Gjest vi synes vi fikk mye fint Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Dette fikk vi til vår pode (etter ønsker fra oss). Kanskje litt ulike ønsker om det er en jente...... 1. sovepose (lagerløf barnesovepose) 2. Håndlaget kniv, 3.turkopp i tre, 4.en fin ståltermos, 5.tursekk, 6.Eventyrbøker (Asbjørnsen og Mo) 7.sangbøker bl.a. Thorbjørn Egner, 8.Badehåndklær, 9.fotoalbum, 10.barnebestikk i sølv 11.6 dessertskjeer i sølv (arv fra oldemor), 12.penger, 13. Gyngehest. 14. Stor leketraktor m/henger 15. Barnebibel 16. To barnebøker + en bamse 17. 2 stk barnevakter. 18. Epletre som vi har plantet i hagen. 19. blomster Vi fikk ikke noe "ræl" for det sa vi fra at vi ike vlle ha......Sa fra på en pen måte da...... 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Dette fikk vi til vår pode (etter ønsker fra oss). Kanskje litt ulike ønsker om det er en jente...... 1. sovepose (lagerløf barnesovepose) 2. Håndlaget kniv, 3.turkopp i tre, 4.en fin ståltermos, 5.tursekk, 6.Eventyrbøker (Asbjørnsen og Mo) 7.sangbøker bl.a. Thorbjørn Egner, 8.Badehåndklær, 9.fotoalbum, 10.barnebestikk i sølv 11.6 dessertskjeer i sølv (arv fra oldemor), 12.penger, 13. Gyngehest. 14. Stor leketraktor m/henger 15. Barnebibel 16. To barnebøker + en bamse 17. 2 stk barnevakter. 18. Epletre som vi har plantet i hagen. 19. blomster Vi fikk ikke noe "ræl" for det sa vi fra at vi ike vlle ha......Sa fra på en pen måte da...... Hva vil du si er ræl da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Huff jeg får så dårlig samvittighet når du skriver dette. Jeg kan ikke fatte hva som gikk av meg for ca 6 år siden da jeg ga et sånt rør til gud-barnet mitt. Jeg er helt enig med deg det er en idiotisk støv-samler-ting. Jeg gremmes!!!!! Jeg angrer!!!!! Må få kjøpt en skikkelig diger actionman til han for å bøte på samvittigheten. Til alle dåpsgave-kjøpere: STYR UNNA RØR!!!! Er det virkelig noen som har slike dåpsattestholdere stående fremme?? Kan jo liksom ikke kaste den heller, det får jeg heller overlate til guttungen sjøl når han blir voksen. ;o) 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Er det virkelig noen som har slike dåpsattestholdere stående fremme?? Kan jo liksom ikke kaste den heller, det får jeg heller overlate til guttungen sjøl når han blir voksen. ;o) *ler* Vi skal ha dåp om 4 uker - hvis vi klarer å finne navn til ungen før den tid. *hehe* Håper vi får fornuftige bruksting *s* 0 Siter
morsan Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Dette fikk vi til vår pode (etter ønsker fra oss). Kanskje litt ulike ønsker om det er en jente...... 1. sovepose (lagerløf barnesovepose) 2. Håndlaget kniv, 3.turkopp i tre, 4.en fin ståltermos, 5.tursekk, 6.Eventyrbøker (Asbjørnsen og Mo) 7.sangbøker bl.a. Thorbjørn Egner, 8.Badehåndklær, 9.fotoalbum, 10.barnebestikk i sølv 11.6 dessertskjeer i sølv (arv fra oldemor), 12.penger, 13. Gyngehest. 14. Stor leketraktor m/henger 15. Barnebibel 16. To barnebøker + en bamse 17. 2 stk barnevakter. 18. Epletre som vi har plantet i hagen. 19. blomster Vi fikk ikke noe "ræl" for det sa vi fra at vi ike vlle ha......Sa fra på en pen måte da...... Ja, her var det mange fine GAVER som jeg helst ikke ville hatt som DÅPSGAVE! ;-) For jeg foretrekker at dåpsgavene er noe mer varig enn det man gjerne kan gi til jul og bursdag. Og i den kategorien faller, etter min mening, sånt som leketraktor, bamse, badehåndklær o.l. Et tre som plantes i hagen kan være en koselig markering som _foreldrene_ gjør i anledning av at et barn er født, uten at det er noen direkte gave til barnet. Men dersom det gis som en (dåps)gave til barnet blir det jo litt problematisk når barnet flytter hjemmefra, eller hvis familien selger huset..... 0 Siter
Gjest vi synes vi fikk mye fint Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hva vil du si er ræl da? Alt i sølvplett, som ruler til å ha dåsatest i beger til å ha tenner i osv. Hmmm hvis man kan få noen av dem til bursdag og jul hvorfor ikke til dåpen ??? Vi ser nytteverdien av det vi og vet at alle disse tingene får han glede av på en eller annen måte. Og epletreet ja det får han forhåpentligvis masse glede av ført å plukke epler fra eget tre, så kanskje kunne klatre i det osv + at dersom vi flytter så tar vi med oss en gren og poder dette videre..... men egentlig en rar problemstilling,... for tenk om du mister rullen til å ha dåpattest i eller knuser asjetten osv. men det viktigste er jo at VI ønsket oss dette så kan joandre ønske seg noe annet ikke sant.... og det var jo bare tips......og jeg tror at en gut får mye mer glede av en leketraktor i mange år enn et sølvkrus eller en rull til å ha attestn i ...... ha en topp kveld alle sammen 0 Siter
Gjest kunst av tidemann og Gude..... Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Ja, her var det mange fine GAVER som jeg helst ikke ville hatt som DÅPSGAVE! ;-) For jeg foretrekker at dåpsgavene er noe mer varig enn det man gjerne kan gi til jul og bursdag. Og i den kategorien faller, etter min mening, sånt som leketraktor, bamse, badehåndklær o.l. Et tre som plantes i hagen kan være en koselig markering som _foreldrene_ gjør i anledning av at et barn er født, uten at det er noen direkte gave til barnet. Men dersom det gis som en (dåps)gave til barnet blir det jo litt problematisk når barnet flytter hjemmefra, eller hvis familien selger huset..... Win skigard kan ikkje vara evig veit du....og det kan vel ikke alltid en dåpsgave heller. Jeg synes det er viktig å gi noe som kanskje foreldrene syneser ok. Vi gav et kunstverk av enkjent kunstner som nå har femdoblet sinverdi siden vi gave det....og hva han gjør med det siden kan jo ikke vi som gvere avgjøre uansett. kanskje han selger det eller beholder det....Verdien er der nå i allefall...... smaken er jo som baken den er delt..... men her inne er det jo så mange som vet best og blir synlig litt snurt om forslag kritiseres. Synes du har fåt tmange ok forslag jeg...lykke til 0 Siter
morsan Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Win skigard kan ikkje vara evig veit du....og det kan vel ikke alltid en dåpsgave heller. Jeg synes det er viktig å gi noe som kanskje foreldrene syneser ok. Vi gav et kunstverk av enkjent kunstner som nå har femdoblet sinverdi siden vi gave det....og hva han gjør med det siden kan jo ikke vi som gvere avgjøre uansett. kanskje han selger det eller beholder det....Verdien er der nå i allefall...... smaken er jo som baken den er delt..... men her inne er det jo så mange som vet best og blir synlig litt snurt om forslag kritiseres. Synes du har fåt tmange ok forslag jeg...lykke til he he dette var da et merkelig svar! :-) Litt til meg og litt til trådstarter og litt generell synsing! *S* Men akkurat denne stusset jeg litt over: "men her inne er det jo så mange som vet best og blir synlig litt snurt om forslag kritiseres." Jeg synes ingen her inne har blitt snurt når noen andre har kommentert forslagene deres. Selv ikke hun som foreslo sånn rull og fikk både den ene og den andre kommentaren til det!:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.