Gå til innhold

Hva inneholder en skriftlig advarsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Veiledning er fortløpende oppfølging av arbeidstakeren. Du bør følge opp med opplæring, tilbakemeldinger, korreksjoner av adferd mv under normale samtaler. Generelle, standariserte tilbakeldinger kan ikke oppveie den personlige veiledningsplikten du har som arbeidsgiver.

Du bør ha regelmessige møter med de ansatte, og særlig med dem som ikke fungerer. Dersom du er misfornøyd, bør du ta opp den enkelte episode med den ansatte før du vurderer advarsel. Først etter diverse slike episoder med dokumentert tilbakemelding ville jeg vurdert advarsel.

Jeg har tatt opp alle disse tingene umiddelbart etter at det har skjedd også - og forklart hvorfor. Men likevel har endel episoder gjentatt seg.

Om det er fordi h*n ikke hører etter, glemmer det eller ikke byr seg vet jeg ikke...

Og jeg vet også at hun som er førskolelærer gjentar endel av disse tingene daglig - flere ganger om dagen, uten at det skjer noe særlig.

Jeg mener det er unødvendig å si til en 24-åring at h*n må gå og legge seg om kvelden så h*n klarer å komme på jobb dagen etter, og klarer å være våken og oppvakt hele arbeidsdagen igjennom.

Hadde h*n jobbet i bomringen så hadde det kanskje ikke vært så nøye om man sitter og halvsover - men har handler det om små mennesker, som trenger aktive og interesserte voksne.

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

14

• Prozak

7

• Kizza1365380506

7

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det kommer vel an på hva saken er.

Ved tyveri, grov uforstand og skulk kan vel vedkommende sies opp på dagen.

Om det er fordi arbeidstaker ikke evner de oppgaver han/hun er satt til, må du gjennom mølla med å finne andre oppgaver, hjelpe med rekursing etc etc.

Skrevet

Jeg har tatt opp alle disse tingene umiddelbart etter at det har skjedd også - og forklart hvorfor. Men likevel har endel episoder gjentatt seg.

Om det er fordi h*n ikke hører etter, glemmer det eller ikke byr seg vet jeg ikke...

Og jeg vet også at hun som er førskolelærer gjentar endel av disse tingene daglig - flere ganger om dagen, uten at det skjer noe særlig.

Jeg mener det er unødvendig å si til en 24-åring at h*n må gå og legge seg om kvelden så h*n klarer å komme på jobb dagen etter, og klarer å være våken og oppvakt hele arbeidsdagen igjennom.

Hadde h*n jobbet i bomringen så hadde det kanskje ikke vært så nøye om man sitter og halvsover - men har handler det om små mennesker, som trenger aktive og interesserte voksne.

Dersom det er et gjennomgående trekk som vedkommende er blitt konfrontert med ved gjentatte anledninger, så stiller saken seg i et annet lys. Lykke til!

Skrevet

Det der er meg i ett nøtteskall. Ser jeg klarer ikke konsentrere meg når jeg blir for trøtt og da leser jeg ikke innleggene så nøye alltid. Sorry... Det er en av grunnene til at jeg ikke er her så ofte.

Men du jeg står for det jeg sa da. Det er veldig viktig å vite vilken paragraf det gjelder. Jeg er litt firkanta der. Beklager viss du følte det som en anklagelse var ikke meningen.

Anklagelse? Hvorfor skulle jeg føle noe som en anklagelse her? Jeg er jo ikke involvert i saken på noen måte.

Gjest Persille
Skrevet

Det kommer vel an på hva saken er.

Ved tyveri, grov uforstand og skulk kan vel vedkommende sies opp på dagen.

Om det er fordi arbeidstaker ikke evner de oppgaver han/hun er satt til, må du gjennom mølla med å finne andre oppgaver, hjelpe med rekursing etc etc.

H*n er ansatt som assistent i en barnehage - så det er ikke noe annet alternativ.

Enten passer man på og følger opp ungene, eller så har jeg ikke noe tilbud.

Gjest Persille
Skrevet

Dersom det er et gjennomgående trekk som vedkommende er blitt konfrontert med ved gjentatte anledninger, så stiller saken seg i et annet lys. Lykke til!

Ja det er det.

Jeg klarer bare ikke sette fingeren på om det skyldes manglende interesse, evne eller "hukommelsestap".

Dersomd et er manglende interesse, håper jeg at h*n innser at man må gi alt når man er på jobb, dersom det ikke er aktuelt får man finne en annen jobb. Skyldes det manglende evne er det ikke så mye å gjøre annet enn å forsøke å bygge opp noe mer, og er årsaken at h*n ikke gidder - så håper jeg det også kureres når h*n blir presentert for alvoret i dag.

Annonse

Skrevet

Ja det er det.

Jeg klarer bare ikke sette fingeren på om det skyldes manglende interesse, evne eller "hukommelsestap".

Dersomd et er manglende interesse, håper jeg at h*n innser at man må gi alt når man er på jobb, dersom det ikke er aktuelt får man finne en annen jobb. Skyldes det manglende evne er det ikke så mye å gjøre annet enn å forsøke å bygge opp noe mer, og er årsaken at h*n ikke gidder - så håper jeg det også kureres når h*n blir presentert for alvoret i dag.

Det er en krevende jobb å være assistent. Uten tvil. Det er ikke alle som tar det innover seg.

Gjest Persille
Skrevet

Det er en krevende jobb å være assistent. Uten tvil. Det er ikke alle som tar det innover seg.

Og det forundrer meg - hvorfor gjør de ikke det?

Tror de virkelig at de bare kan sitte og drikke kaffe og sole seg? Og la ungene seile sin egen sjø?

Jeg blir sjokkert innimellom...

Kan de ikke finne seg en rolig kontorjobb da? Eller sentralbord, bomstasjon, noe hvor de kan sitte i ro hele dagen...

Skrevet

Og det forundrer meg - hvorfor gjør de ikke det?

Tror de virkelig at de bare kan sitte og drikke kaffe og sole seg? Og la ungene seile sin egen sjø?

Jeg blir sjokkert innimellom...

Kan de ikke finne seg en rolig kontorjobb da? Eller sentralbord, bomstasjon, noe hvor de kan sitte i ro hele dagen...

Rolige kontorjobber er vel strengt tatt også en myte. Bomstasjoner kjenner jeg ikke til, så det skal jeg ikke uttale meg om. ;o)

Gjest Persille
Skrevet

Rolige kontorjobber er vel strengt tatt også en myte. Bomstasjoner kjenner jeg ikke til, så det skal jeg ikke uttale meg om. ;o)

Hvilken fremtid har disse ungene egentlig?

Jeg hadde ikke sittet her jeg gjør i dag med den holdningen - det er helt sikkert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...