Gå til innhold

Rørleggere - en ekstremt dum yrkesgruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt andre erfaringer med rørleggere enn deg tydeligvis. Man må velge sine samarbeidspartnere med omhu!

Men jeg hadde sikkert blitt utrolig irritert dersom de ikke hadde nok oversikt til å ha med riktig plugg når de selv hadde montert røret!

Skrevet

Jeg har helt andre erfaringer med rørleggere enn deg tydeligvis. Man må velge sine samarbeidspartnere med omhu!

Men jeg hadde sikkert blitt utrolig irritert dersom de ikke hadde nok oversikt til å ha med riktig plugg når de selv hadde montert røret!

Vi trodde jo liksom vi gjorde et scoop, vi da, med det firmaet der. De ble varmt anbefalt av kjøkkenleverandøren med ordene "Vi kan jo ikke anbefale noen folk ikke blir fornøyd med, det går ut over oss også, det!".

Jeg skjønner jo med min ringe hjerne at alle rørleggere ikke er like, men jammen er det mange av dem som gjør mye rart! Kanskje andre yrkesgrupper også har sine svakheter, men at vi legger ekstra godt merke til det når rørleggeren driter seg ut - bokstavelig talt?!

Skrevet

hehe, utrolig :)

Kanskje de heller burde gjøre som Kurt'n, begynne å synge :o)

Skal forresten på konsert med ham i dag jeg, han skal varme opp for Anastacia

Skrevet

Vi trodde jo liksom vi gjorde et scoop, vi da, med det firmaet der. De ble varmt anbefalt av kjøkkenleverandøren med ordene "Vi kan jo ikke anbefale noen folk ikke blir fornøyd med, det går ut over oss også, det!".

Jeg skjønner jo med min ringe hjerne at alle rørleggere ikke er like, men jammen er det mange av dem som gjør mye rart! Kanskje andre yrkesgrupper også har sine svakheter, men at vi legger ekstra godt merke til det når rørleggeren driter seg ut - bokstavelig talt?!

Jeg har jobbet en del år i byggebransjen, og synes vel ikke rørleggerne er fullt så ille som du sier. Men jeg er jo av de som mener at de fleste håndtverkere er glupere enn de fleste akademikere. Den oppfatningen fikk jeg etter noen år på Blindern!

Skrevet

Jeg hørt'n i går - fordi værtrekken sto riktig vei, var ikke på konserten, da.

Hørtes bra ut det jeg fikk med meg, i alle fall!

Skrevet

Jeg har jobbet en del år i byggebransjen, og synes vel ikke rørleggerne er fullt så ille som du sier. Men jeg er jo av de som mener at de fleste håndtverkere er glupere enn de fleste akademikere. Den oppfatningen fikk jeg etter noen år på Blindern!

He-he, det kan være noe i det, ja!

Men nå har figuren forsvunnet fra hjemmet mitt, og alt er fryd og gammen igjen. Venter bare på fakturaen som de sikkert sender, så da får vi vel enda en ny runde med krangling...

Skrevet

*LOL*

Trekk-opp-rørlegger!!

Pøsj. Alle rørleggere har da rørleggersprekk for kronestykkene? Ikke mye behov for opptrekk der, nei, det er bare å legge penga i sprekken så snart de bøyer seg ned. *flirer*

Skrevet

Håper du får flott kveld!

Skrevet

*ler* det var en artig variant! :-)

Har det bare bra, bortsett fra at jeg selvsagt brude gjort helt andre ting enn å henge rundt på DOL! ;-)

Bra at du har det bra - tydeligvis også på dol :)

Skrevet

TREDJE? Det er sikker tur nr. 38, og tro meg - jeg er verken hyggelig eller sjarmerende når de kommer!

Når vi holdt på med kjøkkenoppussinga var jeg til slutt så sint når jeg ringte og klagde, at de sendte konsekvent en ung, søt gutt - som skulle bli lærling etterhvert... Og han kunne jeg jo ikke la raseriet mitt gå utover, stakkars...

Uff, det var voldsomt. Har du prøvd å prate med noen litt høyere oppe i systemet?

Skrevet

Jeg skjønner at du har vært uheldig, men det finnes flinke rørleggere - innimellom.

Vi har funnet et firma som riktignok holder til noen mil unna. De har vi vært veldig fornøyde med - så vi går tilbake dit hver gang.

De har riktignok klart å gjøre standard-blunderne som å støpe badegulv med fall bort fra sluket og å få skade på badekaret de skulle levere osb. Men det som er så bra med dem, er at det går an å klage i etterkant. De kom raskt og skiftet badekar. Når det gjaldt badgulvet kom vi frem til minnelig ordning uten krangel. I stedet for å slå opp igjen badgulvet så fikk et kvalitets dusjkammer meget billig, dermed gjorde det ikke noe at vannet rant feil veg.

Skrevet

Uff, det var voldsomt. Har du prøvd å prate med noen litt høyere oppe i systemet?

Jada, nå har vi fått beskjed om å kun forholde oss til eieren av firmaet. Men hva hjelper det, da, når de (igjen) sender en av disse halvtomsingene???!

Skrevet

Jo takk du.

For noen år siden bygde vi på huset og laget nytt bad. Jeg gikk da på skole i en annen by, så jeg var bare hjemom i helgene. Da jeg kom hjem en helg, så hadde rørleggeren lagt opp rørene til vask og dusjkabinett o.l. Da fikk jeg se at uttakene til vannet i dusjkabinettet sto midt på veggen.

"Skal det være sånn", spurte jeg samboeren. Det dusjkabinettet vi hadde valgt hadde nemlig uttak for vann i hjørnet! Hvis det hadde stått sånn som de hadde lagt opp vannet, så hadde vi sett rørene gjennom glasset til dusjkabinettet.

Til alt overmål var det hos den forretningen vi hadde kjøpt dusjkabinettet også! Takk og pris at jeg oppdaget det før det ble lagt flis!

Skrevet

Huff og huff. Jeg har litt delte erfaringer.

Jeg bestilte rørlegger til å legge opp utevann, han var og så på og kom med prisoverslag. Det var det eneste. Etter å ha gjort tre avtaler med han om når han skulle dukke opp, ga jeg opp. jeg lot det skure å gå uten vann helt til våren igjen, da bestilte jeg annen rørlegger. Denne kom som avtalt og la opp vannet, men neste vinter frøs det selv om jeg hadde tappet kranene.

Ringte på våren igjen og ba dem komme å se på det, de kom som avtalt og fant nok ut at de hadde gjort en blunder i utgangspunktet. Etter at rørleggeren hadde reist igjen fikk jeg en SMS hvor det stod: Du får ingen regning på dette! hehe

En annes sak var opplegget i kjøkkenbenken. Fikk montert avfallskvern, først i feil vask, men det rettet de på mitt forlangende. Noe annet var at avløpet fra denne kvernen tettet seg hele tiden. Fikk rørleggeren til å korrigere opplegget, men det hele ble nesten verre. men nå funker det etter at jeg sjøl har vært rørlegger og lagt det om!

Skrevet

Huff og huff. Jeg har litt delte erfaringer.

Jeg bestilte rørlegger til å legge opp utevann, han var og så på og kom med prisoverslag. Det var det eneste. Etter å ha gjort tre avtaler med han om når han skulle dukke opp, ga jeg opp. jeg lot det skure å gå uten vann helt til våren igjen, da bestilte jeg annen rørlegger. Denne kom som avtalt og la opp vannet, men neste vinter frøs det selv om jeg hadde tappet kranene.

Ringte på våren igjen og ba dem komme å se på det, de kom som avtalt og fant nok ut at de hadde gjort en blunder i utgangspunktet. Etter at rørleggeren hadde reist igjen fikk jeg en SMS hvor det stod: Du får ingen regning på dette! hehe

En annes sak var opplegget i kjøkkenbenken. Fikk montert avfallskvern, først i feil vask, men det rettet de på mitt forlangende. Noe annet var at avløpet fra denne kvernen tettet seg hele tiden. Fikk rørleggeren til å korrigere opplegget, men det hele ble nesten verre. men nå funker det etter at jeg sjøl har vært rørlegger og lagt det om!

Kverna er nok litt av problemet for oss også, men det er litt fordi de "glemte" å informere oss skikkelig til å begynne med.

Jeg blir forresten mer og mer sikker på at de er en sær gruppe mennesker, de som blir rørleggere!

Skrevet

Jo takk du.

For noen år siden bygde vi på huset og laget nytt bad. Jeg gikk da på skole i en annen by, så jeg var bare hjemom i helgene. Da jeg kom hjem en helg, så hadde rørleggeren lagt opp rørene til vask og dusjkabinett o.l. Da fikk jeg se at uttakene til vannet i dusjkabinettet sto midt på veggen.

"Skal det være sånn", spurte jeg samboeren. Det dusjkabinettet vi hadde valgt hadde nemlig uttak for vann i hjørnet! Hvis det hadde stått sånn som de hadde lagt opp vannet, så hadde vi sett rørene gjennom glasset til dusjkabinettet.

Til alt overmål var det hos den forretningen vi hadde kjøpt dusjkabinettet også! Takk og pris at jeg oppdaget det før det ble lagt flis!

Det hadde jo blitt stilig, ja...

Kanskje løsningen er at man utdanner seg til rørlegger sjøl og dermed kan stå over dem og kontrollere hele tiden?

Men på en annen side, kunne man dette sjøl ville man vel ikke ringt etter noen andre... (Hm, omskolering er kanskje ikke så dumt?)

Gjest Persille
Skrevet

Det var jo ikke dumt i det hele tatt - tvert imot supersmart!

Nå kan han jo fakturere deg for kjøring frem og tilbake to ganger, to påbegynte timer og ikke minst telefonsamtalen også :)

Og ikke glem km og evnt. bomring...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...