Gå til innhold

Hjelp meg noen! kuler i hodebunn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet om det før men fikk ikke særlig til svar da.

Har for fjerde gang fått kuler i hodebunnen,det er liksom små harde kviser og etter noen dager er det bare å pirke dem vekk.

Det er ingenting i dem.

Det klør i hodebunnen nå så jeg bruker lusekammen å klør med for den er så god å bruke.

Har vel 15-20 kuler nå.

Så blir de borte ett par uker til de plutselig dukker opp igjen.

Gjest forslag
Skrevet

Kan det være overproduksjon av kalk? Så dannes klumper. Du kan bli sår om du river dem av. Det finnes noe på apoteket du kan smøre på, en slags olje. Husker ikke hva den heter, men en bruker på jobb brukte dette.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du bruker sikkert en shampo som ikke passer spesielt godt for din hodebunn.

Frisøren aner råd.

Skrevet

Sånn blir det til meg, og til flere i familien, dersom vi vasker håret med Head and Shoulders.

Ikke noe farlig, men et tegn på at du bør bytte shampoo/hårskum/spray.

Skrevet

Kan det være overproduksjon av kalk? Så dannes klumper. Du kan bli sår om du river dem av. Det finnes noe på apoteket du kan smøre på, en slags olje. Husker ikke hva den heter, men en bruker på jobb brukte dette.

Takk for tips!

Skrevet

Du bruker sikkert en shampo som ikke passer spesielt godt for din hodebunn.

Frisøren aner råd.

Har skiftet shampo også men det hjelper ikke.

Må nok ta en tur til frisøren å spørre ja.

Skrevet

Sånn blir det til meg, og til flere i familien, dersom vi vasker håret med Head and Shoulders.

Ikke noe farlig, men et tegn på at du bør bytte shampoo/hårskum/spray.

Har byttet shampo flere ganger men det hjelper ikke.

Gjest forslag
Skrevet

Takk for tips!

Håper du finner ut hva det er! Det finnes også en shampo som er spesiell mot dette. Oljen skal smøres i hodebunnen, og så senere kan du greie håret og se om de løsner.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har skiftet shampo også men det hjelper ikke.

Må nok ta en tur til frisøren å spørre ja.

Prøv Kèrastase. Du får kjøpt den hos Nikita.

Den fikk jeg anbefalt etter at frisøren min mente jeg var disponert for rød hodebunn og dertil sånne kuler og uhumskheter. Hun påsto selv at hennes liv hadde blitt helt forandret etter at hun hadde begynt med den shampoen.

Det fikk meg naturligvis til å lure litt på jentas liv generelt, men jeg tror faktisk den funker.

Skrevet

Håper du finner ut hva det er! Det finnes også en shampo som er spesiell mot dette. Oljen skal smøres i hodebunnen, og så senere kan du greie håret og se om de løsner.

Jeg får gå en tur til frisør å spørre de og evt apoteket etterpå.

Håper også å bli kvitt dette for det er ubehagelig,det klør litt og kulene er vonde.

Skrevet

Prøv Kèrastase. Du får kjøpt den hos Nikita.

Den fikk jeg anbefalt etter at frisøren min mente jeg var disponert for rød hodebunn og dertil sånne kuler og uhumskheter. Hun påsto selv at hennes liv hadde blitt helt forandret etter at hun hadde begynt med den shampoen.

Det fikk meg naturligvis til å lure litt på jentas liv generelt, men jeg tror faktisk den funker.

kanskje det!

Jeg må reise noen mil for å finne en nikita frisør,men jeg skal prøve å gjøre det kanskje.

Legger det i minnet ihvertfall!

Takk skal du ha!!

Skrevet

Har byttet shampo flere ganger men det hjelper ikke.

Bruk Fungoral fra apoteket, og unngå hårskum med silikon i, så blir du nok bedre etter hvert.

Hadde samme problemet selv en periode for et par år siden...

Gjest ikke godt å klø slik.
Skrevet

Muligens skulle du ta deg en tur til hudlege. Det kan være en form for eksem,seboree (eller hva det kalles) Har en i familien som er plaget med dette.

Klumper, ikke kviser, men de klør, er "tørre", og fjernes med en spesiell olje.

Innimellom brukes Fungoral "shampoo" fra apoteket.

Muligens kan en frisør kjenne det igjen, men min slektning måtte til hudlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...