Gå til innhold

Hvor henvender man seg når store barn stjeler?

Anbefalte innlegg

Gjest til BUP
Skrevet

Jeg ville bedt fastlegen om en henvisning til nærmeste BUP - Barne- og ungdomspsykiatrisk Poliklinikk. Jeg har selv jobbet ved en slik, og denne typen atferdsproblemer er slett ikke ukjent der, for å si det slik.

Skrevet

Rådet var mer rettet mot de som enda ikke har barn i den alderen. En familie der rollefigurene framelsker og bevisstgjør en "ærlighets-kultur", vil ikke utvikle slik adferd hos barna.

Men rådet ditt var nå en gang satt inn i en spesiell sammenheng. Hvis ikke, må det tydeliggjøres.

Jeg er heller ikke enig med deg i det du skriver.

Det er for enkelt, og virkeligheten er mer kompleks. Mange foreldre fremelsker "ting", og er rollefigurer i forhold til ulike "ting", uten at det er slik at barna tar etter.

Man har sin egen vilje også. Og det er andre enn familien som påvirker oss.

Gjest Erfaringer
Skrevet

Rådet var mer rettet mot de som enda ikke har barn i den alderen. En familie der rollefigurene framelsker og bevisstgjør en "ærlighets-kultur", vil ikke utvikle slik adferd hos barna.

Det var da en bastant konklusjon. Hvorfor blir noen barn narkomane da, selv om de kopmmer fra en familie som har gode moralske begreper og følger de lover og regler som gjelder? Du skjønner alt er ikke A4, det har jeg mange eksempler på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...