Gå til innhold

Harry Potterspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest lese siste bok først?
Skrevet

Har hver bok en egen avsluttende story. slik at poden kan lese den siste boka først?

Blir dyrt å kjøpe alle samtidig(selv om de gamleste er billigere).

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

7

• Gemini

6

• Lillemus

6

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den boka som kommer nå begynner med det 6.skoleåret og bygger på de andre bøkene. Så man bør absolutt begynne med å lese bok 1 fordi neste bok begynner der den siste sluttet.

Skrevet

Nei. du bør lese den første først og så lese dem i rekkefølge. Persongalleriet endrer seg utover i serien og personene vokser og blir eldre.

Jeg synes i alle fall det er en serie som bør leses i rekkefølge.

Skrevet

Du trenger sikkert ikke å kjøpe alle sammen med en gang, du har garantert noen du kjenner som har de første bøkene, tror du ikke?

Skrevet

Nei, det er en fortsettelse fra bok til bok, og noe av spenningen vil forsvinne hvis man begynner i feil ende.

Dessuten skjer det en mental utvikling hos hovedpersonene - de er 11 år i første bok, og ett år eldre for hver bok, både deres tankemåte, vurderingsevne og konfliktene reflekterer dette.

Skrevet

Og atte - BIBLIOTEKET! Vi har selvfølgelig alle sammen.

Skrevet

Gamleste? Kanskje mor (eller far?) bør lese litt mer også? Det heter eldste (eller evt. tidligere utgivelsene, i denne sammenhengen).

Men for å svare på det du spør om, så tror jeg at man bør lese de i rekkefølge. Har ikke lest de selv (ennå?), men er ganske sikker på at man bør ha historien i riktig rekkefølge for å få med seg all handlingen.

Hva med å kjøpe de eldre utgivelsene som pocket-bøker? De koster ca 100 kr per stk.

Skrevet

Og atte - BIBLIOTEKET! Vi har selvfølgelig alle sammen.

og hvor mange mnd venteliste ;o)

laguna1365380434
Skrevet

Du kan nå låne mine da..;-) Ikkeno venteliste!

:-)

Skrevet

Er det så mye venteliste på de eldste utgivelsene da tro?

Skrevet

Du kan nå låne mine da..;-) Ikkeno venteliste!

Jeg sier ja takk, jeg begynner å skjønne at jeg har gått glipp av noe :o)

Skrevet

Er det så mye venteliste på de eldste utgivelsene da tro?

Her er venteliste på alt som er interessant.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg sier ja takk, jeg begynner å skjønne at jeg har gått glipp av noe :o)

Kan ta med den første & andre ned en av dagene jeg..:-) De er morsomme! Jeg tror du kommer til å like!

Skrevet

Kan ta med den første & andre ned en av dagene jeg..:-) De er morsomme! Jeg tror du kommer til å like!

Bra :o)

Skrevet

For øyeblikket kan jeg skaffe alle de 5 første titlene i løpet av en dag eller to. Så det så! :o)

Skrevet

Jeg elsker dem, men er så sær at jeg venter med å kjøpe til alle 7 har kommet ut på norsk, da regner jeg nemlig med at det kommer en samleboks hvor alle bøkene har samme layout! :o)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg elsker dem, men er så sær at jeg venter med å kjøpe til alle 7 har kommet ut på norsk, da regner jeg nemlig med at det kommer en samleboks hvor alle bøkene har samme layout! :o)

Det er kult å ha..Jeg har kjøpt dem i hytt og pine, og har heeelt forskjellige utgaver..Tar seg dårligere ut i bokhylla, det gjør det.

Skrevet

Akkurat det går jeg også og venter på!! :-) Så da kan vi være sære sammen...

Skrevet

Kanskje jeg spørre pent om å komme på venteliste? ;-)

Eller kanskje jeg like gjerne skal sjekke utvalget på biblioteket her...? hehe

laguna1365380434
Skrevet

Kanskje jeg spørre pent om å komme på venteliste? ;-)

Eller kanskje jeg like gjerne skal sjekke utvalget på biblioteket her...? hehe

Klabern! Her er det bare å låne..:-) Skal du også begynne fra start,eller har du lest noen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...