Gjest tilbake til kjøkkenbenken? Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Noe så barnlig som å sutre sånn, da! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106644 "Jeg får ikke oppført mine prosjekter for damene i kommunen er så slemme!" Sitat fra artikkelen: ** Ifølge Sandmæl er det ikke bare lovtolkning dette handler om: I leserinnlegget pøser han på med kjønnsbestemte beskrivelser av sentrale kvinner i Røkke-saken: «Med kvinnelige saksbehandlere skal du som mann få føle hva hormonell syklus gjør med individets karakter.» Og videre: «I Røkke-saken har flere sentrale kvinners syklus tydeligvis interferert. Disse kvinner blir pirret til et slikt initiativ i denne byggesak, et initiativ mannen i likestillingens tidsalder ønsker han opplevde på soverommet, men dessverre heller får servert i Budstikka.»** Den type ytringer hører hjemme i land vi vanligvis ikke liker å sammenligne oss med. Tror han at vettet renner ut sammen med menstruasjonen, kanskje? Mener det var en Taliban-politiker som uttalte noe slikt en gang... Jeg håper Røkke ikke får sette opp et så svært bygg. For mitt vedkommende er han velkommen til Konglungen så lenge han holder seg til den lokale byggeskikken. Men ikke når det skal gjøres så forskjell på han og andre. For andre som bor der, får nemlig ikke bygge slik de vil. De som i sin tid kjøpte store tomter for å kunne skille ut tomt til ungene sine siden, de får ikke skille tomtene sine nå og alldeles ikke bygge på dem. Noen slektninger av meg opplevde også at det tok 12 år fra de skrev første søknad om å få bygge et hus i Asker, til de fikk lov. Da har jeg ikke nevnt alt trøbbelet de hadde underveis med kommunen. Jeg har heller ikke nevnt at alle som hadde med den byggesaken å gjøre i kommunen, var menn. 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Han må bare være den ukjente broren til Yggeseth 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.