Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Honda Accord 1991 mod, som nå fjusker på speedometeret...

Plutselig ligger den helt på null, og så funker den... Og så detter den rett ned igjen.. Kan det tyde på en brist i viren?

Skrevet

Uten at jeg vet helt sikkert på en såpass gammel bil, så tviler jeg på om det er en vaier der.

Moderne (alt er relativt) biler har en føler/detektor i girkassen som detekterer omdreiningene på drivakselen og videresender det som et elektronisk signal til en enhet som styrer speedometeret.

Så feilen kan i så fall mest sansynlig være en dårlig elektrisk kontakt ett eller annet sted, eller at detektoren er i ferd med å "ta kvelden".

Det kan også være en feil ved styrekretsene i speedometeret, men det tror jeg er mindre sansynlig.

Ta en telefon til et merkeverksted og spør der. Eventuelt (hvis du er hunnkjønn) møt opp personlig på verkstedet, se "dum og deilig ut" - så får du helt sikkert god hjelp der:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...