Gå til innhold

Dåpsgave

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25
Skrevet

Hva er vanlig å gi i dåpsgave? Bortsett fra sølvskjeer og kopper og sånt noe?

*Lurer*

Skrevet

bunadskniver/sølje

barnebibel

barnesangbok/eventyrbøker

barneservise

bilderamme i sølv

Gjest Det fikk vår minste
Skrevet

Medlemskap i turistforening. Medlemskap i boligbyggelag.

Skrevet

Bøker, vi gir alltid bøker, har gitt alt fra Shakespeare, Tolkien, Sangbok, eventyr bok etc.

Skrevet

dåpspapir rør.

Det bruker jeg å gi

og der skal man gravere dåpsdatoen.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har gitt malt barnestol, med navnet til barnet, og dåpsdato + ett motiv.

Det har vært stor suksess.

Min fikk en slik krakk til dåpen.

Skrevet

dåpspapir rør.

Det bruker jeg å gi

og der skal man gravere dåpsdatoen.

Vi fikk et sånt til poden og jeg må si at det er det mest kitshi, idiotiske, støv- og plassamlende, unyttige jeg noen gang har sett!

Dåpsattesten ligger pent sammen med resten av papirene hans (fødselsattest og div. sykehuspapirer) og attester og holderen ligger i en skuff.

Skrevet

min fikk veldig mye smykker og noen armbånd. ellers fikk hun jo også sølv skje og gaffel m navn og dato på, sølv ramme m navn og dato på, en del barne cder og så fikk hun også egen bank konto m penger op =) skal dere ha dåp snart eller?

Skrevet

Vi fikk et sånt til poden og jeg må si at det er det mest kitshi, idiotiske, støv- og plassamlende, unyttige jeg noen gang har sett!

Dåpsattesten ligger pent sammen med resten av papirene hans (fødselsattest og div. sykehuspapirer) og attester og holderen ligger i en skuff.

Hehe - i en dåp jeg var i nå så sa en gjest: "sånne rør er fine -man kan velge om man vil gravere inn noe fra Bibelen - eller man kan konvertere til Islam og gravere fra Koranen - også kan man stappe dynamitt i den etterpå"

Gjest trultemor25
Skrevet

min fikk veldig mye smykker og noen armbånd. ellers fikk hun jo også sølv skje og gaffel m navn og dato på, sølv ramme m navn og dato på, en del barne cder og så fikk hun også egen bank konto m penger op =) skal dere ha dåp snart eller?

Ja, i november. Venner og sånn lurer på hva som er vanlig å gi i dåp, men jeg har filla peiling så jeg har ikke fått svart noenting.

Skrevet

Hehe - i en dåp jeg var i nå så sa en gjest: "sånne rør er fine -man kan velge om man vil gravere inn noe fra Bibelen - eller man kan konvertere til Islam og gravere fra Koranen - også kan man stappe dynamitt i den etterpå"

Utrolig bra!

Skrevet

*lol*

Gjest Flystripa
Skrevet

*hyler av latter*

Gjest Flystripa
Skrevet

Barnebestikk i stål, sparebøsse, penger på konto, tursekk..

Skrevet

Det finnes mange fantasifulle varianter, men jeg synes nå engang at barnebestikk i sølv er det aller fineste! :-)

Min svigermor bruker fortsatt sin dåpsskje til å spise yoghurt med - nesten 70 år etter dåpen! :-)

Og sønnen min har utropt den ene dåpsskjea til sin favorittskje: Den er av typen Stork, og har inngravert fødselsdato, -klokkeslett, vekt & lengde.

Men slike sølvkopper kan jeg styre meg for, og jeg kan _ihvertfall_ styre meg for "dåpsfat" til å henge på veggen.

Skrevet

Ja, i november. Venner og sånn lurer på hva som er vanlig å gi i dåp, men jeg har filla peiling så jeg har ikke fått svart noenting.

åhh.. skal dere ha stort besøk m fam og venner og alt?=) vi hadde ganske lite men koselig besøk for vår lille jente da hun døpte seg =) går alt bra m den lille og deg etter fødselen da? kommer nok til å huske din jentes fødsels dato siden den er på min bursdag..hehe =) lykke til m dåpen da=)

Gjest trultemor25
Skrevet

åhh.. skal dere ha stort besøk m fam og venner og alt?=) vi hadde ganske lite men koselig besøk for vår lille jente da hun døpte seg =) går alt bra m den lille og deg etter fødselen da? kommer nok til å huske din jentes fødsels dato siden den er på min bursdag..hehe =) lykke til m dåpen da=)

Vi skal ha familie og venner og hele pakka vi. Blir ca 30 stk.

Det går bra med oss. Lillemor er så snill og søt. Amminga går heldigvis bedre, nå har det blitt kos for mor også, ikke bare stikkende smerte og helvete slik det var en stund. Med mor går det bra, begynner å få tilbake kroppen min, og det er jo positivt. Bekkenet mitt driver og tuller enda da, så jeg må sove på ryggen for å kunne klare å stå opp om morgenen uten å bruke en halvtime.

Ellers så koser vi oss masse. Har begynt å tenke litt på dåp da, selv om det er i november så går tiden faderlig fort. Kirke og lokale er allerede ordnet.

Skrevet

Vi skal ha familie og venner og hele pakka vi. Blir ca 30 stk.

Det går bra med oss. Lillemor er så snill og søt. Amminga går heldigvis bedre, nå har det blitt kos for mor også, ikke bare stikkende smerte og helvete slik det var en stund. Med mor går det bra, begynner å få tilbake kroppen min, og det er jo positivt. Bekkenet mitt driver og tuller enda da, så jeg må sove på ryggen for å kunne klare å stå opp om morgenen uten å bruke en halvtime.

Ellers så koser vi oss masse. Har begynt å tenke litt på dåp da, selv om det er i november så går tiden faderlig fort. Kirke og lokale er allerede ordnet.

vi hadde bare nærneste fam vi,men så hadde jeg "reste" besøk dagen etter m venninner og sånn =)

ja tiden går fort, synes ikke det er så lenge siden min lille jente ble født, men e allerede blitt 3,5mnd hun =)

bra ting går bedre m ammingen da, har lest litt innlegg du har skrevet om at ting ikke gikk så bra helt i begynnelsen, så bra ting ordner seg =) slet litt selv i begynnelsen.. hun ville ikke suge.. er deiling når ting endelig går bedre =)

Skrevet

Huff jeg får så dårlig samvittighet når du skriver dette. Jeg kan ikke fatte hva som gikk av meg for ca 6 år siden da jeg ga et sånt rør til gud-barnet mitt. Jeg er helt enig med deg det er en idiotisk støv-samler-ting. Jeg gremmes!!!!! Jeg angrer!!!!! Må få kjøpt en skikkelig diger actionman til han for å bøte på samvittigheten.

Til alle dåpsgave-kjøpere: STYR UNNA RØR!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...