Gå til innhold

Rørleggere - en ekstremt dum yrkesgruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry overskrifta, alle rørleggere (finnes de her???), men jeg blir så forbanna over arbeidsmetodene deres!

Senario: Det spruter vann inni benken, fra et rør. Du ringer rørleggeren, og forteller nøyaktig hvor det spruter vann fra. Rørleggeren sier "Åja, der skulle det vært en plugg - det må vi ha glemt. Vi kommer."

Rørleggeren kommer, blir presentert for problemet og sier: "Jepp, der mangler det plugg. Den må jeg reise til lageret/butikken for å hente."! Er det føkkings mulig???? Jeg mener - den samme rørleggeren har vært hos deg og installert hele røropplegget for en snau måned siden, også klarer han ikke å finne ut slikt på forhånd????

Har masse slike eksempler - man ringer, forklarer problemet, får klar oppfatning av at rør-mannen forstår hva du snakker om, og når han kommer må han ut igjen og hente deler!

Hva ER det med rørleggere???

Skrevet

Kanskje de ikke hadde putta et kronestykke i rompesprekken hans på en stund. :D Må gjøres med jevne mellomrom, må vite.

Skrevet

Jeg vet - har akkurat samme erfaring. Vi "bygde" hus for noen få år siden (dvs noen gjorde det for oss!), og den eneste håndverkeren vi hadde problemer med var rørleggeren (eller rørleggerfirmaet, flere personer). Det virker som at det er en veldig ukultur i bransjen, hører mange som er misfornøyde nettopp med rørleggere...

Vår klarte å montere veggmontert klosett uten å feste det skikkelig, slik at de måtte tilbake etter en tid, rive halve veggen (med fliser og alt...) for å komme til og skru fast den rammekonstruksjonen til toalettet som er inne i veggen. Mens dette ble gjort fikk vi satt inn et helt vanlig toalett på det som skal bli vårt bad nr 2 i annen etasje (som foreløpig står tomt det rommet, i påvente av lottogevinst eller bare litt romsligere økonomi...). Røropplegg inn til dette rommet er forberedt, så det var en smal sak å montere dette toalettet. Burde i alle fall være det. Men tror du ikke de klarte å forårsake en lekkasje pga dårlig montering der. Og det var selvsagt kloakk ut, og ikke vann-inntaket som lakk... :-(

Og det var bare ETT eksempel, det var flere ting underveis i byggeperioden også, som var helt hårreisende...

Skrevet

Da vi bygget hytten for fire år siden, var det bare rørleggeren so skapte problemer..

- Han fant ikke nøkkelen som vi hadde lagt på et avtalt sted, så han knuste et vindu for å komme seg inn

- Da han monterte armaturet til dusjen, "måtte" han knuse noen fliser først...

Attpåtil skrøt han av at han hadde vunnet alle rettsakene mot seg, fantastisk!!

mvh

Skrevet

Kanskje de ikke hadde putta et kronestykke i rompesprekken hans på en stund. :D Må gjøres med jevne mellomrom, må vite.

*LOL*

Trekk-opp-rørlegger!!

Skrevet

Da vi bygget hytten for fire år siden, var det bare rørleggeren so skapte problemer..

- Han fant ikke nøkkelen som vi hadde lagt på et avtalt sted, så han knuste et vindu for å komme seg inn

mvh

"Attpåtil skrøt han av at han hadde vunnet alle rettsakene mot seg, fantastisk!!"

Ja, det var jo lurt å skryte av det tilo kundene sine!! *ha ha*

Skrevet

mvh

Å herregud... Slike burde man egentlig henge ut med fullt navn!

Skrevet

Jeg vet - har akkurat samme erfaring. Vi "bygde" hus for noen få år siden (dvs noen gjorde det for oss!), og den eneste håndverkeren vi hadde problemer med var rørleggeren (eller rørleggerfirmaet, flere personer). Det virker som at det er en veldig ukultur i bransjen, hører mange som er misfornøyde nettopp med rørleggere...

Vår klarte å montere veggmontert klosett uten å feste det skikkelig, slik at de måtte tilbake etter en tid, rive halve veggen (med fliser og alt...) for å komme til og skru fast den rammekonstruksjonen til toalettet som er inne i veggen. Mens dette ble gjort fikk vi satt inn et helt vanlig toalett på det som skal bli vårt bad nr 2 i annen etasje (som foreløpig står tomt det rommet, i påvente av lottogevinst eller bare litt romsligere økonomi...). Røropplegg inn til dette rommet er forberedt, så det var en smal sak å montere dette toalettet. Burde i alle fall være det. Men tror du ikke de klarte å forårsake en lekkasje pga dårlig montering der. Og det var selvsagt kloakk ut, og ikke vann-inntaket som lakk... :-(

Og det var bare ETT eksempel, det var flere ting underveis i byggeperioden også, som var helt hårreisende...

Fantastisk!

Vi pusset opp hele kjøkkenet, og det var bare rørleggeren hos oss også som var slitsom. Orker bare ikke fortelle hele historien, den er lang og håpløs, men det "beste" av alt er at de nå mener vårt problem er at vi har valgt feil løsninger. Løsningene har ikke VI valgt, de var her på forhånd for å velge riktige løsninger!

Skrevet

*Leter-fram-kronestykker-mens-jeg-venter-på-rørleggeren*

Takk for tipset!

Skrevet

Han vil kanskje bare ha en anledning til å besøke deg en tredje gang? ;)

Skrevet

mvh

hehe, utrolig :)

mil1365380270
Skrevet

De er ikke dumme i det hele tatt! De holder på sånn, og enda er folk takknemlige når de endelig dukker opp, og i tillegg serverer dem en feit regning ;-)

Skrevet

hehe, utrolig :)

Hei forresten! Lenge siden jeg har sett deg! *S*

Skrevet

Rørlegger la om rørene opp til kjøkkenet (bl.a) i forb. med ombygging til nytt bad/ny gang, vel, kalder enn minus 3 så fraus vatnet opp til kjøkkenet, skjedde 7 ganger i vinter. Han har lagt de nye rørene slik at de blir eksponert for kulde. Det er aldeles ufattelig, fagutdanna rørlegger, finne på noe sånt???? Han kunne jeg ha kverka altså.

Skrevet

Hei forresten! Lenge siden jeg har sett deg! *S*

Heia. Ferie/reise.

Står til med 'morosan'?

Skrevet

Han vil kanskje bare ha en anledning til å besøke deg en tredje gang? ;)

TREDJE? Det er sikker tur nr. 38, og tro meg - jeg er verken hyggelig eller sjarmerende når de kommer!

Når vi holdt på med kjøkkenoppussinga var jeg til slutt så sint når jeg ringte og klagde, at de sendte konsekvent en ung, søt gutt - som skulle bli lærling etterhvert... Og han kunne jeg jo ikke la raseriet mitt gå utover, stakkars...

Skrevet

Jepp, og så må du betale for kjøretid til og fra butikken. Kjeltringer er de!

Skrevet

Rørlegger la om rørene opp til kjøkkenet (bl.a) i forb. med ombygging til nytt bad/ny gang, vel, kalder enn minus 3 så fraus vatnet opp til kjøkkenet, skjedde 7 ganger i vinter. Han har lagt de nye rørene slik at de blir eksponert for kulde. Det er aldeles ufattelig, fagutdanna rørlegger, finne på noe sånt???? Han kunne jeg ha kverka altså.

Igjen - fantastisk!

Antar du har snakket med dem - i stor-bokstav-form?

Skrevet

Jepp, og så må du betale for kjøretid til og fra butikken. Kjeltringer er de!

Ikke faen om jeg betaler 50 øre engang for dette - det er ren reklamasjon!

Sist de var her fikk vi faktisk penger av dem til slutt - etter endel krangling, riktignok - for tort og svie og ødelagte vegger i kjelleren. Skulle bare mangle!

Drittstøvler!

Skrevet

Heia. Ferie/reise.

Står til med 'morosan'?

*ler* det var en artig variant! :-)

Har det bare bra, bortsett fra at jeg selvsagt brude gjort helt andre ting enn å henge rundt på DOL! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...