Gjest lurulf Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Langt hår forbinder du med 40+?? De aller fleste klipper seg vel før de blir 40. Jeg har forøvrig rundet 30. "...................................." De mennene jeg kjenner som har langt hår nå, er faktisk over 40. Men det blir stadig færre av dem... Den siste som klipte seg kort var ansatt i barnehagen til sønnen min. Det var en stund jeg lurte på hvorfor poden stadig ville ha strikk i håret sitt (han hadde så kort hår at det var vanskelig å få festet dem), helt til det gikk opp for meg at hans yndlings barnehageonkel hadde hestehale. Rundet 30 - da begynner du jo å bli voksen, jo 0 Siter
kaffepiken Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Ja, sånn har jeg det også! Og så svinser det rundt freshe og perfekt sminkede frisører på alle kanter, det hjelper ikke på akkurat ;o) Jeg blir veldig uselvstendig med en gang jeg setter meg i en frisørstol. Har latt meg overtale til helt vanvittig hårfrisyre et par ganger og er derfor litt nervøs hver gang jeg skal klippes, men det må jo til. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 De mennene jeg kjenner som har langt hår nå, er faktisk over 40. Men det blir stadig færre av dem... Den siste som klipte seg kort var ansatt i barnehagen til sønnen min. Det var en stund jeg lurte på hvorfor poden stadig ville ha strikk i håret sitt (han hadde så kort hår at det var vanskelig å få festet dem), helt til det gikk opp for meg at hans yndlings barnehageonkel hadde hestehale. Rundet 30 - da begynner du jo å bli voksen, jo Folk har det med å legge spesielle egenskaper, meninger, politiske syn etc. på folk basert på utseendet. Jeg som har langt hår, og som regel går med det i hestehale, må jo selvfølgelig være politisk rød (?). Nei, jeg er ikke det. Iom. at jeg også har ganske langt fippskjegg, så må jeg minst være medlem av en MC-klubb som skulle ønske de var Bandidos eller Hells Angels. O.s.v. Jeg har sluttet å irritere meg over slikt - nå ler jeg bare av folks trangsynthet. "...................................." 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Folk har det med å legge spesielle egenskaper, meninger, politiske syn etc. på folk basert på utseendet. Jeg som har langt hår, og som regel går med det i hestehale, må jo selvfølgelig være politisk rød (?). Nei, jeg er ikke det. Iom. at jeg også har ganske langt fippskjegg, så må jeg minst være medlem av en MC-klubb som skulle ønske de var Bandidos eller Hells Angels. O.s.v. Jeg har sluttet å irritere meg over slikt - nå ler jeg bare av folks trangsynthet. "...................................." Har du noengang prøvd å ta permanent? Da jeg var student hadde en medstudent nydelig, langt, krøllet hår. Det var så flott at jeg stadig måtte klappe på det. Tidligere var jeg veldig svak for menn med langt hår (spesielt når de hadde det hengende løst). Men jeg endte opp med å fri til en mann med veldig kort hår Med langt hår og flippsjegg ligner du muligens Frank Zappa? Jeg er enig i at det er lett å dømme noen etter utseende. Selv blir jeg litt skeptisk overfor personer med svære, synlige tatoveringer. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Har du noengang prøvd å ta permanent? Da jeg var student hadde en medstudent nydelig, langt, krøllet hår. Det var så flott at jeg stadig måtte klappe på det. Tidligere var jeg veldig svak for menn med langt hår (spesielt når de hadde det hengende løst). Men jeg endte opp med å fri til en mann med veldig kort hår Med langt hår og flippsjegg ligner du muligens Frank Zappa? Jeg er enig i at det er lett å dømme noen etter utseende. Selv blir jeg litt skeptisk overfor personer med svære, synlige tatoveringer. "Med langt hår og flippsjegg ligner du muligens Frank Zappa?" Ikke heeeeelt samme 70-talls frisyren, kanskje :-) "Selv blir jeg litt skeptisk overfor personer med svære, synlige tatoveringer." Så du blir skeptisk hvis du ser meg i bar overkropp, med norønne mønstre over overkroppen, skuldrene og overarmene? :-) "..................................." 0 Siter
amber sun Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Har du noengang prøvd å ta permanent? Da jeg var student hadde en medstudent nydelig, langt, krøllet hår. Det var så flott at jeg stadig måtte klappe på det. Tidligere var jeg veldig svak for menn med langt hår (spesielt når de hadde det hengende løst). Men jeg endte opp med å fri til en mann med veldig kort hår Med langt hår og flippsjegg ligner du muligens Frank Zappa? Jeg er enig i at det er lett å dømme noen etter utseende. Selv blir jeg litt skeptisk overfor personer med svære, synlige tatoveringer. "Selv blir jeg litt skeptisk overfor personer med svære, synlige tatoveringer. " Men det kommer vel an på hvordan personen er. Det er vel ikke tatoveringene i seg selv som gjør at en blir skeptisk til en person, vel? Vet om flere hyggelige, helt vanlige menn med store tatoveringer jeg. De blir ikke plutselig skumle menn på grunn av tatoveringene. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 "Selv blir jeg litt skeptisk overfor personer med svære, synlige tatoveringer. " Men det kommer vel an på hvordan personen er. Det er vel ikke tatoveringene i seg selv som gjør at en blir skeptisk til en person, vel? Vet om flere hyggelige, helt vanlige menn med store tatoveringer jeg. De blir ikke plutselig skumle menn på grunn av tatoveringene. Naturligvis kommer det an på hvordan personen er. Jeg utrykte meg nok litt klønete. Det jeg mente var førsteinntrykket. Jeg er blir litt reservert overfor nye personer med svære tatoveringer. Om noen jeg kjenner går hen og tatoverer seg, så endrer ikke det intrykket mitt av dem. Fordommer? Javisst. Men jeg er i det minste klar over det selv... 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 "Med langt hår og flippsjegg ligner du muligens Frank Zappa?" Ikke heeeeelt samme 70-talls frisyren, kanskje :-) "Selv blir jeg litt skeptisk overfor personer med svære, synlige tatoveringer." Så du blir skeptisk hvis du ser meg i bar overkropp, med norønne mønstre over overkroppen, skuldrene og overarmene? :-) "..................................." "Så du blir skeptisk hvis du ser meg i bar overkropp, med norønne mønstre over overkroppen, skuldrene og overarmene? :-)" Er nok fare for det, ja Du får ile til og fortelle at det er Prozak som er sjult under all kamuflasjen, så går det nok bra likevel! 0 Siter
zapata Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Ja, det spurte jeg faktisk mannen min om etter et frisørbesøk en gang. Han sa jeg var myyyye penere i virkeligheten enn i frisørspeilet. Kan man stole på mannfolka i sånne saker tro? ;-) Man er helt prisgitt å stole på sin egen mann, har jeg funnet ut! Litt skummelt og, å stole så fælt på noen, men når han sier jeg er bra, så må jeg vel være det da, for ham i det minste! Takk og lov at vi har de gode ektemennene til å bekrefte vår verdi, når vårt usikre selvbilde jager oss som verst ;-) (Mitt usikre selvbilde altså, indikerer ikke at du eller andre nødvendigvis har det...) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Man er helt prisgitt å stole på sin egen mann, har jeg funnet ut! Litt skummelt og, å stole så fælt på noen, men når han sier jeg er bra, så må jeg vel være det da, for ham i det minste! Takk og lov at vi har de gode ektemennene til å bekrefte vår verdi, når vårt usikre selvbilde jager oss som verst ;-) (Mitt usikre selvbilde altså, indikerer ikke at du eller andre nødvendigvis har det...) Du har nok rett i det, ja Jeg har merket at mannen min synes jeg er fin uansett, så da er det liksom noe som skurrer da. Heldigvis har jeg tre jenter og de to eldste på fem og åtte år er dønn ærlige. Noen ganger ganske greit det også ;-) 0 Siter
Gjest Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Ah, trodde det bare var meg. Jeg ser også helvete ut i frisørspeilet. Alt forandrer seg. Nesa. Munnen. Ørene. Håret. Men det siste skulle kanskje bare mangle. Hehe 0 Siter
amber sun Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Du har nok rett i det, ja Jeg har merket at mannen min synes jeg er fin uansett, så da er det liksom noe som skurrer da. Heldigvis har jeg tre jenter og de to eldste på fem og åtte år er dønn ærlige. Noen ganger ganske greit det også ;-) "og de to eldste på fem og åtte år er dønn ærlige. " Ja, det er greit med svar fra ærlige barn også. Og jeg må jo innrømme at når jeg får som kommentar fra 6åringen at "Nå ligner du på tante, mamma!", så _vet_ jeg at antrekk/styling er bankers, hehe. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 "og de to eldste på fem og åtte år er dønn ærlige. " Ja, det er greit med svar fra ærlige barn også. Og jeg må jo innrømme at når jeg får som kommentar fra 6åringen at "Nå ligner du på tante, mamma!", så _vet_ jeg at antrekk/styling er bankers, hehe. Akkurat det samme sier femåringen til meg når jeg er fin: "Åh, nå ligner du på tante X" som da er søstra mi. Hun er nemlig alltid like fin :-) 0 Siter
amber sun Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Akkurat det samme sier femåringen til meg når jeg er fin: "Åh, nå ligner du på tante X" som da er søstra mi. Hun er nemlig alltid like fin :-) Det er kjekt å bli sammenlignet med søstre som alltid er fine (og i mitt tilfelle er 8 år yngre enn meg, hehe) 0 Siter
Osiris Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 jeg tror bestemt at de som innreder frisørsalonger ondsinnete mennesker som bevisst bruker lysrør med blåhvite lys for å få oss alle til å se bleke ut. Dette blåhvite lyset gjør også at alle røde blodårer, enhver liten kviseprikk syns veldig godt og lyser i mot deg fra det ekle digre speilet. Når man da i tillegg er ikledd et digert plastforkle og hvitt halsbånd så er det bare å gi opp. Det er umulig å se frisk og elegant ut. Jeg legger heller an på å ha en gi faen holdning når jeg er hos frisør. Det er jo bare lyset og plastikkforkle og det at vi sitter der med vått flatt hår som gjør at vi kjenner oss sjabby og nysentrifugerte. Vi er fine når vi er kommet ut på gata. ) 0 Siter
amber sun Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 jeg tror bestemt at de som innreder frisørsalonger ondsinnete mennesker som bevisst bruker lysrør med blåhvite lys for å få oss alle til å se bleke ut. Dette blåhvite lyset gjør også at alle røde blodårer, enhver liten kviseprikk syns veldig godt og lyser i mot deg fra det ekle digre speilet. Når man da i tillegg er ikledd et digert plastforkle og hvitt halsbånd så er det bare å gi opp. Det er umulig å se frisk og elegant ut. Jeg legger heller an på å ha en gi faen holdning når jeg er hos frisør. Det er jo bare lyset og plastikkforkle og det at vi sitter der med vått flatt hår som gjør at vi kjenner oss sjabby og nysentrifugerte. Vi er fine når vi er kommet ut på gata. ) "Dette blåhvite lyset gjør også at alle røde blodårer, enhver liten kviseprikk syns veldig godt og lyser i mot deg fra det ekle digre speilet. Når man da i tillegg er ikledd et digert plastforkle og hvitt halsbånd så er det bare å gi opp. Det er umulig å se frisk og elegant ut. " Stemmer det. Men er det ikke litt rart at det er sånn, i og med at vi går til frisøren for å bli finere - og så ser man støgg ut uansett hvor fint de har fiksa på håret? Snakk om å gi folk dårlig selvtillit... Jeg har forøvrig også begynt å i det minste prøve på en gi-faen-holdning når jeg er hos frisøren, og heller nistirre på enten det som blir gjort med håret, eller i ukebladet, istedenfor å fortvile over hvor bleik og prikkete ansiktshuden er... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Det er kjekt å bli sammenlignet med søstre som alltid er fine (og i mitt tilfelle er 8 år yngre enn meg, hehe) Åtte år yngre!? *imponert* Jaja, tre år yngre er ikke så verst det heller da ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.