Gå til innhold

Turist i Drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det å finne på som turist i Drammen? Forslag mottas med takk :)

Skrevet

Spiralen, elveparken, Gulskogen Gård, båttur oppover Drammenselva, rusle rundt i sentrum, særlig rundt Bragernes Torg er det hyggelig. Drammens Teater har mye forskjellig, se http://www.drammensteater.no

Union Scene for mer rocka underholdning.

Hvis du kommer i perioden

18. - 21. august så er det Drammen Elvefestival, med bl.a.

Madrugada, BigBang, Ravi & DJ Løv, Jim Stärk, Morten Abel, Brian McFadden, Vamp, Ane Brun, Frode Alnæs, m.fl.

http://www.drammenelvefestival.no

Har man god tid i Drammen, så ville jeg uten tvil reist ut til Holmsbu på Hurum, med alle kunstgallerier, brukskunst, utecafeer, sørlandsstemning, sjø, båtliv & svaberg, og evt. spa-hotellet om man vil unne seg litt luksus. :-)

Skrevet

Området nede under E18-broen, der man kjører av E18 fra Oslo hvis man skal inn til byen, er veldig vakkert.;o)

Skrevet

Om jeg hadde tid ville jeg tatt en spasertur fra torvet til Åspaviliongen. En skikkelig koselig og avslappende skogstur.

Ellers ville jeg tatt med meg badetøyet og badet på Bystranden om været var bra. Om det er overskyet er Volleyball på Bystranden heller ikke å forakte.

Liker du fisking er fiske i Drammenselven innenfor Drammens grenser gratis.

På Spiralen finner du også et gratis friluftsmuseum som er verdt å besøke.

Liker du gruver så er Konnerudgruvene stedet.

Ellers så er det masse koselige uterestauranter i Drammen og "alle" har åpent til kl 0300.

Velkommen til Drammen er du i allefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...