Gjest Shira12 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 har fobi mot svingdører, er redd for å bli sugd inn og ikke komme ut igjen, eller at jeg skal bli klemt fast. Så det ungår jeg helst. Så har jeg fobi mot slanger og hoggormer. Jeg liker heller ikke svingdører, og unngår de helst! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har fobi mot edderkopper, blir skikkelig redd! Vet jo at de er små, jeg stor, men freaker helt ut om jeg ser en i nærheten. Og så har jeg litt fobi mot basiller og baselusker, dvs bakterier, spesielt i mat. Redd for og bli syk av maten. Må alltid sjekke at den ikke er gammel, ødelagt osv. Men jeg spiser godt fordet altså ;-) Og nyter mat på resturant, så denne fobien får ikke "styre" meg :-) 0 Siter
Maggi Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 *klask* Sender ei real koppklyse i ryggen på Maggi! ;o) *snur meg raskt rundt og kaster TO tilbake og treffer md begge* 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Gamle, trange heiser som går sakte og ser ut som de har fått lite vedlikehold. Særlig på steder jeg vet det tar lang tid å få hjelp. Ting som berører meg når jeg svømmer, særlig på dypt vann eller i mørket. Slanger, orm og hai. Store høyder hvis det er dårlig sikring og folk beveger seg fort og masete bak meg, når jeg står ytterst. 0 Siter
Gjest Hunder! Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hunder. Små, store, søte, stygge veloppdragne, viltre, langt unna meg i bånd, alle hunder. Jeg er skikkelig redd hvis jeg må gå forbi hunder som er bundet foran butikker f.eks. Og når jeg oppholder meg i samme rom som en hund, ødelegger det veldig for meg, selvom jeg ikke er livredd er de EKLE. Ikke redd for noe annet, glad i å fly, leker med edderkopper og hoggorm, takler rotter og små heiser. 0 Siter
Gjest en hårete film Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har hårfobi. Fullstendig noia mot kjønnshår og hår i armhulene. Det gjelder bare jenter, selv om jeg ikke synes den gorilla-greia mange menn har gående er spesielt attraktiv den heller. Da bør du ikke se "Human nature...":) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har også hatt en diger mus i klesskapet. Hørte stadig skrapelyder i veggene før jeg traff på dette dyret. Den var akkurat så stor at jeg egentlig lurer på om det var en rotte, men jeg har bestemt meg for at det var en mus. Skrekk og gru. Jeg sov ikke mye den natten, voktet over skapet og gulvet. Vi satte ut gift, og borte ble de(n). Hehe. Jeg flyttet ut avsoverommet jeg. Fikk min bror til å sette inn musefelle og etter noen timer gikk den i fella gitt! Jeg flyttet tilbake etter te dager å tom musefelle! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Da bør du ikke se "Human nature...":) Takk. Det skal jeg ikke gjøre da. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har fobi for kroppshår, både på kvinner og menn, selvom jeg godtar litt hår på menn, men bare litt. Ellers hater jeg når noen går bak meg i en trapp uansett om jeg går opp eller ned. Jeg er livredd for å gå over veien på rød mann uansett om det ikke er biler i mils avstand eller jeg er meget beruset. Det var de jeg kom på i farten, pluss at jeg til tider har tlf angst. Da tar jeg tlf bare om det er eksen. Jeg og, telefonangst! Det er ikke bare av og til, det er stort sett hele tiden. Jeg ringer så og si aldri til folk, og tar sjelden telefonen. Tar aldri telefonen hvis det er et ukjent nr eller det er skjult nr. Til alles store fortvilelse. Jeg liker IKKE å prate i telefonen! 0 Siter
zapata Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har høydeskrekk og trappefobi! Jeg får følelsen av å bli dratt nedover av en usynlig kraft når jeg går ned bratte trapper, eller at jeg dras bakover når jeg går i bratte oppvertrapper... spesiellt fælt på undergrunnene, var i NY for ikke så lenge sida, trodde aldri jeg skulle komme meg ned enkelte steder, svetten silte og hjertet pumpa doobbelt så fort!... Også edderkoppforbi og er ganske pysete for langbeiner og stankelbeiner... 0 Siter
zapata Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har høydeskrekk og trappefobi! Jeg får følelsen av å bli dratt nedover av en usynlig kraft når jeg går ned bratte trapper, eller at jeg dras bakover når jeg går i bratte oppvertrapper... spesiellt fælt på undergrunnene, var i NY for ikke så lenge sida, trodde aldri jeg skulle komme meg ned enkelte steder, svetten silte og hjertet pumpa doobbelt så fort!... Også edderkoppforbi og er ganske pysete for langbeiner og stankelbeiner... Ja, og ettersom jeg leser svarene under her skjønner jeg at jeg er ganske fobisk for mye annet og... telefonskrekk har jeg (som jeg skrev i et annet innlegg), jeg er livredd brennmaneter, hater å komme alene på et nytt sted der det er mange folk, og problemer med å være trygg på selv hvis jeg skal si noe på et offisiellt møte f.eks. (vet ikke om det er fobi...?) 0 Siter
zapata Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg blir stressa om det kommer en edderkopp inn i leiligheten min, utendørs gjør de meg ingen verdens ting - men inne! *Grøss* Og jeg kryper ikke frivillig inn i sånne grotte-ganger for å si det sånn... Men redd for trapper!? Hva i all verden er det som er skummelt med en trapp?! Man kan dette ned, og dø... Vel, tror den fobien min stammer fra at jeg datt ned en bratt vindeltrapp da jeg var 3-4 år, rulla rundt og trilla mange meter rett ned... det gikk vist bra for meg, men det satte vel en støkker, som gjør at jeg fortsatt har problemer med det... Sånne ting som har skjedd med deg når du var liten tror jeg kan sitte i ganske lenge! Jeg holdt også på å bli kvalt en gang, av en rokkering som satte seg fast i en sklie, og jeg satte utfor og fikk rokkeringen klemt oppunger haken, altså rundt halsen... Jeg var 5-6 år og skulle liksom skli ned sklia med rokkeringen rundt magen... Det har resultert i at jeg ikke tåler å ha noe stramt inn mot halsen, hverken pologensere eller stramme smykker, og skulle noen ta meg på halsen så er jeg like ved å frike ut... Det gjelder forresten navlen min og... hvorfor det mon tro? (Hjelp, tror jeg må til psykolog, har sikkert 20 fobier!!! :-O) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Ja, og ettersom jeg leser svarene under her skjønner jeg at jeg er ganske fobisk for mye annet og... telefonskrekk har jeg (som jeg skrev i et annet innlegg), jeg er livredd brennmaneter, hater å komme alene på et nytt sted der det er mange folk, og problemer med å være trygg på selv hvis jeg skal si noe på et offisiellt møte f.eks. (vet ikke om det er fobi...?) Jeg kommer alltid først når jeg skal på fest eller i selskaper. Har superangst for å komme sist. Bedre å hilse på en og en etterhvert som folk kommer enn å hilse på alle på en gang. Har litt sosial-angst-fobi når det gjelder akkurat det. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Man kan dette ned, og dø... Vel, tror den fobien min stammer fra at jeg datt ned en bratt vindeltrapp da jeg var 3-4 år, rulla rundt og trilla mange meter rett ned... det gikk vist bra for meg, men det satte vel en støkker, som gjør at jeg fortsatt har problemer med det... Sånne ting som har skjedd med deg når du var liten tror jeg kan sitte i ganske lenge! Jeg holdt også på å bli kvalt en gang, av en rokkering som satte seg fast i en sklie, og jeg satte utfor og fikk rokkeringen klemt oppunger haken, altså rundt halsen... Jeg var 5-6 år og skulle liksom skli ned sklia med rokkeringen rundt magen... Det har resultert i at jeg ikke tåler å ha noe stramt inn mot halsen, hverken pologensere eller stramme smykker, og skulle noen ta meg på halsen så er jeg like ved å frike ut... Det gjelder forresten navlen min og... hvorfor det mon tro? (Hjelp, tror jeg må til psykolog, har sikkert 20 fobier!!! :-O) Hva med navelen? Du tåler ikke å bli plukka i navelen? Ikke jeg heller! Det er såå ekkelt, ja nesten vondt! Den som plukker meg i navelen får seg en kilevink. 0 Siter
Velouria Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg og, telefonangst! Det er ikke bare av og til, det er stort sett hele tiden. Jeg ringer så og si aldri til folk, og tar sjelden telefonen. Tar aldri telefonen hvis det er et ukjent nr eller det er skjult nr. Til alles store fortvilelse. Jeg liker IKKE å prate i telefonen! Jeg har jo jobbet som både telefonselger, innkomne kundeservice, resepsjonist i et Callcenter, og hatt tlf som viktigste arbeidsverktøy i mange år, men plutselig ble jeg kvalm og uvel av telefoner. Noen ganger nesten brekker jeg meg når den ringer.. hmmm kanskje jeg skulle snakke med noen profesjonelle om dette her. Når jeg ser det svart på hvitt ser det overhodet ikke bra ut 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Det er en del ting jeg syns er litt ekle, men noen skikkelig fobi har jeg ikke. Hender jeg grøsser på ryggen på minsemann kommer og viser frem den flotte edderkoppen han har fanget, men jeg hyler/ stivner ikke. Stort sett når jeg kjenner at det kommer en situasjon jeg syns er ubehagelig spørs jeg meg selv om jeg har reell grunn til å være engstelig. Svaret er stort sett nei, og da er det "bare" å bite tenna sammen da. 0 Siter
zapata Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hva med navelen? Du tåler ikke å bli plukka i navelen? Ikke jeg heller! Det er såå ekkelt, ja nesten vondt! Den som plukker meg i navelen får seg en kilevink. JA! Heldigvis er det ganske greit å begrense anntallet folk som skal plukke meg i navlen! ;-) Men sønnen min på 1 år skjønner ikke at mamma synes det er helt forferdelig, og han har utovernavle og jeg har innovernavle, og da er det selvfølgelig veldig spennende å sammenligne dem!... Hyyyl! 0 Siter
vin Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Veps og høyder! Hoppet ut av bilen i fart en gang da en veps forvillet seg inn.... Ren refleks! (Heldigvis var det mannen min som kjørte) 0 Siter
amber sun Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Edderkopper! Men nå har jeg vidundermiddel i hus. Igår fikk jeg kjøpt en kjempebra spray mot alle insekter, også edderkopper! Varer i 7 uker...og nå har jeg spraya ned både dørkarmer, vinduskarmer og badet nede... *ond latter' ;-P 0 Siter
Maggi Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 JA! Heldigvis er det ganske greit å begrense anntallet folk som skal plukke meg i navlen! ;-) Men sønnen min på 1 år skjønner ikke at mamma synes det er helt forferdelig, og han har utovernavle og jeg har innovernavle, og da er det selvfølgelig veldig spennende å sammenligne dem!... Hyyyl! Det er sikkert en traume fra den ble klippet over. ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.