Gå til innhold

Befinner folk med piercing seg på den laveste rangstigen?

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei, ser du ned på meg så får du ingen gelé!;)

*knis*

Begynner å lure på om du har tatovert du og! På ryggen eller noe ;p

Skrevet

Etter min mening er det frastøtende og hærverk på egen kropp. Slik sett er det uttrykk for selvforakt andre ikke bør forsterke ved overdrevne aversjonsutsagn. Legenes advarsel om økt helsefare burde tas mer alvorlig.

hare1365380455
Skrevet

*knis*

Begynner å lure på om du har tatovert du og! På ryggen eller noe ;p

Neida.

Ørkenvandreren
Skrevet

NHD's spissformulering vet jeg ikke om jeg helt kan stille meg bak - selv om jeg forsåvidt ikke synes piercing er noe stilig.

Det er ihvertfall udiskutabelt at med synlige piercinger stiller du ikke først i køen når arbeidsgivere skal rekruttere......

Skrevet

Jeg synes det kommer an på hvor mye og hvor på kroppen. Har selv piercing i navlen, og anser det som pent og "rent". Han man fjeset fullt av ringer og spiker, så gir det et litt annet inntrykk. Det samme med tatoveringer, er kroppen dekket, så gir det nok inntrykk av litt lavere "rang", mens en liten tatoverng kan hvem som helst ha. Interessant spørsmål forøvrig!

ikke fast nick
Skrevet

Drev jeg en butikk ville jeg ikke ansatt en med piercing. Jeg synes de er litt dumme også, spesielt de med tungepiercing. Etter alle skrekk og gru-oppslag og advarsler i avisa går fortsatt folk hen og stikker hull i tunga. De må da mangle noe vesentlig i topplokket?

Helsevesenet har kommet med advarsler om både røyk, alkohol og narkotika i årevis. Men likevel er det stadig nye som begynner med både røyking, drikking og stoff.

Det er visst en del som liker å utfordre skjebnen.

Og dessuten; de som har tatoveringer nå på ung og glatt hud, hvordan kommer disse til å se ut når de blir gamle og skrukkete? Det lurer jeg på.

Skrevet

Det er så vanlig i dag, at jeg tenker ikke noe spesielt. Det er andre ting enn selve piercingen jeg legger merke til når jeg får et første inntrykk av et menneske. Og det kan være så mangt.

Likevel kan det fortelle noe om et menneske. Min venninne på over 40 har piercing, og det er klart at det forteller noe om henne. Men du må bli kjent med henne for å se hva. Hun er også høyere utdannet.

At små barn kommer med piercinger forteller også noe. Akkurat hva er ikke sagt i en fei.

Likevel er det slik at statistikk forteller oss noe. Jeg er sikker på at statistikk kan fortelle oss at de unge med piercing kanskje røyker mer enn andre, kanskje har de tidligere seksuell debut. Men slik statistikk må settes i rett sammenheng.

Det er et fakta at jenter som røyker har tidligere seksuell debut. Det var det i hvertfall for noen år siden. Statistisk.

Men hva forteller det oss? At en ikke må begynne å røyke, for da debuterer en kanskje for tidlig?

Eller at jenter som av andre årsaker kommer til å debutere tidlig, også kommer til å begynne å røyke tidlig? osv osv.

Sannsynligvis er det slike sammenhenger NHD sikter til, uten at jeg har lest sammenhengen han skrev dette i. Nå er det også slik at han skriver så korte innlegg at denne sammenhengen ofte ikke kommer frem, og da blir det ofte litt misvisende. Men et godt utgangspunkt for en ny tråd.

Jeg vet ikke helt om det er lett definert hva som er de lavere skiktene i samfunnet vårt heller.

Det er i hvert fall et område man kan diskutere litt rundt.

Jeg vet om noen advokater som står langt nede på rangstigen min i hvert fall.

Vh bugge

laguna1365380434
Skrevet

Vet du? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som verken har piercing og/eller tatovering..Hvis de ikke er barn eller foreldrene til noen på min alder..

Du får komme og skyte oss..;-)

Det kan vel knapt brukes som noe gruppeinndelingsparameter lenger, fra midten av 90tallet ble jo "kroppskunst" allemanns eie, og brukergruppen like splittet som som brukergruppen av f.eks jeans..DET kan man selvsagt synse masse på, men det er jo ikke snakk om at piercing lenger er ett kjennetegn på noen subkultur eller gruppe som har andre ting, meninger eller verdier til felles lenger..(om det noen gang var..;-))

Jeg tror heller ikke dette brukes i uniformerings hensikt lenger heller, jeg tror de fleste har tattisene og piercingene sine for pur pynt..Om noen gang, eventuelle dypere symbolske meninger med kroppsutsmykkning, den døde i 95? ;-)

Dessuten kjenner jeg mange som har gått besseggen, utsmykket på de mest "unaturlige" måter..;-) Mange av de har hovedfag også, og mange har penger & hus..Og andre igjen slasker seg..Omtrent som folk uten, skulle jeg anta?

Skrevet

Vet du? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som verken har piercing og/eller tatovering..Hvis de ikke er barn eller foreldrene til noen på min alder..

Du får komme og skyte oss..;-)

Det kan vel knapt brukes som noe gruppeinndelingsparameter lenger, fra midten av 90tallet ble jo "kroppskunst" allemanns eie, og brukergruppen like splittet som som brukergruppen av f.eks jeans..DET kan man selvsagt synse masse på, men det er jo ikke snakk om at piercing lenger er ett kjennetegn på noen subkultur eller gruppe som har andre ting, meninger eller verdier til felles lenger..(om det noen gang var..;-))

Jeg tror heller ikke dette brukes i uniformerings hensikt lenger heller, jeg tror de fleste har tattisene og piercingene sine for pur pynt..Om noen gang, eventuelle dypere symbolske meninger med kroppsutsmykkning, den døde i 95? ;-)

Dessuten kjenner jeg mange som har gått besseggen, utsmykket på de mest "unaturlige" måter..;-) Mange av de har hovedfag også, og mange har penger & hus..Og andre igjen slasker seg..Omtrent som folk uten, skulle jeg anta?

Du kjenner en på ca din alder uten noen piercing & tatovering ;-)

Skrevet

Det må da være helt greit? Nå har røykerne vært nederst på rangstien noen år, det er da på tide å bytte på det? :-)

Skrevet

Nei, ser du ned på meg så får du ingen gelé!;)

Har du tatovering, hare?

laguna1365380434
Skrevet

Du kjenner en på ca din alder uten noen piercing & tatovering ;-)

Ah..Du har ingen? ;-) Det var vel uansett litt satt på spissen, jeg kjenner kanskje tre..Når jeg tenker meg om..:-)

Skrevet

Nå er det nok flere "vanlige" folk enn atleter og frognerfruer som har piercing.

Men NHD har det med å komme med enkelte uttalelser som er helt utrolig talentløse for en psykiater å komme med. Han er en verdig arvtager etter Berthold Grünfelt (eller hvordan det staves).

".................................."

hare1365380455
Skrevet

Har du tatovering, hare?

Kanskje, kanskje ikke...;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...