Gå til innhold

Befinner folk med piercing seg på den laveste rangstigen?

Anbefalte innlegg

Gjest Masterstudent
Skrevet

Det er med stor interesse jeg har fulgt med på tråden på psykiatri hvor NHD sier

"Det er vel ikke tilfeldig at forekomsten av piercing er høyere i nedre deler av Karl Johan og i Skippergata enn hos fotturister på Besseggen."

Jeg er akademiker og studerer til mastergrad og en stor andel av mine medstudenter har piercinger eller tatoveringen. Men om de går Besseggen tør jeg ikke påstå, men mange står alpint eller Snowboard

Hva tenker dere om folk som bruker Piercing? Tenker ikke her på diskusjonen om man skal bruke det i arbeidssammenheng, for det har jeg respekt for kan provosere. Men hva slags inntrykk har dere av folk med piercinger og tatoveringer?

Skrevet

Vel, jeg har en piercing selv.

Piercingen forandrer meg ikke som person.

Jeg har hatt høyt snitt på karakterer, har gått på Besseggen, og er interessert i mye forskjellig.

Piercingen har ingenting med dette å gjøre.

Jeg ser ikke annerledes på mennesker med piercing og/eller tatovering enn jeg gjør på de som ikke har.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du studerer, for påkledning kan skille seg svært mellom ulike studieretninger.

Studenter er dog i en spesiell gruppe i denne sammenheng.

For de fleste vil det skje en brå og betydelig endring i utseende, klesstil etc i forbindelse med at de går over i en arbeidssituasjon.

Bohenstudenten får raskt en annen fremtoning når h*n begynner sit arbeide som lege, lærer, jurist, psykolog eller sivilingeniør.

Pga dette blir spørsmålet i ditt innlegg noe bias-ed.

Politikere og informasjonsmedarbeidere har mye mediatrening bak seg. Noe av hovedfokuset i slik trening er å fremstå som troverdig.

Legg merke til hvor mange politikere som i valgkampen fremstår med piercing eller tatoverte underarmer.

Kan du tenke deg en utblåsing på en plattform i Nordsjøen hvor informasjonsdirektøren i Statoil eller Hydro står frem på TV med en metallring i øyebrynet?

Skrevet

Tatovering var definitivt gått av moten den dagen Lillegull fra "Campingliv på Larkollen" gikk hen og fikk seg en tattis! ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes ikke tatoveringer er så fint, men jeg ser ikke ned på folk bare fordi de har tatoveringer..

Skrevet

Hva jeg tenker om folk med piercing og tatoering?

Jeg tenker; æsj så stygt.

Skrevet

Jeg tenker ikke over det i det hele tatt. Man ser da alt fra "blodsoss" til utfrika pønkere (finnes det fremdeles forresten?) med tattiser og piercinger.

Skrevet

Synes det er utrolig harry, men tenker ellers ikke over det.

Skrevet

Jeg tenker ikke noe som helst om folk bare fordi de bruker piercing. Kanskje jeg tenker på at det er stygt eller rart eller kult, men jeg plasser dem iallefall ikke i en sosial bås.

Det stemmer sikkert at det er flere piercinger blant folk i nedre del av Karl Johan enn blant folk som går Besseggen, men det betyr jo ikke at piercinger forekommer i alle sosiale lag.

Skrevet

Tatovering var definitivt gått av moten den dagen Lillegull fra "Campingliv på Larkollen" gikk hen og fikk seg en tattis! ;-)

Hehehe, godt poeng! ;o)

På den annen side er det vel nettopp det som er problemet - at en så permanent og personlig ting som tattis blir mote.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes de befinner seg på den laveste rangstiden og burde vært skutt.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes de befinner seg på den laveste rangstiden og burde vært skutt.

He he..det finnes vel neppe verre folk enn de?!?! :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

He he..det finnes vel neppe verre folk enn de?!?! :P

Nope, det gjør det ikke. :)

Hatt en fin bursdag?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nope, det gjør det ikke. :)

Hatt en fin bursdag?

Joda.. har iallfall sluppet folk med piercinger og tatovering ;)

Det var artigere på lørdagen når jeg feiret. Men for all del, det har vært en fin og koslig bursdag. =)

Gjest dum og lite deilig
Skrevet

Drev jeg en butikk ville jeg ikke ansatt en med piercing. Jeg synes de er litt dumme også, spesielt de med tungepiercing. Etter alle skrekk og gru-oppslag og advarsler i avisa går fortsatt folk hen og stikker hull i tunga. De må da mangle noe vesentlig i topplokket?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda.. har iallfall sluppet folk med piercinger og tatovering ;)

Det var artigere på lørdagen når jeg feiret. Men for all del, det har vært en fin og koslig bursdag. =)

Så lenge man slipper unna disse lavmålsfolka blir dagene stort sett gode. :)

hare1365380455
Skrevet

Jeg synes ikke tatoveringer er så fint, men jeg ser ikke ned på folk bare fordi de har tatoveringer..

Nei, ser du ned på meg så får du ingen gelé!;)

Skrevet

Jeg ser ikke ned på noen.

Men skal jeg være dønn ærlig så hadde jeg ikke ansatt en person med piercing i øyebryne/haken/overleppen eller en person med drøssevis av tatoeringer oppover armene. Det er blodharry og jeg skjønner rimelig fort at vedkommende og jeg ikke er på bølgelengde.

Gjest Sovepute
Skrevet

Piercing forbinder jeg med ungdom, det høres liksom naturlig hjemme på dem(en del av ungdomsopprøret liksom :)

Ok på litt eldre punkere og rockestjerner osv også.

Ok på ørene på middelaldrende kjerringer og i nesa på indiske og mørke damer.

Ikke fint med piercing på eldre, solariebrune skrukketroll :)

(jeg synes ikke dama til MM´s pappa kler det!)

Tatoveringer er bare HARRY, det er det mest harrye jeg kan tenke meg, og jeg synes det oser billig av tatoverte kvinnfolk. Sånn grønn uggetatovering i korsryggen ser rett og slett ut som dritt som stikker opp av buksa(unnskyld uttrykket!)

Det _kan_ til nød gå an med tatovert "sjøgress" på armene til unge menn, men ikke gubber 40++

Ser selvfølgelig ikke ned på noen tatoverte selv om jeg ikke liker det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...