Gå til innhold

Hei sørlendinger!

Anbefalte innlegg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Kan noen gi meg et forslag på hvor gubbingsen og jeg kan gå ut og spise i helgen. Er i Kristiansand. Vi er i 30-årene, men vi ække så innmari hippe og kule, så veldig kule insteder er ikke helt oss. Men et hyggelig, intimtsted, ungdommelig er ok. Trenger god mat til greie priser, vi trenger ikke snu på skillingen denne helgen, men det er kjekt å bruke hodet også. Sjømat er helt topp! Men takker ikke nei til en blodig biff heller.

Skrevet

Det er en veldig hyggelig indisk restaurant helt nederst i Markens (på venstre hånd etter torvet), kjellerlokale med masse indiske tepper i taket :o) Deilig mat!

Skrevet

Det er en veldig hyggelig indisk restaurant helt nederst i Markens (på venstre hånd etter torvet), kjellerlokale med masse indiske tepper i taket :o) Deilig mat!

*MIMRE* - finnes "pannekakehuset" enda? - - jeg var der i 1977....hehe

Gjest litt å velge i
Skrevet

Da vil jeg foreslå Frk. Larsen (litt lettere men gode retter) eller Herlig Land på hjørnet av markens/torvet.

Kjempegod mat.

Glipp er også grei (i biblioteket/torvet og ute)

Så har du Phileas Fogg, der får du både dyrere og billige retter. Litt mer restaurantaktig kanskje. Men populært og hyggelig.

Havana er også et populært sted med mange eksotiske retter.

Og er det godvær er Fiskebrygga et must.

Herlig stemning.

Der finner du bl.a Bølgen og Moi,

Værtshuset Pieder Ro eller Reinhardsen uterestaurant.

Nede langs strandpromenaden har du Sjøhuset og Hartmanns brygge. Begge to er fine restauranter.

Alle disse stedene er veldig greie synes jeg

Skrevet

Sjøhuset....er ikke det bra? På Sørlandsbrygga er det masse restauranter hvis jeg ikke husker feil. Koselig atmosfære der nede.

Skrevet

Fiskebrygga var det jeg også mente, husket ikke helt og sa Sørlandsbrygga, men kom på det når jeg så et annet innlegg her...

Skrevet

Nei - det er Peppes Pizza der nå.

Det jeg husker fra Pannekakehuset, var at jeg var med min far der med enten Venstre eller Det Liberale Folkepartiet og puttet valgmateriell i konvolutter, som vi siden kjørte rundt med :-)

Skrevet

Da vil jeg foreslå Frk. Larsen (litt lettere men gode retter) eller Herlig Land på hjørnet av markens/torvet.

Kjempegod mat.

Glipp er også grei (i biblioteket/torvet og ute)

Så har du Phileas Fogg, der får du både dyrere og billige retter. Litt mer restaurantaktig kanskje. Men populært og hyggelig.

Havana er også et populært sted med mange eksotiske retter.

Og er det godvær er Fiskebrygga et must.

Herlig stemning.

Der finner du bl.a Bølgen og Moi,

Værtshuset Pieder Ro eller Reinhardsen uterestaurant.

Nede langs strandpromenaden har du Sjøhuset og Hartmanns brygge. Begge to er fine restauranter.

Alle disse stedene er veldig greie synes jeg

Du har fått mange gode tips her. Vil bare si at hvis dere skal ha skikkelig middag, ville jeg ikke velge Frk Larsen eller Herlig land. Det er knallkoselig å sitte der med kaffe og enklere retter, men jeg ville ikke gått der på midag.

Vi har vært flere ganger på Pieder Ro, kjempegod mat, god service og greie priser (litt dyrt, men ikke dyrest). Vi var på Bølgen & Moi en gang i sommer: god mat, utrolig tregt kjøkken og veldig dyrt. Bakgården er koselig, god mat, litt dyrt.

Gjest monsmat
Skrevet

Enig i at Herlig land og Larsen er ute i forhold til god mat/middag. Det samme er Phileas Fogg (i likhet med alle andre kjedekonsepter = kjedelig). Det nye stedet "Smørøyet har vært best gjennom sommeren på det området + bra miljø/lokaler/personale. Har ikke bare gode erfaringer med middag på Peder Ro, men mye bra lunch og småretter der og ellers på fiskebrygga + for miljø.Havana har hatt bra kvalitet de gangene jeg har vært der - men det er en stund siden sist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...