Gå til innhold

Drakk til kl.03.00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den dagen kompisen din blir meid ned av en idiot som bare skulle kjøre hjem dagen derpå så tenker du deg kanskje om en ekstra gang du også.

Enig! Har ingenting til overs for fylle/bølle-kjørere!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• carma

5

• favn

3

• Velouria

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cinderellla til carma...
Skrevet

Den dagen kompisen din blir meid ned av en idiot som bare skulle kjøre hjem dagen derpå så tenker du deg kanskje om en ekstra gang du også.

Jeg ER hjemme, så slapp av ingen fare! Skal holde meg hjemme til mandag! ;-)

Skrevet

Hvem er egentlig du som kan fortelle meg at jeg HAR promille nå???

Det er du som ikke vet om du er edru nok til å kjøre bil. Sier ikke det litt?

Hadde jeg vært usikker på om jeg burde hadde jeg latt være.

Skrevet

Hvem er egentlig du som kan fortelle meg at jeg HAR promille nå???

Hva er det du lurer på egentlig? Er det ikke om du er uegnet som sjåfør på grunn av promille?

Det er helt på sin plass at carma og andre forteller deg at dette ikke er å gamle med.

Gjest Cinderellla til lolanda
Skrevet

Enig! Har ingenting til overs for fylle/bølle-kjørere!

He he.... dette har jammen utviklet seg til noe helt sinnsykt!!!

Nå har jeg hørt det også! At jeg er en fylle/bølle kjører!!!! Og det uten å ha kjørt i fylla og ikke i det hele tatt være i nærheten av en bølle! :-)

Takk for underholdningen damer!:-))))

Skrevet

He he.... dette har jammen utviklet seg til noe helt sinnsykt!!!

Nå har jeg hørt det også! At jeg er en fylle/bølle kjører!!!! Og det uten å ha kjørt i fylla og ikke i det hele tatt være i nærheten av en bølle! :-)

Takk for underholdningen damer!:-))))

Nei, nei, nei! Jeg mente ikke at du var fylle/bølle-kjører! Jeg bare klikket på 100 nyeste og svarte på innlegget uten å lese resten.

Jeg mistet min svoger i vår pga bøllekjøring, det var det jeg tenkte på.

Om du har promille nå eller ei, har jeg ingen formening om.

Så, det var ikke ment om deg, bare generelt :)

Gjest Cinderellla til favn
Skrevet

Hva er det du lurer på egentlig? Er det ikke om du er uegnet som sjåfør på grunn av promille?

Det er helt på sin plass at carma og andre forteller deg at dette ikke er å gamle med.

Jeg bøyer meg i støvet og takker for advarslene!

Jeg skal selvfølgelig aldri spørre om noe så dumt her inne på Dol igjen!!! :-)

Gjest til lolanda
Skrevet

Nei, nei, nei! Jeg mente ikke at du var fylle/bølle-kjører! Jeg bare klikket på 100 nyeste og svarte på innlegget uten å lese resten.

Jeg mistet min svoger i vår pga bøllekjøring, det var det jeg tenkte på.

Om du har promille nå eller ei, har jeg ingen formening om.

Så, det var ikke ment om deg, bare generelt :)

Ok! :-)

Skjønner at du er lei deg for det som skjedde med din svoger!

Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet og takker for advarslene!

Jeg skal selvfølgelig aldri spørre om noe så dumt her inne på Dol igjen!!! :-)

Unødvendig å furte. Nå ser du jo hvordan den 'alminnelige' oppfatningen rundt det å kjøre dagen derpå er.

Stay tune, og vent til i kveld eller i morgen :)

Gjest Halling
Skrevet

Ok, nå skal jeg ikke kjøre alikevel, men ... bare for å ha skrevet det. Jeg har sovet fra kl.03.00 til nå så søvn har jeg nok fått nok av. Masse frokost/lunch har jeg også spist!Så sulten er jeg heller ikke! ;-)

Tre ting påvirker kjøreevnen i hovedsak: mangel på søvn, dehydrering og blodsukkerfall.

Alkohol lager så mye rot i kroppens systemer at det burde vært forbudt. Påvirker etterhvert også psyken, gjør deg deprimert og kan hos noen utløse angstanfall. Psykosomatiske virkninger.

Gjest Til favn
Skrevet

Unødvendig å furte. Nå ser du jo hvordan den 'alminnelige' oppfatningen rundt det å kjøre dagen derpå er.

Stay tune, og vent til i kveld eller i morgen :)

He..he! Jeg furter ikke i det hele tatt! :-)

Blir hjemme i dag ja!

Like greit så sparer jeg litt penger også! ;-)

Skrevet

Halllo!! Overhysteriske damer!;-)

Jeg er jo ikke full da eller var det i natt. Jeg drakk kanskje 5 GT Gin Tonic fra kl.21.00 til ca.03.00 og spiste full middag+dessert og kaffe.

Har ikke tenkt å kjøre på noen nei!

Trodde det var en "regel" på hvor mange timer det må gå siden man tok siste drink til man kan kjøre sån ca. men...

"Har ikke tenkt å kjøre på noen nei!"

Forhåpentligvis er det ingen som tenker at idag skal jeg kjøre på noen...

Skrevet

He..he! Jeg furter ikke i det hele tatt! :-)

Blir hjemme i dag ja!

Like greit så sparer jeg litt penger også! ;-)

Bakrus er hjemmedag. Sånn er det bare. Potetgull, pizza, sjokolade, sure godterier, coca-cola og b-filmer, kryssord, litt pulings... i det hele tatt.

:-)

Skrevet

Med pils kan du regne 2 timer pr halvliter fra du begynte.

Vil du være helt sikker, regn 3 timer.

En 5 cl bar drink er vel omtrent det samme som en pils.

"En 5 cl bar drink er vel omtrent det samme som en pils."

For den saks skyld 4cl også, som er maks. lovlige skjenkede mengde.

"................................."

Skrevet

Tre ting påvirker kjøreevnen i hovedsak: mangel på søvn, dehydrering og blodsukkerfall.

Alkohol lager så mye rot i kroppens systemer at det burde vært forbudt. Påvirker etterhvert også psyken, gjør deg deprimert og kan hos noen utløse angstanfall. Psykosomatiske virkninger.

"Alkohol lager så mye rot i kroppens systemer at det burde vært forbudt."

Ja, la oss forby alt som er hyggelig når man bruker det med hodet, fordi det kan brukes feil.

Forøvrig hadde alkohol vært forbudt om det hadde blitt "oppfunnet" i nyere tid.

"..................................."

Gjest Halling
Skrevet

"En 5 cl bar drink er vel omtrent det samme som en pils."

For den saks skyld 4cl også, som er maks. lovlige skjenkede mengde.

Alkoholpolitikk? :-)

Jeg husker da KrF spådde fullt kaos og folk ville ligge strødd på gata da vanlige pøbber fikk lov å skjenke sprit.

Spådommene slo ikke til, ingenting skjedde. Kun KrF trodde det skulle bli et helvete, ingen andre.

Jeg er så lei av KrF. Men det flyter mer og mer av smuglerøl om dagen, billig og godt.

Gjest Halling
Skrevet

"Alkohol lager så mye rot i kroppens systemer at det burde vært forbudt."

Ja, la oss forby alt som er hyggelig når man bruker det med hodet, fordi det kan brukes feil.

Forøvrig hadde alkohol vært forbudt om det hadde blitt "oppfunnet" i nyere tid.

"..................................."

Sett fra et helsesynspunkt med tanke på storforbruk.

Men sett fra hyggesynspunktet, brukt med måte, er jeg enig i at det er bra.

Skrevet

Alkoholpolitikk? :-)

Jeg husker da KrF spådde fullt kaos og folk ville ligge strødd på gata da vanlige pøbber fikk lov å skjenke sprit.

Spådommene slo ikke til, ingenting skjedde. Kun KrF trodde det skulle bli et helvete, ingen andre.

Jeg er så lei av KrF. Men det flyter mer og mer av smuglerøl om dagen, billig og godt.

"Alkoholpolitikk? :-)"

Vet ikke helt hva du vil frem til...? Hvis du mener at alkoholpolitikken er litt idiotisk, så er jeg ikke uenig :-)

Man har ikke lov til å skjenke mer enn 4cl ren sprit. En drink som inneholder kun én spritkomponent (som altså ikke er en "mikset drink") kan kun innholde 4cl sprit. Men - en drink med flere komponenter - en "mikset drink" - har ingen øvre grense lenger. Det er faktisk lovlig å lage en Long Island Iced Tea med 10cl sprit - selv om det er helt feil. Men de aller fleste skjenkesteder, ihverfall de seriøse, forholder seg til en grense på maks. 6cl., for å unngå at noen idioter i staten igjen får det for seg at reglene må strammes inn.

Ellers er det flere ting i alkoholloven (skjenkeloven i dette tilfelet) som konsekvent brytes.

Skrevet

Sett fra et helsesynspunkt med tanke på storforbruk.

Men sett fra hyggesynspunktet, brukt med måte, er jeg enig i at det er bra.

Et fornuftig bruk av alkohol ville sannsynligvis gitt større avkastning p.g.a den sosiale gevinsten enn det ville gitt utgifter for staten p.g.a alkohol- og alkoholrelaterte skader. Men så er det disse idiotene som må ødelegge for oss andre som stort sett bare vil ha det hyggelig, da :-)

".................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...