Gå til innhold

q tips.??

Anbefalte innlegg

Gjest batteri
Skrevet

bruker dere q tips?og isåfall, til hva? jenter bruker det vel gjerne til å fikse på sminke osv, men bruker dere det i ørene? har alltid trodd at man burde rense ørene med slike titt og ofte, for å unngå ekkelt fiksfakseri inni der, men har også hørt at man ikke bør gjøre det, pga. trommehinna eller hva det nå heter som ligger inni der kan ta skade av det...?!?

Skrevet

q-tips kan brukes i ytterøret, men aldri inne i øregangen. En ting er at du kan være uheldig å skade trommehinna, men det største problemet er at du dytter voksen inn foran trommehinna noe som kan gi nedsatt hørsel. I tillegg kan det at du fjerner ørevoksen sette i gang en overproduksjon av ørevoks slik at du føler deg "avhengig" av q-tipsen for å fjerne alt "det der" - som du egentlig selv sørger for at blir produsert - ved hjelp av q-tipsen.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg bruker q-tips til å fjerne mascara som havner der jeg ikke skal ha den, på øyelokket og sånn, også bruker jeg de i øra. Jeg føler ofte at jeg er våt inni øra etter jeg har dusja, og det er ekkelt å stappe håndkle inn der, så jeg bruker q-tips til å tørke meg i øra på en måte. Ca en cm inn. Kanskje ikke så mye engang. Men av og til er det usigelig deilig å grave seg litt ekstra inni der. Det er som å bli klødd på ryggen.

Jeg klarer meg ikke uten q-tips. De må stå på lista når jeg skal ut på tur, ferie og sånn, men dette er i hovedsak pga sminking.

Gjest Sier min lege
Skrevet

Inni selve øret skal du aldri putte noe som er mindre enn albuen.

Skrevet

jeg blir gal hvis jeg ikke får renset ørene med q-tips!! *he he*

Jeg vet at det ikke er anbefalt, men hvis man er forsiktig og kun bruker dem i edru tilstand mens man står stille på land, er det jo ikke noe problem å bruke dem kun "ytterst". Kan vanskelig se at jeg kommer for nære trommehinnen på den måten jeg gjør det.

Ellers kan de ved behov brukes til å justere sminken.

Skrevet

Bruker q-tips til å fikse sminke som har kommet feil, til rensing av piercing, og også til tørk og rens inni ørene. Så lenge en er forsiktig så går det bra om en bruker det i ørene også.

Jeg får litt noia hvis jeg ikke har q-tips i hus, og har det alltid med på ferie og sånn, hehe.

Skrevet

q-tips kan brukes i ytterøret, men aldri inne i øregangen. En ting er at du kan være uheldig å skade trommehinna, men det største problemet er at du dytter voksen inn foran trommehinna noe som kan gi nedsatt hørsel. I tillegg kan det at du fjerner ørevoksen sette i gang en overproduksjon av ørevoks slik at du føler deg "avhengig" av q-tipsen for å fjerne alt "det der" - som du egentlig selv sørger for at blir produsert - ved hjelp av q-tipsen.

"I tillegg kan det at du fjerner ørevoksen sette i gang en overproduksjon av ørevoks slik at du føler deg "avhengig" av q-tipsen for å fjerne alt "det der" - som du egentlig selv sørger for at blir produsert - ved hjelp av q-tipsen. "

Ha ha, skulle ikke forundre meg! :-)

Men noe lignende sa ei jeg husker fra ex phil, men da om HÅRVASK! Selv vasket hun håret kune hver 14. dag fordi hun ikke hadde "skjemt bort" håret med hyppige vaskerunder! ;-)

Jeg fulgte ikke hennes teori heller! ;-)

Skrevet

Jeg er totalt avhengig av q-tips i ørene! Krise om det går mer enn to dager uten :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...