Gjest somebody who knows? Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hva betyr intravenøst eller noe sånt lignende uttrykk? 0 Siter
Gjest litt sånn Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 At man får væske inn i armen via en nål. 0 Siter
Gjest somebody who knows? Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 At man får væske inn i armen via en nål. Er det vondt? Hva skal det være godt for? Fikk høre at jeg skulle bruke det under egguthentingen. 0 Siter
Gjest litt sånn Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Er det vondt? Hva skal det være godt for? Fikk høre at jeg skulle bruke det under egguthentingen. Jeg har hatt det, og det gjorde ikke vondt nei. Du får et stikk i hånden på oversiden, og så teiper de nålen fast. Du får væske i deg. Ikke bekymre deg! 0 Siter
Gjest somebody who knows? Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har hatt det, og det gjorde ikke vondt nei. Du får et stikk i hånden på oversiden, og så teiper de nålen fast. Du får væske i deg. Ikke bekymre deg! Takk for info:) 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Jeg har hatt det, og det gjorde ikke vondt nei. Du får et stikk i hånden på oversiden, og så teiper de nålen fast. Du får væske i deg. Ikke bekymre deg! De taper heldigvis ikke nålen fast - de trekker ut nålen og lar et plastrød sitte igjen - - et bøyelig et, trur eg 0 Siter
Freya Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 De taper heldigvis ikke nålen fast - de trekker ut nålen og lar et plastrød sitte igjen - - et bøyelig et, trur eg Helt riktig, flisa. 0 Siter
shandy Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 De taper heldigvis ikke nålen fast - de trekker ut nålen og lar et plastrød sitte igjen - - et bøyelig et, trur eg Hallo moder dol, jeg er bare innom å titter litt :-) Stemmer det du sier, ville vært ille om selve nåla satt igjen. Det kalles veneflon ;-) OG det er ikke vondt - bare et lite stikk. 0 Siter
Freya Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hallo moder dol, jeg er bare innom å titter litt :-) Stemmer det du sier, ville vært ille om selve nåla satt igjen. Det kalles veneflon ;-) OG det er ikke vondt - bare et lite stikk. Det er vondt hvis legen ikke treffer blodåra - noe som skjedde med meg en gang. Hun presset den inn ved siden av blodåra og dryppet gikk rett i vevet. Etter en stund merket jeg at hånda var kjempehoven! *gisp* 0 Siter
shandy Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Det er vondt hvis legen ikke treffer blodåra - noe som skjedde med meg en gang. Hun presset den inn ved siden av blodåra og dryppet gikk rett i vevet. Etter en stund merket jeg at hånda var kjempehoven! *gisp* Skrekkhistorie Freya. Nå skulle vi vel ikke skremme innskriver her? 0 Siter
Freya Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Skrekkhistorie Freya. Nå skulle vi vel ikke skremme innskriver her? Jeg lever da enda. Det gikk bra da, de tok ut dryppet med en gang jeg merket at det gikk feil, så ventet de til hevelsen gikk ned. Så kom det en kjekk anestesilege og la inn en ny veneflon, og da kjente jeg ikke noen verdens ting! Så "somebody who knows" har garantert ikke noe å bekymre seg for. Det var bare jeg som var teit og ikke sa fra da det var så vondt mens hun prøvde å sette den inn, men jeg visste jo ikke bedre da. 0 Siter
Gjest Ysak Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Takk for info:) Og jeg kan berolige deg ytterligere! Jeg har fått veneflon i armen hele åtte ganger pga operasjoner og undersøkelser,av forskjellige sykepleiere, og ingen av gangene gjorde det vondt. Ikke bomma de heller, de ser godt årene i hånda. Ved ivf er det ikke dette som gjør vondt har jeg hørt. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Er det vondt? Hva skal det være godt for? Fikk høre at jeg skulle bruke det under egguthentingen. HVA det er har de andre svart godt på (og jeg kan skrive under på at det ikke er vondt å ha der, det KAN svi litt når de setter den inn, ellers ikke noe å "skrike for"), mens HVORFOR kanskje står litt ubesvart. En nevnte at du får i deg væske, det trenger kroppen. Ikke sikkert du får lov til å drikke noe før inngrepet, med intravenøst blir du ikke tørst. I tillegg er det veldig snedig å ha den "nåla" på plass dersom du f.eks. trenger smertestillende eller andre ting. Da blir det ikke flere stikk, de setter alt rett i den venflon. Lykke til med eggene )! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.