Gå til innhold

vask av barn

Anbefalte innlegg

Gjest sånn er det
Skrevet

Stakkars hud!

Eller er de virkelig så skittne at de må bades/dusjes så mye?

Det brukes ikke mye såpe, så huden er fin. Denne dusje-/badehyppigheten er nå på sommeren, da. Ikke fullt så ofte om vinteren. Men ansikt, hender og stump er hver kveld, året rundt.

Skrevet

Det er ike verre enn at de bader i havet hver dag - de står vel ikke og gnir seg med såper - unger tåler vann! -man skyller dem jo av.

Selv om huden er avhengig av fuktighet, er vann faktisk en trussel mot hudbarrieren. Vann bryter ned fettstoffene, og da øker fordampningen og huden tørker ut. Såpe, sprit og løsningsmidler er enda verre.

Dette er sakset ut fra en side på nettet.

Gjest Rene og pene barn
Skrevet

Du trenger da vel ikke å skrubbe dem lyserosa for at de skal bli rene? Hva med å hjelpe dem med å vaske seg så de blir rene?

Kan dine barn vaske seg selv i underlivet når de er så små? Vasker de seg bak ørene og på halsen?

Æsj, jeg ville ikke ha overlatt kroppslig renhold til så små barn uten å ha en "finger med i spillet" selv.

Mine to (2,5 og 6) dusjer hver dag (ikke såpevask på hele kroppen hver dag), hårvask 1 gang pr. uke.

Skrevet

Den tørker fort ut når du vasker bort fettlaget på huden hver eneste dag

Man legger ikke sommerskitne barn i sengen vel? - svarte bein og sand helt inn i rompa? :) - jeg skyller av mine sommerbarn i alle fall, samme hva du sakser på internett! *s*

Skrevet

Har tre barn på nesten 5, og 6 og 8 år. De vasker "rumpa" hver dag, og så dusjer de hele seg pluss vasker håret ca 1 gang i uken. Da sjamponerer vi voksne, og såper inn kroppen. Eldstemann såper ofte inn kroppen selv, men håret tar jeg, for det synes jeg ikke han får helt rent på egenhånd. De to yngste pleier å bade, mens eldstemann er mest glad i å dusje. Eldstemann spiller fotball, og han dusjer når han har trent og spilt kamper osv, så for ham blir det nok ofte dusjing minst to ganger i uka, pluss altså den daglige "rumpedusjen"

Skrevet

Man legger ikke sommerskitne barn i sengen vel? - svarte bein og sand helt inn i rompa? :) - jeg skyller av mine sommerbarn i alle fall, samme hva du sakser på internett! *s*

Skylle av er ikke samme som dusjing i lengre tid

Skrevet

Har tre barn på nesten 5, og 6 og 8 år. De vasker "rumpa" hver dag, og så dusjer de hele seg pluss vasker håret ca 1 gang i uken. Da sjamponerer vi voksne, og såper inn kroppen. Eldstemann såper ofte inn kroppen selv, men håret tar jeg, for det synes jeg ikke han får helt rent på egenhånd. De to yngste pleier å bade, mens eldstemann er mest glad i å dusje. Eldstemann spiller fotball, og han dusjer når han har trent og spilt kamper osv, så for ham blir det nok ofte dusjing minst to ganger i uka, pluss altså den daglige "rumpedusjen"

"rumpedusj" du verden!

Skrevet

Skylle av er ikke samme som dusjing i lengre tid

Enig i det! :) - jeg bruker ikke stå mer enn 2 minutte ri dusejn selv - om jeg ikke barberer legger og sånn....

*s*

Skrevet

"rumpedusj" du verden!

Det er ikke en egen dusj altså :-) Vi plasserer unga i badekaret, og såper og dusjer både foran og bak :-) Eldstemann gjør dette selv naturligvis.

Skrevet

Minstemann bader i vasken, ofte! Han elsker vann. Eldstemann på sju hater å dusje, men vi tvinger ham til å dusje min 2, helst 3 ganger i uka.

Skrevet

Minstemann bader i vasken, ofte! Han elsker vann. Eldstemann på sju hater å dusje, men vi tvinger ham til å dusje min 2, helst 3 ganger i uka.

Eldstemann tvinges også til å vaske stumpen og tissetassen hver dag. (Vi prøver iallefall)

Skrevet

Jeg dusjer mine to minste selv tre - fire ganger i uka, avhengig av hvor varmt det er. Er det veldig varmt ute, dusjes de hver dag. De er seks og åtte år.

Hun eldste dusjer seg selv tre ganger i uka. Blir vel en ekstra gang nå, som svømminga starter opp igjen på skolen.

Skrevet

Guttungen (snart 5) vaskes med klut hver kveld på strategiske steder (ansikt, hender, rompe etc).

Bader 1-2 ganger i uka, da tar vi også hårvasken.

Skrevet

Jeg har tre barn på åtte, fem og ett år. Minsten bader kjapt i TummyTub-badekar hver kveld. Shampoo brukes vel annenhver dag. Hun har nemlig alltid grøt i håret...

De to eldste vasker ansiktet, rompa og hendene hver morgen og kveld. Annenhver dag dusjer de og vasker håret. Siden de har langt hår får de fortsatt hjelp til hårvasken. Tar tid å skylle ut shampooen.

Dusjing en gang pr uke synes jeg høres lite ut, men det er nå meg da ;-)

Skrevet

Jenta vår dusjer ca 2 ganger i uka og da vaskes håret også. Vi vasker henne da med klut. Hver morgen vaskes hun nedentil og får ny truse. Ansikt og hender vaskes også.

Beina blir vakset hver kveld nå på sommeren. Hun går så mye barbeint.

Oj, hehehe...

Måtte lese to ganger. Sperra øynene litt opp da jeg leste "beina blir VOKSET hver kveld".

;-)

Skrevet

Alle tre (1,4 og 6) vasker fjes, hender og rompe hver dag. Eldstemann gjør det som regel selv.

De dusjer eller bader (med hårvask) 1-2 ganger i uka.

Skrevet

12-åringen dusjer når hun finner det for godt selv. Og det holder i massevis, for å si det sånn...

De to små dusjer når det trengs, dvs dusj og hårvask 2-3 ganger i uka vinterstid, ellers vasker vi med klut.

Nå på sommeren dusjer de oftere, minimum annenhver dag.

Skrevet

6åringen min dusjer to ganger i uka, og vasker håret en gang i uka. Skrubbe henne gjør jeg ikke, det holder å vaske med såpe og skylle godt.

Nå om sommeren hender det hun er møkkete på beina etter endt lek, og da blir det ekstra dusj før hun legger seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...