Gå til innhold

"Kamphunder"

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/11/439897.html

Ja, det er jo ikke første gangen. Og at eierne ble bitt, det kan jo skje, når man blander seg inn i en slosskamp.

Men med en Golden hadde muligens resultatet blitt ett annet....?!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,684049,00.html

Oppdretterne derimot, de er ikke enige

"Takket være norske politikere og inkompetente lobbyister, er det ikke lenger lov å avle, selge eller importere Amerikansk Staffordshire Terrier "

http://www.amstaff.no/

Klarer ikke se det fra oppdretternes side, jeg. Greit at bikkja normalt er snill, men når det skjer, er det blodbad hver gang, jo?!

Hvorfor vil de fortsette da?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

14

• Knotten

6

• morsan

6

• red

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er hovedsaklig inkomtetente EIERE som er problemet i slike saker.

"..................................."

Skrevet

Alle hunder er rovdyr. Og alle er avlet frem til å inneha ulike egenskaper - bare detå VILLE avle frem kamphunder sier vel litt om rovdyret "Mennesket"

mil1365380270
Skrevet

Eierne er nok ofte problemet. Men når bikkja barker sammen med en annen, har det ikke alltid så mye med oppdragelse å gjøre. Det kan være to hunder med stor selvtillit, der ingen av dem er villige til å underkaste seg.

Det kan jo også være en såkalt "kamphund" som blir angrepet. Resultatet blir bare så forferdelig mye verre enn om det hadde vært to andre hunder.

mil1365380270
Skrevet

Alle hunder er rovdyr. Og alle er avlet frem til å inneha ulike egenskaper - bare detå VILLE avle frem kamphunder sier vel litt om rovdyret "Mennesket"

Penisforlengelse! Og de som finner glede i kamp, er jo rett og slett dårlig sosialiserte!

Skrevet

Penisforlengelse! Og de som finner glede i kamp, er jo rett og slett dårlig sosialiserte!

Ja, vet du hvordan man skal få hjernen deres til å bli som en ert?

::::::::::::

::::::::::::::

Blåse'n opp og male'n grønn! :)

*barnslig*

Skrevet

"Og de som finner glede i kamp, er jo rett og slett dårlig sosialiserte!"

Kommer jo litt an på hva slags kamp, da. Jeg fant stor glede i kamp i mine yngre dager, da jeg trente kampsport. Men kun i konkurransessammenheng :-)

"...................................."

mil1365380270
Skrevet

Ja, vet du hvordan man skal få hjernen deres til å bli som en ert?

::::::::::::::

Blåse'n opp og male'n grønn! :)

*barnslig*

:-p

mil1365380270
Skrevet

"Og de som finner glede i kamp, er jo rett og slett dårlig sosialiserte!"

Kommer jo litt an på hva slags kamp, da. Jeg fant stor glede i kamp i mine yngre dager, da jeg trente kampsport. Men kun i konkurransessammenheng :-)

"...................................."

Nå tenkte jeg på hundekamp. Boksing ser jeg på ;-)

Skrevet

Takk gud for at det var eierene som ble skambitt denne gang og ikke et barn eller andre utenforstående.

Møkkadyr. Og i min personlige erfaring er det møkkafolk som har dem.

mil1365380270
Skrevet

Takk gud for at det var eierene som ble skambitt denne gang og ikke et barn eller andre utenforstående.

Møkkadyr. Og i min personlige erfaring er det møkkafolk som har dem.

Ja, det er helt perfekt at det er eierne det går ut over. Også sier det veldig mye om hundene, de skiller seg klart hva hvordan en "vanlig" hund oppfører seg.

Jeg har møtt sympatiske eiere, men jeg mister respekten, når de går med hunden løs, eller også nekter å se hvorfor andre ikke vil ha noe med de potensielle udyrene å gjøre.

Skrevet

Ja, det er helt perfekt at det er eierne det går ut over. Også sier det veldig mye om hundene, de skiller seg klart hva hvordan en "vanlig" hund oppfører seg.

Jeg har møtt sympatiske eiere, men jeg mister respekten, når de går med hunden løs, eller også nekter å se hvorfor andre ikke vil ha noe med de potensielle udyrene å gjøre.

Jeg klarer ikke engang begynne å beskrive hvor mye avsky jeg har for pitbull (amstaff) og deres eiere.

Nå har jeg delt fellesområde (og hage) med en slik en, og kompisene hans som hadde bøtter av disse.

Jeg var veldig glad da politiet ringte på døren og lurte på om vi viste noe om pitbullopdretten som florerte i miljøet naboen vanket i.

mil1365380270
Skrevet

Jeg klarer ikke engang begynne å beskrive hvor mye avsky jeg har for pitbull (amstaff) og deres eiere.

Nå har jeg delt fellesområde (og hage) med en slik en, og kompisene hans som hadde bøtter av disse.

Jeg var veldig glad da politiet ringte på døren og lurte på om vi viste noe om pitbullopdretten som florerte i miljøet naboen vanket i.

Har møtt tilsynelatende normale folk med både pitbull og amstaff også.

F.eks. en hyggelig gutt i nabolaget her. Bikkja virker ganske normal, selv om den ikke er overstrømmende.

Så, her om dagen skal jeg gå forbi boffevofsen. Og nå var det ikke jeg som oppførte meg rart, denne bikkja trodde jeg faktisk var normal. Tror du ikke dyret først reiser seg opp, for så å knurre lavt (hørte det nesten ikke, men så på den at den knurret). Jeg lot som ingen ting, så den ikke i øynene, men fortsatte med samme kurs (ikke mot bikkja, på på skrå bort og forbi). Når jeg er 3-4 meter fra den, begynner den å gå mot meg, brummer i halsen, og hever ryggen. Fy f.. Er ikke redd for bikkjer, men da måtte jeg ta meg sammen for å gå normalt.

Hunden sto oppå ett platå, så for meg en amstaff komme flyvende i luften mot meg. Nesten så jeg kjente armene mine bli revet opp ;-)

Det er definitivt ikke normal oppførsel. Jeg er jente. Jeg gjorde ikke noe rart. Hunden var løs, ikke innestengt eller sperret på noen måte. Og jeg hilste på den da den var hvalp.

Eieren var der ikke, og det var liksom ikke fristende å gå og finne ham. Men neste gang jeg ser han - da skal han få klar beskjed om at hvis jeg ser den hunden løs en eneste gang til, da ringer jeg til politiet!

Skrevet

Jeg er så enig så eing, og også med den som skrev at det var bra det gikk ut over eierne og ikke uskyldige offer!

Bare en liten kommentar til dette med oppdretterne: Jeg antar at deres argument akn være at det er bedre med "skikkelig" oppdrettede dyr fra registrerte oppdrettere, fremfor uregistrerte "tilfeldige" valper.

Men jeg synes uansett ikke at dette er et argument som holder når man ser hvor utrolig farlige disse dyrene kan være!!

Skrevet

Jeg er helt enig. De burde være forbudt, alle hunderaser som har slike tilbøyeligheter. Ofte er det jo narkomane eller andre outsidere som har slike hunder. *grøss*

mil1365380270
Skrevet

Jeg er så enig så eing, og også med den som skrev at det var bra det gikk ut over eierne og ikke uskyldige offer!

Bare en liten kommentar til dette med oppdretterne: Jeg antar at deres argument akn være at det er bedre med "skikkelig" oppdrettede dyr fra registrerte oppdrettere, fremfor uregistrerte "tilfeldige" valper.

Men jeg synes uansett ikke at dette er et argument som holder når man ser hvor utrolig farlige disse dyrene kan være!!

Forstår det ikke sånn av hjemmesiden. De føler seg urettferdig behandlet, fordi amstaff ikke er farligere enn andre hunder :-)

Skrevet

Ja men hvorfor ikke bare forby alle slike hunderaser. En eier må de jo ha, og det er jo de som lever litt på kanten av livet som gjerne ønsker en slik hund.

Skrevet

Forstår det ikke sånn av hjemmesiden. De føler seg urettferdig behandlet, fordi amstaff ikke er farligere enn andre hunder :-)

Men det er de jo!!! Det er ikke så mange andre hunder som spiser andre hunder i parken....f.eks.

mil1365380270
Skrevet

Jeg er helt enig. De burde være forbudt, alle hunderaser som har slike tilbøyeligheter. Ofte er det jo narkomane eller andre outsidere som har slike hunder. *grøss*

Ja, men som jeg skrev til red, de trenger tydeligvis ikke være helt gode i toppen om de vokser opp hos vanlige folk heller.

Dessuten er det skaden de gjør som er det viktigste, mener jeg. En Pappillon kan være så ilsken den vil, den klarer aldri å drepe noen for det.

mil1365380270
Skrevet

Men det er de jo!!! Det er ikke så mange andre hunder som spiser andre hunder i parken....f.eks.

Nei, de fleste andre hunder avstår fra å spise familien sin også ;-) Heldigvis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...