Gå til innhold

Svangerskapskurs

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Det finnes et vrimmel av ulike kurs, og tydeligvis ingen i regi av Ullevål (hvor jeg skal føde) eller helsesenteret i bydelen.

Ved å ringe Ullevål og helsesenteret har jeg fått oppgitt ikke mindre enn 7 ulike telefonnumre jeg kan ringe, til jordmødre og barnepleiere som arrangerer kurs.

Hvilke kriterier bør en gå etter, og hva slags kurs bør en velge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19381-svangerskapskurs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil anbefale deg/dere å gå på et kurs som i hovedsak er drevet av jordmor. Mange kurs er inndelt i forhold til forskjellige temaer, og det er ikke så dumt. Det er grenser for hvor mye informasjon man kan innta på kort tid. Jeg har selv drevet kurs som gikk over 5 kvelder a to timer. Det er så mye mer enn bare fødselen som er viktig å få snakket om. Svangerskapet på godt og vondt, barseltiden med ammingens utfordringer, og ikke minst det å bli familie, kan være viktige temaer, som det er lett å hoppe bukk over.

Jeg vil anbefale deg å forhøre deg litt mer om hva de forskjellige har å tilby og hva slags timeplan de har lagt opp til. Det kan også være lurt å snakke med andre som har gått på slike kurs om hva de har erfart. Kanskje kan de anbefale noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19381-svangerskapskurs/#findComment-85544
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...