Gå til innhold

Hvem synger?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelllp
Skrevet

Hvem synger: When i was a little pretty baby osv?

Skrevet

Er det den til Gwen Stefani du mener tro? Husker ikke helt hvordan den går nå...

laguna1365380434
Skrevet

My mother used to rock me in the cridle..Sant?

Er ikke det begynnelsen på "cotton fields" da?...Som jeg ikke aner hvem det er som synger..

Gjest hjelllp
Skrevet

My mother used to rock me in the cridle..Sant?

Er ikke det begynnelsen på "cotton fields" da?...Som jeg ikke aner hvem det er som synger..

Ja det er den.Men jeg husker ikke hvem som synger

laguna1365380434
Skrevet

Ja det er den.Men jeg husker ikke hvem som synger

Det er vel en tradisjonell folkesang..Som mange har spilt inn..Hvertfall creedence..Og mange fler..Som ikke jeg kommer på heller..Ta et søk på cottonfields davel..:-)

Skrevet

When I was a pretty little baby

My mama would rock me in my cradle

In them old cotton fields back home

Now, when them old fields get rotten

You can't pick very much cotton

It was down in Louisiana

Just about a mile from Texarkana

Er det denne du mener? Tror i allefall Johnny Cash har nynnet litt på den.

Skrevet

Det er vel en tradisjonell folkesang..Som mange har spilt inn..Hvertfall creedence..Og mange fler..Som ikke jeg kommer på heller..Ta et søk på cottonfields davel..:-)

Det tror jeg også.

Gjest fregnefjes
Skrevet

Ja den var creedence.Tusen takk,du er en knupp

laguna1365380434
Skrevet

Det tror jeg også.

Men jeg tror jeg glemmer den mest åpenbare utøveren..:-I Irriterende! Det er jo maange som har spilt inn den..Men særlig noen, og jeg kommer ikke på hvem denne noen er.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Ja den var creedence.Tusen takk,du er en knupp

Bare hyggelig! Men jeg tror det er flere..Og at det er minst en kjent artist tilsom har den..Men kommer jeg på hvem? Nei.

Skrevet

CCR (creedence), Harry belafonte, beach boys, johnny cash, charlie pride, kingston trio, osv osv.

Skrevet

Men jeg tror jeg glemmer den mest åpenbare utøveren..:-I Irriterende! Det er jo maange som har spilt inn den..Men særlig noen, og jeg kommer ikke på hvem denne noen er.

Johnny Cash?

laguna1365380434
Skrevet

Johnny Cash?

Det var ikke Cash..Har han spilt den også? Det har ungått meg..Også jeg som har så mye Cash!

Men samma det..Jeg bare innbiller meg at det var noen flere, som ikke er nevntog som har et navn, men det er mulig jeg tar feil.

Skrevet

Det var ikke Cash..Har han spilt den også? Det har ungått meg..Også jeg som har så mye Cash!

Men samma det..Jeg bare innbiller meg at det var noen flere, som ikke er nevntog som har et navn, men det er mulig jeg tar feil.

Jeg googlet litt, og fant i alle fall disse:

Elvis, Blues Brothers, John Fogerty - og Elton John faktisk! Navnet hans poppet opp på mange sider om denne sangen.

Men den er visst skrevet av en (gruppe/artist?) som kaller seg Huddie Ledbetter (bedre kjent som Leadbelly). Hva jeg, nei google, vet... *LOL*

Skrevet

Elvis, Blues Brothers, John Fogerty - og Elton John faktisk! Navnet hans poppet opp på mange sider om denne sangen.

Men den er visst skrevet av en (gruppe/artist?) som kaller seg Huddie Ledbetter (bedre kjent som Leadbelly). Hva jeg, nei google, vet... *LOL*

Uten Leadbelly hadde blues- og countrymusikken neppe vært det den ble og er. Leadbelly er 'gud' for mange av de flinke gitarmannfolka vi kjenner.

laguna1365380434
Skrevet

Dæven..Jeg viste det var mange..;-) Det var ingen av dem jeg tenkte på, så jeg tror jeg må ha tenkt feil, retten & sletten!

Men takk for at du søkte det opp!

Skrevet

Dæven..Jeg viste det var mange..;-) Det var ingen av dem jeg tenkte på, så jeg tror jeg må ha tenkt feil, retten & sletten!

Men takk for at du søkte det opp!

Kan godt hende det er flere - det er vel en sånn som "alle" har gjort. Men jeg gadd ikke leite lenger, håpet at det var en av de nevnte. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...