Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så inspirert av den tråden tidligere i dag om 80-talls låter, at etter vi kom hjem i kveld satt vi oss ned og lastet ned masse musikk og mimret om de glade 80-åra. Det var tider det...

Den listen som Mumitrollet la ut link til var helt super, mange av sangene var gått i glemmeboken, og minnene strømmet på etterhvert som vi lastet ned.

Nå står gubben i dusjen og synger av full hals, hehe....

PS: kan ikke huske at Glenn Medeiros - "Nothing's gonna change my love for you" var nevnt, den er såååå fin!

Fra Karate Kid var det ikke?

Skrevet

....you ought to know by now how much I love you. Wanna change my whole life too, but nothing's gonna change my love for you...

Åååh... ja, der strømmet minnene på. Jeg savner slutten av åttiårene, tror de var blant de beste i mitt liv! Har aldri noen sinne vært så forelsket (den første og største kjærligheten), og akkurat den sangen der får meg nesten til å føle det på kroppen igjen :)

Skrevet

Nå fikk du meg virkelig til å mimre!! hehe tenk at jeg kunne glemme denne sangen da:-0

*løpe og finne frem* !!

Skrevet

Han slo igjennom med den låta, men den var ikke soundtrack i noen av Karate Kid-filmene, såvidt jeg kan finne ut.

Men han hadde en liten rolle i Karate Kid III og et par andre sanger med på soundtrack'et fra den filmen: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000008H7Y/002-0379480-5903231?v=glance

En høyst uoffisiell biografi - med bl.a. historien om hvordan han ble oppdaget - kan leses her: http://www.g-medeiros.com/biography/bio_e.html

OG - just for the record - dette var IKKE noe jeg visste fra før, men googlet litt nå bare, hehe...

;-)

Skrevet

Hmmm, og hvor er den tråden nå tro? Jeg vil også mimre litt :) Ja, 80-årene var en fin tid ja ;) Jeg er født i 1970, så.... Selv mimrer jeg når jeg spiller favoritt Arcade spillene på PC'en. Dere husker vel de gamle gode spillene som PacMan, Burnin' Rubber, Bubble Bobble, Dig Dug, Bomb Jack, Time Pilot, etc som stod på det lokale Gatekjøkkenet? :o) Ved hjelp av en emulator er det nå mulig å spille disse spillene på PC'en. Det beste av alt er at spillene er 100% like til orginalen og ikke en etterligning :)

Skrevet

Han slo igjennom med den låta, men den var ikke soundtrack i noen av Karate Kid-filmene, såvidt jeg kan finne ut.

Men han hadde en liten rolle i Karate Kid III og et par andre sanger med på soundtrack'et fra den filmen: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000008H7Y/002-0379480-5903231?v=glance

En høyst uoffisiell biografi - med bl.a. historien om hvordan han ble oppdaget - kan leses her: http://www.g-medeiros.com/biography/bio_e.html

OG - just for the record - dette var IKKE noe jeg visste fra før, men googlet litt nå bare, hehe...

;-)

Ja, det stemmer at han slo gjennom med den låta - og det ble vel bare med den også? ("One Hit Wonder ...) Han reiste jo over hele kloden noen hektiske uker for å synge stort sett bare denne ene låta (var han fra Hawaii, forresten?)

Nå har ikke jeg lest linkene dine, og for det jeg vet kan han ha holdt ut en stund til. Men det var bare denne ene låta jeg husker ham for i alle fall.

For oss som var fan av George Benson, som har originalen på denne låta, ble det litt nedtur å se og høre denne ungspiren synge den (han greide seg jo bra - men ingenting kommer opp mot originalen av noe når man har digga den lenge).

:o)

hare1365380455
Skrevet

Den hadde jeg glemt! Jeg kom på et par andre; Human league "don't you want me", Paul Young "every time you go away", Visage "fade to grey" og Samantha Fox "touch me".

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du ikke allerede har gjort det bør du laste ned en del av The Cure og Depeche Mode også.

To av de få banda fra den epoken som hadde noe mer enn enkelthits og dilldall å fare med.

hare1365380455
Skrevet

Den hadde jeg glemt! Jeg kom på et par andre; Human league "don't you want me", Paul Young "every time you go away", Visage "fade to grey" og Samantha Fox "touch me".

"EYE OF THE TIGER" Survivor må vel også med på listen. Her er en link jeg fant: http://www.80sxchange.com/80s_charts/radio.htm

Skrevet

Ja, det stemmer at han slo gjennom med den låta - og det ble vel bare med den også? ("One Hit Wonder ...) Han reiste jo over hele kloden noen hektiske uker for å synge stort sett bare denne ene låta (var han fra Hawaii, forresten?)

Nå har ikke jeg lest linkene dine, og for det jeg vet kan han ha holdt ut en stund til. Men det var bare denne ene låta jeg husker ham for i alle fall.

For oss som var fan av George Benson, som har originalen på denne låta, ble det litt nedtur å se og høre denne ungspiren synge den (han greide seg jo bra - men ingenting kommer opp mot originalen av noe når man har digga den lenge).

:o)

Han var nok en one hit wonder ja, tror ikke verken rolle eller et par låter på KarateKidIII-filmens soundtrack gjorde noe særlig med suksessen hans... :-)

Jeg husker i alle fall ikke

Under Any Moon - Glenn Medeiros

eller

I Can't Help Myself (When It Comes to You) - Glenn Medeiros

som altså er de to låtene som han hadde i filmen... (eller særlig mange andre av låtene der, ref. linken)

:-)

kakki1365380609
Skrevet

Vi har også funnet frem mange sanger fra vår pure ungdom. Skal ha 80-tallsfest i morgen og har laget til hullete jeans, rosa skjorte med skulderputer, blå øyeskygge, rosa lipgloss og diskolys i stuen.

Gleder meg skikkelig :o)

Skrevet

Hvis du ikke allerede har gjort det bør du laste ned en del av The Cure og Depeche Mode også.

To av de få banda fra den epoken som hadde noe mer enn enkelthits og dilldall å fare med.

Jepp, de er allerede i listen min!

Skrevet

*Hihi* Nå husker jeg plutselig at jeg var hjemme hos en jeg hadde noen fag sammen med, han var forelsket i meg, men alt for skikkelig til å prøve seg på noe, men han spilte den låta for meg... :o)

Skrevet

Vi har også funnet frem mange sanger fra vår pure ungdom. Skal ha 80-tallsfest i morgen og har laget til hullete jeans, rosa skjorte med skulderputer, blå øyeskygge, rosa lipgloss og diskolys i stuen.

Åh så gøy!

Jeg har ikke hatt innvielsesfest her enda, så jeg satt akkurat og tenkte på ikke et skikkelig 80-talls party hadde vært kult.

Kos dere masse da!

Skrevet

*Hihi* Nå husker jeg plutselig at jeg var hjemme hos en jeg hadde noen fag sammen med, han var forelsket i meg, men alt for skikkelig til å prøve seg på noe, men han spilte den låta for meg... :o)

ja, det er jo en skikkelig klinelåt....hehe

Skrevet

La meg få legge til Sonic Youth og Pixies, selvom det kanskje er litt vel sært er det verdt et forsøk.

Skrevet

Å så gøy!!!

Vi har snakket om det samme i vennegjengen vår, og nå MÅ det bare skje snart.

Noen må dra det i gang, vi har snakket om det i årevis ;)

Hmmmm, jeg kanskje?

kakki1365380609
Skrevet

Åh så gøy!

Jeg har ikke hatt innvielsesfest her enda, så jeg satt akkurat og tenkte på ikke et skikkelig 80-talls party hadde vært kult.

Kos dere masse da!

Takk :-) Nå skal jeg snart ut og handle inn til punsjen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du har lyst til å laste ned mer av Depeche Mode kan jeg anbefale The Singles 81-85 og The Singles 86-98.

De oppsummerer deres karriere på en veldig god måte!

Skrevet

Hvis du har lyst til å laste ned mer av Depeche Mode kan jeg anbefale The Singles 81-85 og The Singles 86-98.

De oppsummerer deres karriere på en veldig god måte!

Takk for tipset, det skal jeg se på :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...