Gå til innhold

ARGHHHH! Jævla dustete parkeringsbot!

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Sent på kvelden i går kjørte jeg opp til butikken for å handle. Det var ingen på parkeringsplassen, så jeg svingte inn på den første og beste.

Da jeg kom ut, hadde jeg fått bot for å stå på handicapplass. Og ganske riktig, det sto et merkelig lite skilt med "reservert for handicappede" D

Det fantes ikke noe vanlig blått "reservert for handicappede"-skilt, det var ikke påmalt handicappet-symbol på asfalten på plassen og plassen var heller ikke gjordt større for å signalisere at dette er en plass reservert for handicappede. Skiltet hadde heller ikke den vanlig blå fargen..

I tilleg til dette, så burde det være lett å se at det aldri var min hensikt å parkere på en HC Pass. Det var en helt tom parkeringsssplass, men ingen andre biler!!!

Jeg jeg sto overhodet ikke i veien for noen, hverken handicappede eller andre!!

Er det mulig? Tror dere jeg har noen sjans for å slippe å betale denne idiotiske og hevngjerrige bota???

Skrevet

Jeg synes aldri synd på folk som får parkeringsbot når de står på handicapplass.

Men er denne plassen forskriftsmessig merket? Hør med trafikketaten eller noe sånt.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg synes aldri synd på folk som får parkeringsbot når de står på handicapplass.

Men er denne plassen forskriftsmessig merket? Hør med trafikketaten eller noe sånt.

Jeg har allerede begynt den frustrerende prosessen ved å ringe til kommunen for å finne noen jeg kan spørre.

Har til nå blitt satt over fire ganger... Og nå er det opptatt!

Jeg burde vel bare gi opp og betale, men det er 700 kroner og særdeles urimelig bot syntes jeg.

Skrevet

Prøv denne:

"Deres krav om gebyr pålydende sånnogsånn avvises pga mangelfull skilting i hht forskrifter gitt med hjemmel i vegtrafikkloven"

Sjekk også om kravet er falsk. Stemmer telefonnr/kontonummer?

Gjest du må nok betale
Skrevet

Jeg har allerede begynt den frustrerende prosessen ved å ringe til kommunen for å finne noen jeg kan spørre.

Har til nå blitt satt over fire ganger... Og nå er det opptatt!

Jeg burde vel bare gi opp og betale, men det er 700 kroner og særdeles urimelig bot syntes jeg.

Du må nok betale den, for du parkerte tross alt på en handikap-plass. Selv om det ikke var andre biler der så har ikke det noe å si. Men du kan jo prøve...

Skrevet

Det nytter å klage! Skriv brev, ikke ring. Begrunn med manglende skilting. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...