er jeg tilog med så tøff at jeg kan bære en langbein ut i hendene. Jobber litt med edderkopper. De små brune går greit men jeg liker ikke de store svarte, fy flate...

Langbein eller langskank går greit, men kom ikke med en nattsvermer! De er jo så digre at vingene "flapper" når de flyr!

Hadde en mellom vinduet og rullegardina her en kveld, heldigvis fant den veien ut!!!

Kizza1365380506
Skrevet

Langbein eller langskank går greit, men kom ikke med en nattsvermer! De er jo så digre at vingene "flapper" når de flyr!

Hadde en mellom vinduet og rullegardina her en kveld, heldigvis fant den veien ut!!!

Dem tar jeg med syltetøyglass og papir. Så en skrekkfilm en gang med en kjempenattsvermer. Fy flate den var ekkel. Ut med dem *grøss*

laguna1365380434
Skrevet

Har hatt noen år å trene meg på. Min datter er 21. Da hun var 4 skulle jeg ta på henne luen. Der sto den feite edderkoppen, jeg skreik, lue for en vei - edderkoppen en annen og jenta var skrekkslagen. Jeg tok me i sammen etter det. Jeg har klart å fjerne edderkopper med glass og papir etc. før men ikke tatt de med hendene før. Jeg er litt imponert av meg selv men altså 17 år tok det. ;o)

Wow! Kult å høre at det går ann å tøffe seg litt opp da..Jeg har ikke skjerpet meg en centimeter..Eller, jo, kanskje litt..Jeg blir ikke lenger rullet inn i ullteppe og servert kakao, mens jeg gråtende forteller om det stooore dyret..;-)

Det skjedde i hvertfall tre-fire ganger i min barndom..Jeg har vært håpløs fra dag en..

Kizza1365380506
Skrevet

Wow! Kult å høre at det går ann å tøffe seg litt opp da..Jeg har ikke skjerpet meg en centimeter..Eller, jo, kanskje litt..Jeg blir ikke lenger rullet inn i ullteppe og servert kakao, mens jeg gråtende forteller om det stooore dyret..;-)

Det skjedde i hvertfall tre-fire ganger i min barndom..Jeg har vært håpløs fra dag en..

:o)

Det kommer en dag man må skjerpe seg. Jeg mener, helt alvorlig, at går man virkelig inn for å skjerpe seg uansett, så vil man overvinne frykten. Jeg var så redd for edderkopper at jeg nesten besvimte. Min bror hadde en utstoppet sommerfulgedderkopp. De er ca 15cm i diameter og har lange hårete bein skikkelig ekkle. Min niese elsker slike ting og spurte om å få se den. Jeg gikk for å vaske opp. Så roper min bror på meg og jeg snur meg og der holder han edderkoppen mot meg i hånden sin. Jeg bare seg ned på gulvet, det var rett før jeg besvimte - så ja, jeg er stolt av meg selv. Og jeg vet at det går om man VIRKELIG vil.

(Ikke ment som moralpreken)

laguna1365380434
Skrevet

:o)

Det kommer en dag man må skjerpe seg. Jeg mener, helt alvorlig, at går man virkelig inn for å skjerpe seg uansett, så vil man overvinne frykten. Jeg var så redd for edderkopper at jeg nesten besvimte. Min bror hadde en utstoppet sommerfulgedderkopp. De er ca 15cm i diameter og har lange hårete bein skikkelig ekkle. Min niese elsker slike ting og spurte om å få se den. Jeg gikk for å vaske opp. Så roper min bror på meg og jeg snur meg og der holder han edderkoppen mot meg i hånden sin. Jeg bare seg ned på gulvet, det var rett før jeg besvimte - så ja, jeg er stolt av meg selv. Og jeg vet at det går om man VIRKELIG vil.

(Ikke ment som moralpreken)

Kult å høre! Skal prøve å skjerpe meg litt jeg også..Sånn logisk sett er det jo bare så tåpelig!

Skrevet

*lol*

Men litt brr også..Tenk hvis det var noe i DET du..:-o

Fint du er i godt humør, forresten..Noe hyggelig som har skjedd? :-)

Nei, ikke noe spes. egentlig.

Er som regel i godt humør :o)

Kanskje litt for "livsglad" :o)

Åsså har jeg det moro her på DOL :o)

Mange med god skrive humor her, deriblandt du :o)

Trives her inne jeg ja :o)

Skrevet

Da skulle du sett de store her og de flyr i håret vårt.

Blæh, til og med jeg får panikk.

mil1365380270
Skrevet

Kanskje det er eksen som planter alle disse dyrene hos deg, sånn at han kan komme og redde deg etterpå? ;-)

Skrevet

Jeg fikk ordnet det..Dvs..eksen ordnet det...:-o

Jeg må TA meg sammen og tørre å ta små dyr..Jeg er helt ille..Skjerpings!

Ja, ærlig talt. Rope på eksen for å ta ei bille holder ikke. Jeg mener det *streng*

Det går an å overvinne ymse redsler. Jeg og min yngste var i svømmehall forleden. I og med at barnet ikke er gammelt nok for å ta den STORE sklia alene, må altså jeg til pers. Vi går og går oppover og kommer endelig til topps i tårnet. Jeg får kvalme, det prikker og suser, alle tegn på høydeskrekken kommer.

Turen nedover er hysterisk. Artig iflg barnet. Så vi må opp igjen, jeg har ingenting jeg skulle sagt. Det går på et vis, selv om kvalmen og alt det der kommer.

To dager etter er vi på ny i hallen. Opp i tårnet igjen, to ganger til og med. Og hva skjer: Jeg blir ikke redd.

Beklager, litt langt, men for å illustrere at du får se til å håndtere biller selv for framtiden :)

Skrevet

Tramp på den. Eller ta den med fingrene og kast den ut ;o)

Er du sprø! Trampe på en bille er en skrekkelig tanke.

En gang kom det en kjempestor bille tassende i full fart gjennom stuen. Jeg kunne høre tassingen på parketten. Trodde jeg skulle besvime.

Fant et glass, kastet den ut ,med hjertet i halsen.

Har ikke fobi men de er fryktelig ekle.

Jeg sveger på at jeg aldri har tatt i en makk, snegle, frosk, edderkopp eller lignende i hele mitt liv. Tertefin jente i hele barndommen.

Når vi skulle dissekere makker og snegler i biologien på gymnaset blånektet jeg, og der forsvant den 5erren. Samma det! Rører ikke insekter og krypdyr uten å ta dem med et kjempestort stykke papir hvor de blir skylt ned i dass. to eller tre ganger for sikkerhets skyld..

De har sim misjon, men jeg vil ikke være venner med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...