Gå til innhold

Betalt regning to ganger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Offa...her er det vanligvis noenlunde kontroll - men nå oppdaget jeg at jeg har betalt ei regning TO ganger.

Kan jeg gjøre noe med det??

Skrevet

Kontakt de du har betalt til, og be om at de overfører til din konto det som du har betalt for mye.

Eller kontakt banken, og spør om de kan hjelpe deg.

mil1365380270
Skrevet

Hvis det er noen du skal betale flere regninger til, kan du jo bare ha de der, så trekkes det fra neste.

Ellers kan du be om å få de tilbakebetalt. Da får du kanskje en utbetalingsblankett i posten, men du får penger i alle fall :-)

Men ring og si fra. I alle fall om du vil ha de tilbake, eller ikke har råd til å vente til de finner det ut. Er jo ikke sikkert de blir trukket fra neste, men kanskje den etter der igjen :-)

Gjest ordner seg sikkert av seg selv
Skrevet

Du kan evt ta kontakt med den du har betalt penga til og si i fra. Hvis ikke er vel sjansen stor for at de kontakter deg! :-)

Jeg hadde noe nettbank-kluss en gang som gjorde at to regninger ble betalt dobbelt opp. Den ene var til Am-Ex, og de bare godskrev meg innbetalingen mot senere kortbruk! ;-) Den andre var til den bokhandelen der jeg hadde bestilt varer på Mammut-salget. De ringte meg og ba om kontonr for tilbakeførsel.

Skrevet

Dette er noe jeg har god erfaring med. Jeg driver eget firma og er avhengig av at kundene betaler til rett tid, er de litt sen kan jeg også en sjelden kang bli litt sen med å få betalt mine regninger. Det har noen ganger kommet en purring, jeg har betalt den, for så å oppdage at den allerede var betalt, går gjerne litt fort i svingene når jeg har det travelt.

Hver gang har jeg enten blitt ringt opp og spurt hvordan de skal gjøre det, eller pengene har automatisk blitt tilbakeført firmakontoen.

Oppdager jeg det selv ringer jeg selvfølgelig. Men pengene får du nok tilbake uansett!

Skrevet

Kontakt de du har betalt til, og be om at de overfører til din konto det som du har betalt for mye.

Eller kontakt banken, og spør om de kan hjelpe deg.

Dessverre kan ikke banken gjøre noe. Jobber i bank.

Mottaker må kontaktes, forhåpentligvis ordner det seg. De får + i sitt regnskap.

Skrevet

Dessverre kan ikke banken gjøre noe. Jobber i bank.

Mottaker må kontaktes, forhåpentligvis ordner det seg. De får + i sitt regnskap.

OK, greit å vite.

Skrevet

Jeg er litt vimsete sånn, og betaler det meste jeg vet jeg bør betale. Det har hendt en del ganger jeg har betalt regning to ganger, og da har jeg fått utbetalingslapp i posten. Jeg blir så glad også, føler som jeg har fått ekstra penger. Sist jeg fikk 2300,- fra forsikringsselskapet gikk jeg ut og shoppet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...