Gå til innhold

vask av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte vasker dere ungene deres?

Mine er 5 og 7, og de dusjer selv en gang i uka, og vasker håret ca like ofte eller mindre.

De blir ikke skinnende rene når de dusjer selv- men som regel orker jeg ikke å skrubbe dem lyserosa. Det blir mye hyl og skrik når jeg gjør det.

Jeg ønsker meg selvfølgelig badekar så de kan sitte der og bli skrukkete.

Gjest sånn er det
Skrevet

Mine på 4 og 6 bader ca. en gang i uken og dusjer ca. hver kveld. Jeg vasker dem, skrubbing behøves som regel ikke. Håret tar jeg et par ganger i uka. Hvis de ikke dusjer en kveld, blir det vaskeklut i ansikt, hender og nedentil.

Skrevet

Mine er like gamle som dine og de bader/dusjer 1-2 ganger i uka og vaskes ellers i ansikt og på hendene hver dag, stumpen noen ganger i uka.

Skrevet

Mine er like gamle som dine og de bader/dusjer 1-2 ganger i uka og vaskes ellers i ansikt og på hendene hver dag, stumpen noen ganger i uka.

vasker dem også med klut på utsatte deler, som rumpe, anskit og hender.

Men hårvask er en bøyg.

Skrevet

Mine er 3 og 4 1/2.

De dusjer 2 ganger i uka med mindre de er ekstremt møkkete/vært ute for noe så de er veldig kalde o.l. Vi vasker hår 1 gang i uka (med samme forbehold som for dusjinga).

Når de dusjer, er de ofte i dusjen alene ei god stund, da leiker de og koser seg. Skrubber dem aldri, ser ikke helt poenget?

De dagene de ikke dusjer, er det vaskeklut i ansiktet og nedentil på kvelden.

Ønsker også å få badekar - men det er like mye for min skyld, altså, for da innbilder jeg meg at jeg ville tatt lange, varme bad i et duftende rom fullt av stearinlys... Sukk...

Skrevet

vasker dem også med klut på utsatte deler, som rumpe, anskit og hender.

Men hårvask er en bøyg.

Hårvasken tar jeg i badekaret og dusjer etterpå. Til tider under store protester fra 5-åringen, men det hjelper ikke - håret må vaskes basta. Det hjelper litt når hun får bruke mammas shampoo da, stas det! :o)

Skrevet

Å jøjje meg - min Plutt dusjer helst hver dag og skifter undertøy hver kveld før hun legger seg.

Skrevet

Her dusjer ungene ca 2 ganger i uka, på sommeren blir det mye oftere fordi de bader i sjøen og går mye barbeint.

De herjer som gale og baderomsgulvet er en innsjø hver gang, men de blir rene og pene og hårvask er ikke lenger noe problem, de er 4 og 6.

Skrevet

Mine dusjer iallefall annenhver dag. Nå når det er sommer blir det gjerne hver dag. Minsten er stort sett svart fra topp til tå etter en dag på lekeplassen.Han elsker å dusje og tar gjerne med seg noen leker inn i dusjen og blir der 1 time.

Eldstemann er 12, av og til kan han dusje hver dag av fri vilje, men noen ganger skjønner han overhodet ikke hvorfor han må dusje.

Skrevet

Å jøjje meg - min Plutt dusjer helst hver dag og skifter undertøy hver kveld før hun legger seg.

Mine skifter også undertøy hver dag, trøya kan gå to dager, men truse skiftes hver dag.

Gjest amparro
Skrevet

Jenta vår dusjer ca 2 ganger i uka og da vaskes håret også. Vi vasker henne da med klut. Hver morgen vaskes hun nedentil og får ny truse. Ansikt og hender vaskes også.

Beina blir vakset hver kveld nå på sommeren. Hun går så mye barbeint.

Skrevet

Mine på 4 og 6 bader ca. en gang i uken og dusjer ca. hver kveld. Jeg vasker dem, skrubbing behøves som regel ikke. Håret tar jeg et par ganger i uka. Hvis de ikke dusjer en kveld, blir det vaskeklut i ansikt, hender og nedentil.

Stakkars hud!

Eller er de virkelig så skittne at de må bades/dusjes så mye?

Skrevet

Mine dusjer iallefall annenhver dag. Nå når det er sommer blir det gjerne hver dag. Minsten er stort sett svart fra topp til tå etter en dag på lekeplassen.Han elsker å dusje og tar gjerne med seg noen leker inn i dusjen og blir der 1 time.

Eldstemann er 12, av og til kan han dusje hver dag av fri vilje, men noen ganger skjønner han overhodet ikke hvorfor han må dusje.

Tenker du ikke på huden?

Skrevet

Tenker du ikke på huden?

Hva mener du? Huden har ikke vondt av litt vann vel?

Skrevet

Stakkars hud!

Unger tåler vann :)

Skrevet

Tenker du ikke på huden?

Det er ike verre enn at de bader i havet hver dag - de står vel ikke og gnir seg med såper - unger tåler vann! -man skyller dem jo av.

Skrevet

Stakkars hud!

Jeg er 36 år og har stort sett dusjet både morgen og kveld i hele mitt voksne liv, kan ikke se at huden har tatt skade av det. Føler meg ikke vel hvis jeg ikke får dusjet, to ganger daglig er gjerne i meste laget da, men om morningen er jeg ikke våken før jeg har vært i dusjen, og om kvelden syns jeg det er deilig å ta en dusj før jeg legger meg.

Skrevet

Mine to på 7 og 11 dusjer og vasker håret to ganger i uka (vask nedentil litt oftere).

Ellers blir det ansiktsvask morgen og kveld, og håndvask flere ganger om dagen etter behov.

Skrevet

Hva mener du? Huden har ikke vondt av litt vann vel?

Den tørker fort ut når du vasker bort fettlaget på huden hver eneste dag

Skrevet

Den tørker fort ut når du vasker bort fettlaget på huden hver eneste dag

som sagt har jeg dusjet daglig så lenge jeg kan huske, men har aldri hatt tørr hud, det har ikke guttene heller....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...