Gå til innhold

Vond lukt kjøkken

Anbefalte innlegg

Gjest lei av dårlig lukt

Det lukter litt søppelaktig, vondt, men ikke stramt. Kommer ikke fra skap, søppel, oppvaskmaskin (har kjørt den på høyeste temp)eller sluk (har hatt salmiakk i). Men lukten er på kjøkkenet. Ikke bak kjøleskap, fryser, komyr, ikke fra ventilasjon. Skjønner ingenting. Kjøkkeninnredningen er helt tett neders. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193693-vond-lukt-kj%C3%B8kken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• Kizza1365380506

6

• org

2

• ikke fast nick

1

Kizza1365380506

Kan du beskrive lukten du hadde?

Hvordan renser man rørene?

Tøm klorin ned i rørene og sett i proppen. La det stå til imorgen. Du kan også åpne vannlåsen og tømme den først. Noen bruker også plumbo, men klorin har man alltid i huset og det er mer miljøvennlig.

Gjest lei av dårlig lukt

Tøm klorin ned i rørene og sett i proppen. La det stå til imorgen. Du kan også åpne vannlåsen og tømme den først. Noen bruker også plumbo, men klorin har man alltid i huset og det er mer miljøvennlig.

Tom for både klorin og salmiakk. Har brukt salmiakk. Hjalp ikke. Er klorin bedre?

Annonse

Kizza1365380506

Tom for både klorin og salmiakk. Har brukt salmiakk. Hjalp ikke. Er klorin bedre?

Vi hadde en tett vask på kjøkkenet og brukte klorin og det gikk helt fint. Men det må stå en stund. Husk at klorin dreper bakterier. Plumbo er også veldig bra, det løser opp om noe ligger og sperrer for vannet. På badet f.eks. hår o.l. Men klorin er som sagt mye mer miljøvennlig. Jeg ville brukt klorin - garantert

Gjest lei av dårlig lukt

Vi hadde en tett vask på kjøkkenet og brukte klorin og det gikk helt fint. Men det må stå en stund. Husk at klorin dreper bakterier. Plumbo er også veldig bra, det løser opp om noe ligger og sperrer for vannet. På badet f.eks. hår o.l. Men klorin er som sagt mye mer miljøvennlig. Jeg ville brukt klorin - garantert

Og da forsvinner den dårlige lukten? Nå er jeg redd det er døde dyr her.

Kizza1365380506

Og da forsvinner den dårlige lukten? Nå er jeg redd det er døde dyr her.

Hvis det ikke er vaksen tror jeg at jeg ville ha sjekket under kjøkken benkene. Hos oss er disse "listene" ned til gulvet bare klipset på. Vi kan altså fjerne dem om vi vil. Det er jo hulrom der. Sjekk hvordan det er hos deg. Har du ikke satt opp kjøkkenet selv kan du sjekke hos leverandøren. Men det er ofte kjøkkenvasken, en gammel benkeklut eller noe gammelt søl av melk som lukter. Min erfaring i allefall. Melk lukter jo j... om det blir surt

Annonse

Gjest lei av dårlig lukt

Hvis det ikke er vaksen tror jeg at jeg ville ha sjekket under kjøkken benkene. Hos oss er disse "listene" ned til gulvet bare klipset på. Vi kan altså fjerne dem om vi vil. Det er jo hulrom der. Sjekk hvordan det er hos deg. Har du ikke satt opp kjøkkenet selv kan du sjekke hos leverandøren. Men det er ofte kjøkkenvasken, en gammel benkeklut eller noe gammelt søl av melk som lukter. Min erfaring i allefall. Melk lukter jo j... om det blir surt

Kan ikke ta av det du beskriver, ikke under benken, ikke nede på gulvet. Det er helt tett, kan ikke komme noe til der. Men døde dyr i veggen???

Kan ikke ta av det du beskriver, ikke under benken, ikke nede på gulvet. Det er helt tett, kan ikke komme noe til der. Men døde dyr i veggen???

Du kjenner ikke om lukta er sterkere ett sted enn et annet? Om du stapper hodet ned i oppvaskkummen og snuser godt inn må du sikkert kunne kjenne om odøren kommer opp der?

Gjest lei av dårlig lukt

Du kjenner ikke om lukta er sterkere ett sted enn et annet? Om du stapper hodet ned i oppvaskkummen og snuser godt inn må du sikkert kunne kjenne om odøren kommer opp der?

Det lukter mest rundt vasken. dvs vask, søppel, oppvaskmaskin, kaffeskap. men det e rikke noe sterkere fra noen steder.

Kizza1365380506

Det kan være i veggen ja. Har du gammelt eller nytt hus. Hva er veggene bygd av.

Kan du ha sølt litt melk eller annet som kan ha rent under kjøkkenbenken? Jeg synes det er utrolig rart at du ikke kan fjerne listene.

Det du kan gjøre er å ringe antisimex eller ett annet skadedyr firma men det er veldig dyrt om du ikke har avtale med dem. En annen ting du kan gjøre er å snakke med en snekker/tømrer som kan hjelpe deg med å fjerne listene. Men prøv klorin først og om det ikke hjelper plumbo, kjøpes i dagligvare. Så får du heller ty til mer drastiske midler hvis lukten ikke forsvinner.

Det lukter mest rundt vasken. dvs vask, søppel, oppvaskmaskin, kaffeskap. men det e rikke noe sterkere fra noen steder.

Kommer det utenfra da? Gjennom et evt vindu? Sinde lukta kopmmer og går, mener jeg. Er jo pussig det da, et dødt dyr flytter vanligvis ikke så mye på seg.... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...