Gå til innhold

Skifte oppvaskbørster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden "skifte dokoster"

Fikk lyst til å spørre hvor ofte dere skifter oppvaskbørster og hvordan dere rengjør dem?

Jeg har flere som jeg skifter på med, putter den i oppvaskmaskina hver gang jeg kjører den. Skifter den ut når den begynner å bli stygg, det kan variere. Sist kjøpte jeg billige på Ikea.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har aldri tenkt på det med oppvaskmaskina, men det skal jeg prøve i mårra =)

Jeg bruker å kjøpe nye ny når den gamle ser ut som den er klar for søpla ;)

Skrevet

Gurimmalla for en dyp trådkveld!

jeg har to koster (en til stekepanner og ekstra skittent). Kjøper ca. annenhver måned. Vasker dem i oppvaskmaskina ca. annenhver dag. kjøper de litt dyre og fine fra Jordan.

Skrevet

Har vanligvis minst to som jeg bytter på, innimellom slenger jeg dem i oppvaskmaskina og så byttes de med 3-4 mnds mellomrom??

Skrevet

"Jeg har flere som jeg skifter på med, putter den i oppvaskmaskina hver gang jeg kjører den".

Akkurat det samme gjør jeg. Derfor den saklige tråden om dokost i oppvaskmaskina nedenfor.

Hvor ofte jeg kjøper nye? Tja, en gang i måneden kanskje.

Skrevet

"Jeg har flere som jeg skifter på med, putter den i oppvaskmaskina hver gang jeg kjører den".

Akkurat det samme gjør jeg. Derfor den saklige tråden om dokost i oppvaskmaskina nedenfor.

Hvor ofte jeg kjøper nye? Tja, en gang i måneden kanskje.

*LOL*

Skrevet

Kjøper ny når de begynner å se stygg ut. Tar dem også i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom, av og til når jeg rengjør kjøkkenet fyller jeg opp begge vaskene vann og har klor i, og da putter jeg kosten oppi.

Skrevet

Ca annenhver måned kanskje? Vasker dem innimellom i oppvaskmaskina.

Skrevet

Har aldri tenkt på det med oppvaskmaskina, men det skal jeg prøve i mårra =)

Jeg bruker å kjøpe nye ny når den gamle ser ut som den er klar for søpla ;)

Det er kjempelurt å slenge dem med i oppvaskmaskina innimellom! :-)

Skrevet

Gurimmalla for en dyp trådkveld!

jeg har to koster (en til stekepanner og ekstra skittent). Kjøper ca. annenhver måned. Vasker dem i oppvaskmaskina ca. annenhver dag. kjøper de litt dyre og fine fra Jordan.

Omtrent som meg det! :-)

Oppvaskbørstene synker i "gradene" etterhvert: Den nyeste er den som ikke brukes til stekepanner etc, den neste til nettopp det, og så til slutt kan børster ende opp på vaskerommet i tilfelle jeg føler for å skrubbe ren en sko en gang i blant! ;-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Når de bli slitte... Vaskes i oppvaskmaskinen ofte, og ser som nye ut etter vask.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg rengjør ikke oppvaskbørsten! Aldri hørt om, er det noe jeg burde?:-o

Jeg kaster og kjøper ny..Den lever i ca 14 dager, litt avhengig av de oppvasksmessige utfordringer og prøvelser den blir utsatt for. Den går hvertfall rett ut om det synes.

Skrevet

Jeg rengjør ikke oppvaskbørsten! Aldri hørt om, er det noe jeg burde?:-o

Jeg kaster og kjøper ny..Den lever i ca 14 dager, litt avhengig av de oppvasksmessige utfordringer og prøvelser den blir utsatt for. Den går hvertfall rett ut om det synes.

14 dager???!!!!

I all verden - hvor mye er det du vasker opp, da, som har så kort levetid på børsta? *S*

mil1365380270
Skrevet

Samme som deg. Men ikke IKEA sine, de har så liten/dårlig bust.

laguna1365380434
Skrevet

14 dager???!!!!

I all verden - hvor mye er det du vasker opp, da, som har så kort levetid på børsta? *S*

Er det ofte? Jeg har ikke oppvaskmaskin da, så alt må jo i kummen..Men den lever innimellom litt lenger..Pensjonerte "finoppvask" børster får gjernebenytte pensjonsalderen som grovoppvask børster, eller de blir degradert til å gjøre rein kattedoen med og lignende drittarbeid..(bokstavelig talt;-)) Men da er det jaggu ut og! Har noe vært i kattedoen, da er det VIRKELIG point of no return..;-) (det mener jeg forsåvidt om MIN do også..Jeg skjønner ikke at folk vil ha gjenbruksdoklut..Selvom jeg også egentlig skjønner at det er irrasjonelt;-))

Jeg synes børsten blir stygg etter fjorten dagers daglig oppvask jeg..Mulig jeg er finslig her, men det er jo en hyggelig aveksling..Mine vaner har flere ganger vist seg å komme på kollisjonskurs med doldamenes beinharde krav til hygiene og styr&stell..;-)

Skrevet

Er det ofte? Jeg har ikke oppvaskmaskin da, så alt må jo i kummen..Men den lever innimellom litt lenger..Pensjonerte "finoppvask" børster får gjernebenytte pensjonsalderen som grovoppvask børster, eller de blir degradert til å gjøre rein kattedoen med og lignende drittarbeid..(bokstavelig talt;-)) Men da er det jaggu ut og! Har noe vært i kattedoen, da er det VIRKELIG point of no return..;-) (det mener jeg forsåvidt om MIN do også..Jeg skjønner ikke at folk vil ha gjenbruksdoklut..Selvom jeg også egentlig skjønner at det er irrasjonelt;-))

Jeg synes børsten blir stygg etter fjorten dagers daglig oppvask jeg..Mulig jeg er finslig her, men det er jo en hyggelig aveksling..Mine vaner har flere ganger vist seg å komme på kollisjonskurs med doldamenes beinharde krav til hygiene og styr&stell..;-)

:-)

Når du ikke har oppv.maskin er det jo en annen sak! :-) Her i huset er det så lite som mulig som tas for hånd.

Min mor har så mange rare "regler" for hva som ikke kan tas i maskina, men det gjelder ikke her! ;-)

Her vaskes det aller, aller meste der, for håndvask er PYTON! *S*

laguna1365380434
Skrevet

:-)

Når du ikke har oppv.maskin er det jo en annen sak! :-) Her i huset er det så lite som mulig som tas for hånd.

Min mor har så mange rare "regler" for hva som ikke kan tas i maskina, men det gjelder ikke her! ;-)

Her vaskes det aller, aller meste der, for håndvask er PYTON! *S*

Jupp, det er kjedelig å vaske opp..:-I

Har lyst på maskin, men har verken plass eller råd, desverre.

Greit nok når det bare er mine pislete kopper,fat og glass, men faen så gørr når jeg har hatt middagsselskap eller fest og ALT er brukt.

Og særlig når jeg da "sparer" oppvasken til dagen etter..Vaske alt..Og kanskje finne glass med sneip i og..Brrr!

(DET er kvalmt det..Hvordan KAN folk sneipe i andres glass..Eller planter..Eller grøss og gru, inni halve kakestykker/matrester..:-o Jeg har da pokker meg nok askebegre! Folk!;-))

Skrevet

Jupp, det er kjedelig å vaske opp..:-I

Har lyst på maskin, men har verken plass eller råd, desverre.

Greit nok når det bare er mine pislete kopper,fat og glass, men faen så gørr når jeg har hatt middagsselskap eller fest og ALT er brukt.

Og særlig når jeg da "sparer" oppvasken til dagen etter..Vaske alt..Og kanskje finne glass med sneip i og..Brrr!

(DET er kvalmt det..Hvordan KAN folk sneipe i andres glass..Eller planter..Eller grøss og gru, inni halve kakestykker/matrester..:-o Jeg har da pokker meg nok askebegre! Folk!;-))

Skjønner absolutt problemet!!

Jeg har også - før jeg fikk maskin - spart oppvasken til dagen derpå. Neimen om jeg står og vasker opp midt under selskapet (ala svigermor).

Jeg har også tilsvarende erfaring med sneiper "overalt". Skjønner ikke at folk kan oppføre seg sånn hjemme hos venner!!!!

Ja, ikke ellers heller forresten, men SÆRLIG IKKE blant venner!!!

Skrevet

Skjønner absolutt problemet!!

Jeg har også - før jeg fikk maskin - spart oppvasken til dagen derpå. Neimen om jeg står og vasker opp midt under selskapet (ala svigermor).

Jeg har også tilsvarende erfaring med sneiper "overalt". Skjønner ikke at folk kan oppføre seg sånn hjemme hos venner!!!!

Ja, ikke ellers heller forresten, men SÆRLIG IKKE blant venner!!!

I min omgangskrets er det et par stykker som ikke har oppvaskmaskin.Når vi har sammenkomster der pleier vi gjestene å ta oppvasken. Vertinna sier så snilt at det trenger vi ikke, men det tar ikke så lange tida. Og det blir mange som deltar, vi bytter ut hjelpa undervegs så blir det ikke så mye på hver. Lurt synes vi.Knuser heller ikke mere enn hva vi ville gjort dagen derpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...