Gå til innhold

Beste 80-tallslåt?

Anbefalte innlegg

Gjest i alle dager...?
Skrevet

Hvilken sang fra 80-tallet husker du best? Hvilket band var du fan av? Jeg likte f.eks. godt A-ha, Kim Wilde, duran duran, wham og Alphaville. En sang jeg husker er Sandra med "Maria Magdalena".

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Knotten

8

• Cumbria

5

• amber sun

4

• Gyda

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo så mange! :o) Careless whisper? Forelska i lærer'n? Livet er for kjipt? Å dra te helvete? Alphaville hørte jeg mye på husker jeg.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

The Police - Synchronicity-albumet med Every breath you take

Gjest LucySky
Skrevet

Det er jo så mange! :o) Careless whisper? Forelska i lærer'n? Livet er for kjipt? Å dra te helvete? Alphaville hørte jeg mye på husker jeg.

Hadde bare Tom Waits på nesten hele 80-tallet. Og Van Morrison.

Skrevet

Hadde bare Tom Waits på nesten hele 80-tallet. Og Van Morrison.

det var jo så mye på 80 tallet da, men det første som slår meg er Careless Whisper med Wham.

Også Nik Kershaw da...

Skrevet

The Cure, Pixies, Sonic Youth, Pink Floyd, Police tja.. i det hele tatt musikk jeg fremdeles hører på.

Og selvfølgelig Kiss og Iron Maiden!

Skrevet

Enig med deg. Ellers var den første sangen som poppet opp i hodet mitt nå "Words" med F.R. David. Det er den første sangen jeg husker jeg ble alldeles betatt av, var vel 5-6 år gammel da jeg hørte den i en sengetøysbutikk..! Husker det utrolig godt.

Så gikk det mange år før jeg hørte den noe særlig igjen, men glemte den aldri ;-) helt til en sen kveld jeg hørte på Nattønsket da jeg var 14. Jeg heiv meg over opptaksknappen (opptakskassett var alltid klar til dyst!). Jeg bøe helt gal, løp ut av rommet mitt og vekket mamma for å overbringe den store hendelsen, og fikk ikke sove på flere timer! ;-)

Ja, hva kan jeg si - musikk gjør sterkt inntrykk på meg.. ;-)

Skrevet

Jeg blir nesten fra meg av ekstase når jeg hører 80-tallsmusikk, minnene strømmer på, noen gode og noen langt fra gode. På den tiden vekslet man fra den søteste forelskelse til den dypeste kjærlighetssorg i løpet av minutter. For så å forelske seg i en annen i neste minutt...og alle kjærester eller forelskelser hadde sin sang...

TOTO med Africa liker jeg godt.

Boy George/Culture Club

Wham, selvfølgelig! Last Christmas..

Chris D'Burgh med Lady in red...klinesang, det gitt...

Madonna med Like a virgin

Michael Jackson med en drøss låter.

Franco med Amadeus

Def Leppard, Bon Jovi, Whitesnake, Scorpions, Nazareth sine ballader, Kizz med Beth,

Funky Town het en melodi jeg festet mye etter, men husker ikke artist?

Europe, da selvfølgelig

Return med Sing me a song

Seasons in the sun med??

Farenheit

Mmmmmmmm...*drømme*

Skrevet

det var jo så mye på 80 tallet da, men det første som slår meg er Careless Whisper med Wham.

Også Nik Kershaw da...

Filler'n, jeg glemte Nik...Han må jo bare med :)

Og Never Ending Story!!

Skrevet

Jeg blir nesten fra meg av ekstase når jeg hører 80-tallsmusikk, minnene strømmer på, noen gode og noen langt fra gode. På den tiden vekslet man fra den søteste forelskelse til den dypeste kjærlighetssorg i løpet av minutter. For så å forelske seg i en annen i neste minutt...og alle kjærester eller forelskelser hadde sin sang...

Boy George/Culture Club

Franco med Amadeus

Def Leppard, Bon Jovi, Whitesnake, Scorpions, Nazareth sine ballader, Kizz med Beth,

Europe, da selvfølgelig

Seasons in the sun med??

Farenheit

Mmmmmmmm...*drømme*

Seasons in the sun er med Terry Jackson. Den er jo så triiist ;-)

Skrevet

Boy George/Culture Club

Franco med Amadeus

Europe, da selvfølgelig

Seasons in the sun med??

Farenheit

Mmmmmmmm...*drømme*

Øh, Terry Jacks, var det visst. Åkke som!

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

og den er fra -73, ikke 80-talls :)

Skrevet

og den er fra -73, ikke 80-talls :)

Pirkete du er, da. Den var pop på 80-tallet også :)

Skrevet

Ja, det var det :) Mente ikke at det var Fahrenheit, altså. Hadde en kassett med Fahrenheit men kommer ikke på en eneste tittel enda så mye jeg hørte på den...

Skrevet

Seasons in the sun er med Terry Jackson. Den er jo så triiist ;-)

Nå svarte jeg først på det andre svaret ditt uten å lese det første og da ble det litt fjernt. Prøvde å bruke viskelær, men klarte ikke å pusse det ut :)

Seasons in the sun er ni-trist. En gutt i min klasse tok livet sitt i slutten av niende klasse. Vi arrangerte minnesamling hvor vi spilte denne...

Skrevet

Boy George/Culture Club

Franco med Amadeus

Europe, da selvfølgelig

Seasons in the sun med??

Farenheit

Mmmmmmmm...*drømme*

Og jeg glemte Seasons in the sun, den er jo SÅÅÅ fin....han heter Terry Jacks

Skrevet

Satt klistra til radion til "Ti i skuddet"...

Hvilken jeg husker best? Husker maange, men liker fremdeles f.eks. Take my breath away med Berlin

Ta en titt på denne listen, tror jeg husker alle...

Skrevet

Hvilken jeg husker best? Husker maange, men liker fremdeles f.eks. Take my breath away med Berlin

glemte du en link?

Skrevet

http://home.no.net/malina/80talls.htm

Skrevet

Rick Astley

Kylie Minogue

Pet shop boys

New kids on the block

big fun

etc etc...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...