Gå til innhold

parfyme

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpe meg ny parfyme..Noen som har gode forslag?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

12

• laguna1365380434

12

• Mary Poppins

7

• Lips1365380508

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tips: Gå til et parfymeri og prøv ulike parfymer på deg selv. Det er vanskelig å tipse om parfymer fordi de lukter forskjellig etter hvem som har dem på seg. Ikke ta mer enn to ulike parfymer på en gang, en på hvert håndledd. Så kan du lukte på dem utover dagen og kjenne hvordan den utvikler seg på deg.

Lykke til. :)

laguna1365380434
Skrevet

Mine favoritter og gjengangere er i hvertfall : Paris fra YSL, Sun moon stars fra lagerfeld, og jadore fra Dior.

Prøve?

:-)

Lips1365380508
Skrevet

Har helt dilla på parfymer. har 8 stk. Den siste jeg kjøpte var Paco Rabanne - "Ultra violet" ;) Den er ganske mild og god, men varer lenge.

Men er stor fan av Gucci - "rush 2" også. Den er også mild, men varer ikke så lenge som Ultra violet.

Lips1365380508
Skrevet

Mine favoritter og gjengangere er i hvertfall : Paris fra YSL, Sun moon stars fra lagerfeld, og jadore fra Dior.

Prøve?

Det er mange som liker Jadore, men jeg syns den er så syrlig på en måte... Liker mer milde jeg da.

laguna1365380434
Skrevet

Det er mange som liker Jadore, men jeg syns den er så syrlig på en måte... Liker mer milde jeg da.

Ja? jeg er litt paryme bombastisk..Liker de søte, tunge og romantiske liksom..

Liker IKKE friske og sporty!

Men det er joså heelt forskjellig hvordan folk kler de forskjellige duftene. En parfyme kan matche en supergodt, og være helt feil igjen på en annen..

Enig med deg i at det er et minus med Jadore at den er så poppis. Men den er jo så goood!

Skrevet

Men det er joså heelt forskjellig hvordan folk kler de forskjellige duftene. En parfyme kan matche en supergodt, og være helt feil igjen på en annen..

Enig med deg i at det er et minus med Jadore at den er så poppis. Men den er jo så goood!

jeg og elsker tunge,sensuelle og søte parfymer .. Dior Addict,Organza,Kingdom(alexander mcqueen,trouble(boucheron)..er superdigge :-)

laguna1365380434
Skrevet

jeg og elsker tunge,sensuelle og søte parfymer .. Dior Addict,Organza,Kingdom(alexander mcqueen,trouble(boucheron)..er superdigge :-)

Takk for tips! Der var det flere jeg ikke har prøvd! :-)

Får stikke ned på sjappa og boltre meg i godluktene en dag..Mmmm!

Lips1365380508
Skrevet

Ja, det er sant. Avhenger av hudduften på hver og enkelt sikkert. Jeg liker de milde, som går i ett med huden, slik at det ikke dufter FOR mye,men blir en fin blanding. Merker godt at de tunge og sterke jeg har, blir skjelden brukt, men slike tunge skal ikke brukes om sommeren heller. De er mer beregnet for vinteren da =)

Skrevet

Takk for tips! Der var det flere jeg ikke har prøvd! :-)

Får stikke ned på sjappa og boltre meg i godluktene en dag..Mmmm!

men jadore er jo også en favoritt :-) den er en stayer i parfymesamlingen min..har 40 stk..har helt dilla:-)

Skrevet

Tips: Gå til et parfymeri og prøv ulike parfymer på deg selv. Det er vanskelig å tipse om parfymer fordi de lukter forskjellig etter hvem som har dem på seg. Ikke ta mer enn to ulike parfymer på en gang, en på hvert håndledd. Så kan du lukte på dem utover dagen og kjenne hvordan den utvikler seg på deg.

Lykke til. :)

Jeg bruker Dior's Eau de Svelte veldig mye, det er ikke akkurat en parfyme, mer en kroppsspray, kan brukes overalt, og den lukter sååå nydelig, har brukt den siden den kom på markedet og blir aldri lei.

Og menn elsker den, har fått mange komplimenter for den... Både fra kjente og ukjente. Absolutt verdt å prøve..

Man kan også bruke den i sol.

Skrevet

Ja det er sant. J'adore lukter sinnsykt godt på venninnen min, men på meg er den fæl...

Samme gjelder Tresor som var så populær da jeg var yngre, hadde så lyst på den, men kunne ikke bruke den for den var ikke god på meg...

Gjest Parfymella
Skrevet

Hvor gammel er du? En forsiktig parfyme som jeg aldri blir lei er NOA fra Cacharel :-)

Skrevet

Hvor gammel er du? En forsiktig parfyme som jeg aldri blir lei er NOA fra Cacharel :-)

jeg er 23

Skrevet

Bruker WEEKEND Burberry London.

Burberry London er også god, men jeg synes Weekend versjonen er bedre.

laguna1365380434
Skrevet

men jadore er jo også en favoritt :-) den er en stayer i parfymesamlingen min..har 40 stk..har helt dilla:-)

Ikke dårlig! Jeg har vel ca 7-8, men det er bare tre av de jeg stadig vender tilbake til..

Jeg skal stikke ned å lukte på de du anbefalte!:-)

laguna1365380434
Skrevet

Ja, det er sant. Avhenger av hudduften på hver og enkelt sikkert. Jeg liker de milde, som går i ett med huden, slik at det ikke dufter FOR mye,men blir en fin blanding. Merker godt at de tunge og sterke jeg har, blir skjelden brukt, men slike tunge skal ikke brukes om sommeren heller. De er mer beregnet for vinteren da =)

Der følger jeg ingen regler..Dæsjer på av det som jeg synes lukter godt på meg, helt uavhegig av årstid..Men jeg bruker vel generelt litt mindre parfyme om sommeren..Da henger en jo mye mer rundt "som en er" og det blir ikke like mye tid til jåling og baderomsorgier..Mer sånn stikke og ta noen øl rett etter badetur o.l..

Hvertfall min erfaring..Jeg jåler meg mer på ellers i året. Når det er sagt jåler jeg NOK om sommeren og..;-)

Lips1365380508
Skrevet

Der følger jeg ingen regler..Dæsjer på av det som jeg synes lukter godt på meg, helt uavhegig av årstid..Men jeg bruker vel generelt litt mindre parfyme om sommeren..Da henger en jo mye mer rundt "som en er" og det blir ikke like mye tid til jåling og baderomsorgier..Mer sånn stikke og ta noen øl rett etter badetur o.l..

Hvertfall min erfaring..Jeg jåler meg mer på ellers i året. Når det er sagt jåler jeg NOK om sommeren og..;-)

Ja,samme her. "jåler" meg mindre om sommeren. Da kommer jo den brunfargen frem og man blir fin uten sminke også ;) dessuten kan det være fint uten for mye styling også da, mens om vinteren må man gjøre noe for å bli glad når det er mørketider=)

Syns uansett det er kjempestygt med masse brunkrem og sterk sminke om sommeren. Det ødelegger ansiktet. Men det kan jo være stygt om vinteren også,men noen kler det da...

Men man skal helst være naturlig sminket mener jeg. Det er finest.

Lips1365380508
Skrevet

40 stk? jeg som trodde 8 var mye. Uffameg. Hva skal du med så mange? Rekker du å bruke alle? Hadde sikkert hatt like mange selv, hvis jeg hadde hatt penger til det. Men man prioriterer annerledes da.

Skrevet

Jeg anbefaler som alltid: Aqua de Roma fra Laura Biagotti. Suveren sommerduft!

Ellers så liker jeg årets sommerparfyme fra Lancome, den heter Summer Attraction.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...