Gå til innhold

parfyme

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Ja,samme her. "jåler" meg mindre om sommeren. Da kommer jo den brunfargen frem og man blir fin uten sminke også ;) dessuten kan det være fint uten for mye styling også da, mens om vinteren må man gjøre noe for å bli glad når det er mørketider=)

Syns uansett det er kjempestygt med masse brunkrem og sterk sminke om sommeren. Det ødelegger ansiktet. Men det kan jo være stygt om vinteren også,men noen kler det da...

Men man skal helst være naturlig sminket mener jeg. Det er finest.

Det er sikkert noe i det at man kanskje er litt penere og fresjere..:-) Men for min del er det like mye at jeg ikke har tid/driver med ting som gjør at sminke og sånn ikke sitter..Bading og utendørs ting og sånn..

Jeg synes unaturlig kan være veldig fint jeg..(men det har jeg diskutert mye på dol før..;-)) Liker tungt, kullsort og sexy blikk og røde lepper og sånn..Jeg kan ikke skjønne at noen ikke synes det er fint? Jeg er hvertfall myyye penere når jeg doller meg opp, enn når jeg ikke gjør det, så mye er sikkert..:-o

Men igjen, folk kler forskjellige ting, og er komfortable med ting andre ville være ukomfortable med.

:-)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

12

• laguna1365380434

12

• Mary Poppins

7

• Lips1365380508

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er sikkert noe i det at man kanskje er litt penere og fresjere..:-) Men for min del er det like mye at jeg ikke har tid/driver med ting som gjør at sminke og sånn ikke sitter..Bading og utendørs ting og sånn..

Jeg synes unaturlig kan være veldig fint jeg..(men det har jeg diskutert mye på dol før..;-)) Liker tungt, kullsort og sexy blikk og røde lepper og sånn..Jeg kan ikke skjønne at noen ikke synes det er fint? Jeg er hvertfall myyye penere når jeg doller meg opp, enn når jeg ikke gjør det, så mye er sikkert..:-o

Men igjen, folk kler forskjellige ting, og er komfortable med ting andre ville være ukomfortable med.

"Jeg synes unaturlig kan være veldig fint jeg..(men det har jeg diskutert mye på dol før..;-)) Liker tungt, kullsort og sexy blikk og røde lepper og sånn..Jeg kan ikke skjønne at noen ikke synes det er fint?"

Det kan heller ikke jeg skjønne. Selvsagt er naturlig pent også, men jeg synes det er dødspent med sotede øyne. Det er bærre lækkært! :0)

laguna1365380434
Skrevet

"Jeg synes unaturlig kan være veldig fint jeg..(men det har jeg diskutert mye på dol før..;-)) Liker tungt, kullsort og sexy blikk og røde lepper og sånn..Jeg kan ikke skjønne at noen ikke synes det er fint?"

Det kan heller ikke jeg skjønne. Selvsagt er naturlig pent også, men jeg synes det er dødspent med sotede øyne. Det er bærre lækkært! :0)

Sotede øyne må jeg bare ha..;-) Jeg er glad i å sminke så det synes og blir like overasket hver gang noen her inne faktisk mener sminke er STYGT?!

Jeg mener 9 av 10 jenter er penere når de sminker seg..En annen sak er jo at folk kler forskjellige ting, og folk må gjerne la være å gidde..Men stygt? Ikke faen.

Skrevet

Sotede øyne må jeg bare ha..;-) Jeg er glad i å sminke så det synes og blir like overasket hver gang noen her inne faktisk mener sminke er STYGT?!

Jeg mener 9 av 10 jenter er penere når de sminker seg..En annen sak er jo at folk kler forskjellige ting, og folk må gjerne la være å gidde..Men stygt? Ikke faen.

Et spørsmål: Hvordan får dere til å sminke sotede øyne? Jeg prøver og prøver, men det ser bare ut som jeg har dyppet hele trynet ned i malingsspannet...

Hvordan skal jeg få det fiiiint? Og sotete og mystisk, gjerne så øynene blir seende litt større ut... Hehe. Er lei av de lyse øyenskyggevariantene, men får som sagt ikke fint til med mørk øyenskygge.

Skrevet

Nei kan ikke fatte og begripe at noen kan si det er stygt jeg heller.

Altså fjortissminking er ikke pent, med masse sort kayal bare klint rundt øynene uten mål og mening, pluss masse brun(orange)krem i ansiktet kan jeg være enig i, er ikke pent. Men kan man sminke seg ordentlig er det ingen tvil om at de fleste jenter blir penere med sminke. :)

Så sånn er det men den saken! ;)

Skrevet

Et spørsmål: Hvordan får dere til å sminke sotede øyne? Jeg prøver og prøver, men det ser bare ut som jeg har dyppet hele trynet ned i malingsspannet...

Hvordan skal jeg få det fiiiint? Og sotete og mystisk, gjerne så øynene blir seende litt større ut... Hehe. Er lei av de lyse øyenskyggevariantene, men får som sagt ikke fint til med mørk øyenskygge.

Jeg går nesten alltid med sotede øyne, bruker mørk blå, mørk grå eller mørk brun sminke.

Har du tilgang til galleriet? Der har jeg ihvertfal ganske sotede øyne. Synes jeg får mye større øyne ved å sminke dem på den måten.

Det viktigste er å smøre ut kajalen, ellers blir inntrykket så hardt, og det er ikke pent. Det kan gjøres ved å bruke en sånn kost som er rund på tuppen, om du skjønner, eller bruke q-tips.

Her er ellers noen tips:

http://www.elle.no/elle/september/fokus/fokus1.shtml

Jeg bruker forøvrig aldri kremskygge, så det er ikke nødvendig.

:)

Skrevet

Jeg går nesten alltid med sotede øyne, bruker mørk blå, mørk grå eller mørk brun sminke.

Har du tilgang til galleriet? Der har jeg ihvertfal ganske sotede øyne. Synes jeg får mye større øyne ved å sminke dem på den måten.

Det viktigste er å smøre ut kajalen, ellers blir inntrykket så hardt, og det er ikke pent. Det kan gjøres ved å bruke en sånn kost som er rund på tuppen, om du skjønner, eller bruke q-tips.

Her er ellers noen tips:

http://www.elle.no/elle/september/fokus/fokus1.shtml

Jeg bruker forøvrig aldri kremskygge, så det er ikke nødvendig.

:)

Jepp, den looken du har på bildet i galleriet er den jeg strever etter.

Bruker vanligvis beige eller lys lilla øyenskygge, men har en firer-øyenskygge fra chanel hvor den mørkeste tonen er veldig mørk blålilla. Bruker du flytende eyeliner eller slik blyant? Hvor kjøper du børstene? Har en som er bred og flat, men skulle kanskje hatt en som var rundere.

Skrevet

Helt enig, laguna. :)

Skrevet

Jepp, den looken du har på bildet i galleriet er den jeg strever etter.

Bruker vanligvis beige eller lys lilla øyenskygge, men har en firer-øyenskygge fra chanel hvor den mørkeste tonen er veldig mørk blålilla. Bruker du flytende eyeliner eller slik blyant? Hvor kjøper du børstene? Har en som er bred og flat, men skulle kanskje hatt en som var rundere.

Bruker ikke flytende eyeliner nei, synes ikke det blir like fint, og ofte blir det mere søl når du skal softe eyelineren med en q-tips. Men det er meg da :)

Når du skal legge øyeskygge bruk en lys base først, og deretter påfør den mørke, og den bør være helt mørkest der øyelokken er dypest om du skjønner. Her er den del koster som jeg synes er bra!

http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=43568

For å softe eyelineren bruker jeg en slik en:

http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=42345

Skrevet

Jeg syns Miami Glow fra JLo er kjempegod. Kjøpte den nå i sommer, og det er ikke få parfymer jeg har lett gjennom for å finne en jeg likte.

Den har en slags myk, sommerlig, sensuell, varm duft som ikke blir kvalmende, men heller ikke for frisk, om du skjønner.

Men alle parfymer lukter jo forskjellig fra person til person, så du må prøve deg fram. :)

Skrevet

Bruker ikke flytende eyeliner nei, synes ikke det blir like fint, og ofte blir det mere søl når du skal softe eyelineren med en q-tips. Men det er meg da :)

Når du skal legge øyeskygge bruk en lys base først, og deretter påfør den mørke, og den bør være helt mørkest der øyelokken er dypest om du skjønner. Her er den del koster som jeg synes er bra!

http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=43568

For å softe eyelineren bruker jeg en slik en:

http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=42345

Base? Mener du foundation da eller? *grønn*

Skrevet

sminke er jo alfaomega.. Er utdannet make up artist og det er SÅ mange bra triks man kan bruke for å se fantastisk ut :-) sminke er kjempegøy!! øvelse gjør mester,så sotede øyne er det bare å øve,øve,øve..så klarer man det tilslutt!!

Skrevet

sminke er jo alfaomega.. Er utdannet make up artist og det er SÅ mange bra triks man kan bruke for å se fantastisk ut :-) sminke er kjempegøy!! øvelse gjør mester,så sotede øyne er det bare å øve,øve,øve..så klarer man det tilslutt!!

Kan ikke du komme og ha et kurs med meg da? :) Trenger noen tjuvtriks og gode tips. :)

Skrevet

Kan ikke du komme og ha et kurs med meg da? :) Trenger noen tjuvtriks og gode tips. :)

hehe..kan jeg vel ;-) synes det er kjempegøy å lære bort..og ikke minst sminke andre(og se hvor vakre de blir..hehe)

Skrevet

hehe..kan jeg vel ;-) synes det er kjempegøy å lære bort..og ikke minst sminke andre(og se hvor vakre de blir..hehe)

Det må være gøy!

En venninne av meg har gått på makeupskole og snakker ofte om å arrangere et makeupkurs, men til nå har det ikke blitt noe av. Det er litt dumt, da. :)

Skrevet

Nei, mener en nøytral øyeskygge :) som jeg bruker som en base. Ellers blir øynene litt døde.

F.eks denne:

http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=41876

eller noe sånt som de under her (bruker da den lyse som underlag, og det mørke over):

http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=33657&goChar=C

Skrevet

Nei, mener en nøytral øyeskygge :) som jeg bruker som en base. Ellers blir øynene litt døde.

F.eks denne:

eller noe sånt som de under her (bruker da den lyse som underlag, og det mørke over):

http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=33657&goChar=C

Aha, det skal jeg prøve. :)

Prøver å følge slike tips som står i blader, f.eks. Makeup & Hår, om å bygge opp med lyst innerst mot øyet og mørkt i globallinjen, men får liksom aldri teken på det der. Får leke meg litt på badet nå når jeg er hjemme alene i helga da. :)

Takk for at du gidder å svare på maset mitt. :)

Skrevet

Aha, det skal jeg prøve. :)

Prøver å følge slike tips som står i blader, f.eks. Makeup & Hår, om å bygge opp med lyst innerst mot øyet og mørkt i globallinjen, men får liksom aldri teken på det der. Får leke meg litt på badet nå når jeg er hjemme alene i helga da. :)

Takk for at du gidder å svare på maset mitt. :)

Intet problem! :) Synes bare det er er moro å snakke sminke jeg!

Lykke til med eksperimenteringen! :0)

laguna1365380434
Skrevet

Hm..Tja, hva gjør man..Jeg tror det blir noe sånt..:

Tykke lag mascara på overvippene..Mørk øyenskygge(jeg bruker brun) på den delen av lokket som ikke synes når øyet er oppe, skjønner..? Kajalstrek som er tynn innerst i øyekroken ..ikke begynn den HELT inne ved nesa liksom, det blir feil..ørilitt utover..Breiere på midten, fortsett den ut til øyekanten..(viktig..Ikke lag den for kort..mange gjør den feilen..)avslutt den i en liten vipp oppover, ikke for bratt, og ikke for lang, det blir litt sånn jannicke liksom..;-)

Hvis du har lyse vipper er det kjempenøye at du får kajalen ordentelig og nedi mellom vipperøttene..

Deretter har jeg en lys skygge, mellom øyelokket og ytterste kant påøyenbrynet, det gir en kul touch..Den skal bare antydes..

Før jeg gjør noe av dette har jeg hatt på foundation og ting..Greit å ha litt pudder under øyet forresten, greiere å "flekkfjerne" da, om en søler med skyggen.

Lepper er jo greie , bare konturstift, lebppestift, og kanske noe glitrende og glossy på toppen, for skikkelig "kyss meg" effekt..;-)

Puh, det var da jævlig hvor komplisert da var å skulle formidle hvordan en sminker seg..! MYE lettere enn det høres hvertfall..Og øvelse gjør mester..Snart har du sikkert peil på hvordan du lager deg DE moviestar øya..Lykke til!

Lips1365380508
Skrevet

Nei,nei,nei. Nå misforsto du meg. Når jeg skrev naturlig,mente jeg ikke helt _uten_ sminke,men "naturlig sminket." Jeg mener også at de fleste er penere med sminke,men jeg personlig liker ikke å oversminke meg, for det passer meg rett og slett ikke, og jeg syns ikke det er fint på andre heller. Til hverdags bruker jeg maskara, eyeliner, og brunkrem. Av og til øyenskygge og lipgloss. Men liker _ikke_ tykk lag med eyeliner og svart øyenskygge f.eks. syns DET er stygt, men det er fint med farger. Grønt eller blå er nydelige farger =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...