Gå til innhold

Beste 80-tallslåt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den jeg husker umiddelbart, er den der 'Relax, don't do it...' med det derre homo-pervoaktige popbandet fra England.

Musikken jeg likte best var mye rart, mest innenfor rock/ny-veiv. 80-tallet var ungdomstid. I dag hører jeg jo at 90%, minst, var søppel.

Men skal jeg trekke fram KICKET, var det da world-music kom til Norge! Det var den gang jeg danset i timer - og det helt foruten, ja hva heter det... exstacy og den slags.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Knotten

8

• Cumbria

5

• amber sun

4

• Gyda

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Chris D'Burgh med Lady in red...klinesang, det gitt..."

Som ihuga Chris deBurgh-fan _før_ "The Lady In Red" har jeg fremdeles, etter alle disse årene, problemer med å tilgi ham den blemma der. At det er den han huskes for i Norge er nesten tragisk, mannen lagde stor musikk før den tid.

:)

Har et album, husker ikke hva det heter eller når det var utgitt, men det var mye bra!

Skrevet

China in your hand - T'pau

Hello - Lionel Richie

Sittin' on the dock of the bay - Michael Bolton

Life is Life (husker ikke artist, noen?)

Heaven is a place on earth - Belinda Carlisle

Cheerio - the Monroes

Love changes everything - Climie Fisher

Rosanna og Africa - TOTO

china in your hand, hva betyr det egentlig har du tenkt på det?

Skrevet

Mener det var "Opus" som hadde Life is life ;-)

Du har helt rett! Takk for opplysningen :o)

Skrevet

Limahl. :o) Han med håret! "Neverending stooooory!" Hadde plakat av ham på veggen husker jeg.

Jeg var helt forelsket i låta, altså. Og han gutten som spilte i filmen :)

Skrevet

:)

Har et album, husker ikke hva det heter eller når det var utgitt, men det var mye bra!

Aaaah, Eastern Wind! Husker du "Sailor" fra samme album? *mimre*

Gjest ChiengMai
Skrevet

DETTE er det beste albumet! Kom i 1980 tror jeg! (Det står utgivelsesdato i 1985, men det må være på CD.)

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904&session=1

Det beste albummet kom nok lenge før 1980, og det het "Spanish Train and Other Stories". 1974, muligens. "Crusader" var også gedigent. Egentlig alle _før_ "Eastern Wind". Og selv om det albummet også er bra gikk det bare nedover etter det. :-(

Skrevet

hehe ja, av og til går det litt treigt før jeg skjønner sånne poenger, Gyda. ;)

Kanskje det hjelper på om jeg spriter meg opp litt med M.Angelicas gele?

;-p

*kremt*

På ingen måte. Etter den geleen kan du bare glemme å tenke. Bare la livet flyte og tillat deg å gjøre akkurat hva og hvor sinnet ditt leder deg til.

(Og det blir garantert ikke mot de dype tankers dobbeltmeninger og ordspill.)

;o) - lykke til!

Skrevet

Aaaah, Eastern Wind! Husker du "Sailor" fra samme album? *mimre*

Jaaaaaaaaaaa. Eastern Wind. Jeg digga det albumet der. Og Sailor var nok den største, ja.

Skrevet

Åttitallet var mitt "store" tiår. Jeg greier ikke å trekke fram en eneste låt - fordi det sikkert er hundrevis av dem.

Men nesten hver gang jeg hører en nå, er jeg der igjen - og mange gir asosiasjoner til heelt spesielle anledninger. (Ikke bare kose-kline-greier, men også ville fester.)

hare1365380455
Skrevet

Du da, amber.

Så hyggelig at du fikk deg en latter du også - selv om den kom litt etter ...

LOL

Ja, det var litt på etterskudd....:)

Skrevet

*kremt*

På ingen måte. Etter den geleen kan du bare glemme å tenke. Bare la livet flyte og tillat deg å gjøre akkurat hva og hvor sinnet ditt leder deg til.

(Og det blir garantert ikke mot de dype tankers dobbeltmeninger og ordspill.)

;o) - lykke til!

Men jeg pleier alltid å komme med de mest suverene ideene sånn litt utpå fuktige kvelder, jeg. ;-p

Lurer på hvor geleinntaket fører oss neste fredag...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...