Gå til innhold

Er det teit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi 50 kroner - det bruker vi å gjøre -fordi alle foreldre i klassen er enig om det :)

Tenkte det :)

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• flisa

8

• laguna1365380434

7

• Gemini

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

En jeg kjenner fikk en ubrent cd til jul!

Han hoppet ikke akkurat i taket av glede ;)

Skrevet

Gi 50 kroner - det bruker vi å gjøre -fordi alle foreldre i klassen er enig om det :)

I begynnelsen var vi oppe i 80 kr, men så skjønte jeg at det var å overdrive.

De siste årene har ikke pengebursdagsgavene vært berørt av inflasjon, vi gir en femtilapp.

Skrevet

Må jo være kule bøker..Selvfølgelig! :-)

Noe som en tror er spesielt for motageren..Gjerne, som du sier favoritt barneboka eller noe, noe som viser at man har hørt etter - og at man kjenner og bryr seg om motager.

Bøker ksn være gøy! Men selvsagt også usigelig døvt..Hadde jeg fått f.eks davinci koden eller alkymisten (nye også, egentlig..;-)) med eselører hadde jeg blitt SUR!

:-)

Men atte du Laguna, har du tenkt på at folk som er døve sannsynligvis misliker at "døvt" blir brukt som et ord synonymt med "teit" osv?

Ikke for å være kjip & bitchy altså, men har lagt merke til at du har brukt det ordet tidligere også. Og med div. funksjonshemmede (men ingen døve) i bekjentskapskretsen, så vet jeg at denslags ikke er så hyggelig for de som føler seg truffet.

laguna1365380434
Skrevet

Men atte du Laguna, har du tenkt på at folk som er døve sannsynligvis misliker at "døvt" blir brukt som et ord synonymt med "teit" osv?

Ikke for å være kjip & bitchy altså, men har lagt merke til at du har brukt det ordet tidligere også. Og med div. funksjonshemmede (men ingen døve) i bekjentskapskretsen, så vet jeg at denslags ikke er så hyggelig for de som føler seg truffet.

Huffda, nei det har jeg faktisk aldri tenkt på..Men tror du døve tar seg nær av det altså?

Alle retttenkende mennesker vet jo at døvt og døvt ikke er det samme i det hele tatt? ;-)

Men virkelig ikke fornærmende ment..Jeg har selvsagt ingenting i mot døve, og antar at de ikke er kjedelige, sånn bare fordi;-)

Skrevet

Huffda, nei det har jeg faktisk aldri tenkt på..Men tror du døve tar seg nær av det altså?

Alle retttenkende mennesker vet jo at døvt og døvt ikke er det samme i det hele tatt? ;-)

Men virkelig ikke fornærmende ment..Jeg har selvsagt ingenting i mot døve, og antar at de ikke er kjedelige, sånn bare fordi;-)

Veit ikke jeg, kanskje jeg bare er overdrevent nærtagende på andres vegne? Har bare hørt så mange lite flatterende kommentarer om min bror og andre funksjonshemmede i årenes løp, av typen "mongo" osv.

Skrevet

Det er direkte urteit å gi piratkopiert materiale i pressang, uansett om det er spill, film eller musikk.

"....................................."

Skrevet

""døvt" blir brukt som et ord synonymt med "teit" osv? "

Det er vel ikke "teit" det blir brukt som synonym til, men mer "kjedelig", "døllt" etc.

Skrevet

Brent CD blir omtrent som brukte bøker.....

Nei, det gjør det jaggu ikke. Det er ingenting ved en brukt bok som sier at den er stjålet, og at vedkommende ikke har betalt noe for den. Det er det med en brent CV.

"...................................."

Gjest Halling
Skrevet

Nei, det gjør det jaggu ikke. Det er ingenting ved en brukt bok som sier at den er stjålet, og at vedkommende ikke har betalt noe for den. Det er det med en brent CV.

"...................................."

Tenkte ikke på det.

Skrevet

En jeg kjenner fikk en ubrent cd til jul!

Han hoppet ikke akkurat i taket av glede ;)

Fnis!

Mamma fikk 50 ubrente cder av meg til jul, men det hadde hun ønsket seg, altså! Hun fikk noe annet i tillegg,da. :)

Skrevet

Tenkte ikke på det.

Er forøvrig enig i at det er litt "snålt" å få brukte bøker i presang :-)

Jeg foretrekker å ikke få bøker i det hele tatt, da jeg er veldig kresen på hva jeg leser. Anne Holdt, Erlend Loe etc. er rimelig bortkastet på meg.

"..................................."

Gjest Halling
Skrevet

Jeg foretrekker å ikke få bøker i det hele tatt, da jeg er veldig kresen på hva jeg leser. Anne Holdt, Erlend Loe etc. er rimelig bortkastet på meg.

Jeg vil heller ikke ha bøker, og gir ikke bøker. Et unntak: min mor fikk en ny bok med handling fra et snerpete og småborgelig bygdesamfunn der hun vokste opp. Det gjorde lykke. Hun kjente igjen flere av typene.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Fnis!

Mamma fikk 50 ubrente cder av meg til jul, men det hadde hun ønsket seg, altså! Hun fikk noe annet i tillegg,da. :)

Hehe..det høres litt bedre ut ja! =D

Skrevet

Det er direkte urteit å gi piratkopiert materiale i pressang, uansett om det er spill, film eller musikk.

Ja ja, jeg har skjønt det nå... :P

Skrevet

Hadde heller gitt penger, eller penger + et brent spill.

Hadde gitt 50-80,-.

Skrevet

Hadde heller gitt penger, eller penger + et brent spill.

Hadde gitt 50-80,-.

Ja, jeg tenkte jeg skulle det :)

Skrevet

Hvilke forfatter leser du da?

Skrevet

""døvt" blir brukt som et ord synonymt med "teit" osv? "

Det er vel ikke "teit" det blir brukt som synonym til, men mer "kjedelig", "døllt" etc.

OK, så ble det litt feil.

Men poenget kom vel klart fram allikevel, om man velger å ikke flisespikke... :-)

Skrevet

Hvilke forfatter leser du da?

Jeg leser for det meste utenlandsk literatur. Jeg henger meg ikke opp i en eller flere bestemt forfattere.

"................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...