nyca Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Jeg har en Honda Accord 1991 mod, som nå fjusker på speedometeret... Plutselig ligger den helt på null, og så funker den... Og så detter den rett ned igjen.. Kan det tyde på en brist i viren? 0 Siter
Goliath Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Uten at jeg vet helt sikkert på en såpass gammel bil, så tviler jeg på om det er en vaier der. Moderne (alt er relativt) biler har en føler/detektor i girkassen som detekterer omdreiningene på drivakselen og videresender det som et elektronisk signal til en enhet som styrer speedometeret. Så feilen kan i så fall mest sansynlig være en dårlig elektrisk kontakt ett eller annet sted, eller at detektoren er i ferd med å "ta kvelden". Det kan også være en feil ved styrekretsene i speedometeret, men det tror jeg er mindre sansynlig. Ta en telefon til et merkeverksted og spør der. Eventuelt (hvis du er hunnkjønn) møt opp personlig på verkstedet, se "dum og deilig ut" - så får du helt sikkert god hjelp der:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.